MonicaH Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Klimarapporten er glimrende nyheter! Den siste klimarapporten fra IPCC er glimrende nyheter for Norge. Vi vil få lange, varme sommere med deilig ferievær. Dette vil bety øket turistrafikk til Norge. Vi vil få mildere vintre med mindre behov for oppvarming og dermed lavere fyringsutgifter. Klimarapporten anslår at klimaet i Norge vil bli varmere og våtere. Dette er gode nyheter for bøndene, fordi det betyr en lengre vekstsesong og dermed høyere avlinger. Det samme gjelder for skogbruket. Tregrensen blir flyttet høyere og vekstsesongen for skogbruket blir lenger. Den økte CO2-mengden i atmosfæren vil gjødsle plantelivet og gi en sterkere tilvekst i skogbruket. Temperaturen i havområdene rundt Norge vil øke, noe som betyr bedre forhold for fiskeriene og dermed større fangster. Oppdrettsnæringen vil også ha fordel av høyere havtemperaturer. Nedbørsmengden vil øke, spesielt om høsten, noe som vil fylle vannmagasinene. Dette betyr større eksportinntekter for Norge. Det betyr også at strømprisene vil holde seg behagelig lave gjennom vinteren. Permafrosten vil tine i nordlige områder, noe som betyr at nye områder vil bli åpnet for olje og gassutvinning. Dette kan igjen bety store inntekter for Norge. Nordvestpassasjen vil bli åpnet for skipstrafikk, noe som vil bety kortere transport til handelspartnere og store inntekter for norsk transportnæring. Havene nord for Russland kan også bli isfrie. Dette betyr at Norge kan arrangere turistreiser med båt nord for Russland. En dag vil hurtigruta kanskje gå til Vladivostok? Men den beste nyheten er at klimarapporten varsler store problemer for sosialistregjeringen. Sosialistene vil velte kostnadene over på bedriftene, noe som vil bety tap av arbeidsplasser og at kraftkrevende bedrifter vil bli ulønnsomme. Dette varsler konfrontasjoner mellom klimaterroristene i SV og kraftsosialistene i LO. Vi vil få se flere eksempler på at Gerd Liv Valla og Jens Stoltenberg går i tottene på hverandre over klimautslipp, en kamp som Gerd Liv Valla antagelig kommer til å vinne . Landbruket vil også måtte betale for sine klimautslipp, men dette vil selvfølgelig senterpartiet protestere vilt mot, så her får vi konfrontasjoner mellom SP og SV. Jeg ser fram til lange, varme, late og deilige dager på svabergene, mens VG viser bilder av catfighten mellom Helen Bjørnøy og Åslaug Haga over landbrukets klimautgifter.
talin Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 Kan noen ta ifra henne de rosenrøde solbrillene, vær så snill!
Gjest gjesta Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 kan noen ta vekk bindene på øynene hans vær så snill
Gjest Bodillen Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Yes!!! Vi kan altså bare fortsette der vi slapp - og det vil bli bare bedre og bedre??! Hvem i huleste har startet denne tråden? Slik jeg ser det finnes det to alternativer; Det er Siv Jensen som gjemmer seg bak navnet MonicaH - eller det er pikken som rir igjen, med sine ironiske krumspring...
talin Skrevet 4. februar 2007 #5 Skrevet 4. februar 2007 kan noen ta vekk bindene på øynene hans vær så snill ← Noen fortjener en te skje.
Gjest gjesta Skrevet 4. februar 2007 #6 Skrevet 4. februar 2007 Noen fortjener en te skje. ← har ikke du gitt meg nok t-skjer ?....Det jeg trenger er spise skjer.
talin Skrevet 4. februar 2007 #7 Skrevet 4. februar 2007 har ikke du gitt meg nok t-skjer ?....Det jeg trenger er spise skjer. ← Du får lære deg å bruke de skjeene du alt har.
Gjest gjesta Skrevet 4. februar 2007 #8 Skrevet 4. februar 2007 (endret) Hvorfor `? Endret 4. februar 2007 av Cedric Rueben
Gjest Tanita Skrevet 4. februar 2007 #9 Skrevet 4. februar 2007 Er du seriøs, eller et forumtroll, trådstarter??
Gjest Tante Olm Skrevet 5. februar 2007 #10 Skrevet 5. februar 2007 (endret) Dette finner jeg provoserende. Jeg elsker å sitte foran min eksklusive peis i godstolen under et pledd, og lese en god roman mens vinteren uler sin vrede utenfor de fire vegger. Og her snakker du om dager på stranden? Skal du ta med campingvognen og grillen også? Og når det blir litt svalere, tar kanskje du og din mann på dere matchende grilldresser? Endret 5. februar 2007 av Tante Olm
Top Gun Skrevet 6. februar 2007 #11 Skrevet 6. februar 2007 Jeg syntes det er kjempefint å endelig få lese noen som ikke kommer med dommedagsproetier om hvor fælt alt kommer til å bli og at vi er skyld i det. Alt klimahysteriet i dag kan jo minne om alt snakket om det såkalte datakrasjet som skulle komme ved overgangen til år 2000. Hva skjedde? Ingen ting... Nei til globalt klimahysteri
Gjest Tanita Skrevet 6. februar 2007 #12 Skrevet 6. februar 2007 Det her er noe helt annet enn datakrasjet da. Det her er noe som virkelig skjer, og folk bagatelliserer det og gleder seg over varmen som skal komme. Hun ts her, skrev at hun gleder seg til at vi kan ta hurtigruta til russland osv. Vel, det som skjer, er at isen smelter og det blir storflom over norge. Ingen som har tenkt over det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå