snagglepusnos Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 noen som har noen gode råd til hvordan jeg skal "overleve" en lederdag i barnehagepraksis? Har vært ute i praksis i 4 uker nå,har to igjen og på tirsdag skal jeg ha lederdag.. Er mitt første år på bachelor førskolelærer utdanningen. er liksom ikke den personen som roper høyest i en forsamling mennesker jeg ikke kjenner,så jeg har hatt det litt vanskelig med det å markere meg på avdelingen og slike ting,derfor gruer jeg meg noe vanvittig....
Gjest Elfrida Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 Vi må alle starte et sted, og de som du jobber sammen med vet vel at du er i ditt første år? Jeg ville forberedt meg godt, selv om ting ikke går helt etter planen er det lettere å justere noe man har forberedt godt, for eksempel at man lager alternativer på forhånd etc. Også kan du kanskje ta en prat med styreren om dine planer? Går det dårlig så lærer du noe av det også, det er ikke verdens undergang det heller! En dag går fort, og det blir sikkert lettere enn du tror når du først er i gang.
Snuppen Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Jeg er helt lik som trådstarter..går 2.året nå da:) men du går i første klasse!! de forventer ikke så mye da, er bare å prøve å feile og lage en god planlegging..d er d de se mest på 1
snagglepusnos Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2007 ja,håper det går bra når dagen først kommer.. gruer meg bare litt til å være den somskal ta avgjørelser.. men det går vel bra overlever nok. hihi. takk for svar forresten! :D
Amalie_85 Skrevet 4. februar 2007 #5 Skrevet 4. februar 2007 Da jeg hadde lederdager lagde jeg en oversikt over hva de forskjellige hadde som plikter for dagen sin. Visst det er faste plikter til vaktene da. Det var veldig greit for da slapp de å komme å spørre meg hele tiden om hva de skulle gjøre. Så dagene gikk veldig av seg selv egentlig. Gikk kjempe fint. Veilederen min var veldig på å spørre om ting hele tiden da. "går det bra at jeg går å ringer?" sånne ting. det kommer til å gå kjempe fint. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #6 Skrevet 16. januar 2022 Amalie_85 skrev (På 4.2.2007 den 21.47): Da jeg hadde lederdager lagde jeg en oversikt over hva de forskjellige hadde som plikter for dagen sin. Visst det er faste plikter til vaktene da. Det var veldig greit for da slapp de å komme å spørre meg hele tiden om hva de skulle gjøre. Så dagene gikk veldig av seg selv egentlig. Gikk kjempe fint. Veilederen min var veldig på å spørre om ting hele tiden da. "går det bra at jeg går å ringer?" sånne ting. det kommer til å gå kjempe fint. Lykke til Hei, jeg går på min andre studieår av en bachelor studie og skal ha tre leder dager, men jeg har ikke hatt noen leder dag før og derfor gruer meg litt. Min første leder dag er neste uke og har noe spørsmål og setter stor pris på om du / eller noen andre kan svare meg. (Thanks in advance :) ) Følget du planene (arbeidsfordelingen) de hadde fra før av eller laget du din egen oversikt? Kunne du endre de tildelte vaktene til medarbeidere? Anonymkode: 30a03...2a9
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2022 #7 Skrevet 16. januar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hei, jeg går på min andre studieår av en bachelor studie og skal ha tre leder dager, men jeg har ikke hatt noen leder dag før og derfor gruer meg litt. Min første leder dag er neste uke og har noe spørsmål og setter stor pris på om du / eller noen andre kan svare meg. (Thanks in advance ) Følget du planene (arbeidsfordelingen) de hadde fra før av eller laget du din egen oversikt? Kunne du endre de tildelte vaktene til medarbeidere? Anonymkode: 30a03...2a9 Husk at ansatte har krav på å vite vakter 14 dager før. Generelt er det lurt når man er ny å ikke endre for mye i starten. Hvis det er nødvendig i forbindelse med planene så snakk med medarbeidere! Når jeg hadde lederpraksis så brukte jeg samme rutiner og plan for dagen som de var vant med da det er bedre for barna med den forutsigbarheten og de vet hva de skal gjøre. Med det som utgangspunkt la jeg inn aktiviteter og ansvar og delte planer med medarbeidere slik at alle visste hva som skal skje. Husk at du ikke skal gjøre alt selv, du skal bare ha oversikt😊. Anonymkode: 2c0ed...64d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå