Gå til innhold

Haster!

Gjest Trolletrine

Anbefalte innlegg

Gjest Trolletrine
Skrevet

Er det noen kabinansatte her som kan fortelle meg hva helsesjekken man må ha,innebærer?Lurer nemlig spesielt på om det er avgjørende at man mangler 1 cm av min.høyde....

Skrevet

Antar vi snakker luftfart her.

BSL C 1-3 står medisinske krav for seilflygere, mikroflygere, førere av friballong og kabinbesetningsmedlemmer.

var ikke klar over at det var høydekrav, og skjønner ikke hvorfor det skal være det så lenge man er frisk?

http://www.lovdata.no/for/sf/sd/sd-20010823-1068.html

Gjest Dallandra
Skrevet

Er vel et høydekrav fordi kabinpersonalet skal kunne hjelpe passasjerene med å få tak i bagasjen de har over setet? Er iallfall det jeg har hørt!

Skrevet

Jeg fikk et jobbintervju som flyvertinne, og jeg er 163 cm. Så jeg tror ikke du trenger å være så veldig høy.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Er vel et høydekrav fordi kabinpersonalet skal kunne hjelpe passasjerene med å få tak i bagasjen de har over setet? Er iallfall det jeg har hørt!

Høres logisk ut i hvert fall. Jeg med mine 150 cm ville ikke klart noe sånt.

Gjest Dallandra
Skrevet

Jeg er ikke mer enn 154 jeg heller, og er avhengig av snille medpassasjerer eller kabinpersonale for å få tak i veska mi, som alltid sklir helt innerst. :ler:

Men TS får kanskje ikke den hjelpen hun trenger her...

Gjest Trolletrine
Skrevet

Jeg er 159,og kravet er 160....Men samtidig så fikk jeg jobben (etter endt kurs)etter 1 time etter jobbintervjuet,fordi de sa at de måtte sikre seg meg...Så når alt annet tilsynelatende er så bra,tror dere at 1 cm gjør at de endrer mening?Er regler regler uansett???

Skrevet

Høres logisk ut når man tenker at små personer også må få ha bagasjen sin der, men igjen i en nødsituasjon trenger man ikke bagasjen.

Så ikke noe om høydekrav i forhold til luftfartstilsynet/loven, men selskapene har vel sine egne regler...

Skrevet

Noen som vet hva synskravet betyr i styrke+/-? Altså sånn den blir oppgitt hos optiker.

Skrevet

Ryggraden synker sammen av vekten din når du er oppe.

Når du ligger i sengen, spretter den ut igjen som en fjær.

Derfor er du lengre om morgenen enn om kvelden.

Ta helsesjekken etter at du har stått opp!

Skrevet

Er ikke alltid du får mulighet til å ta helsesjekken rett etter du står opp da... De er ganske travle på flymedisinsk institutt, så hvis du skal dit må du nok ta den timen du får ;)

Skrevet

Ikke stå opp før du skal dit da...

PS. Ei jeg kjenner fikk avslag fra et dansk selskap pga. at øynene ikke peker i samme retning. Hun har litt problemer med dybdesyn, men sa at danske regler var mye strengere enn norske. Hva mener dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...