Philippa Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 (endret) Hvor mye bruker du på hud og hår? Jeg kjøper: Ansiktsprodukter hos hudpleier (MD Formulations, Decleor etc) Kroppsprodukter (Biotherm, Body Shop) Sminke på parfymeri (Chanel, Dior, YSL, Guerlain etc) Hårprodukter fra frisør/LF (Joico) Har ikke oversikt over hvor mye jeg betaler for dette i året, men det er helt sikkert veldig mange tusen... Kjøper en del sminke på Tax Free, så der sparer jeg litt, samt at jeg sparer litt på å kjøpe hårkur på LF. Elsker å prøve nye ting, og skulle gjerne kjøpt mer enn jeg allerede gjør. Edit: Postet før jeg hadde skrevet ferdig... Endret 4. februar 2007 av Philippa
Rexina Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 Jeg kjøper: * Ansiktsprodukter hovedsakelig fra Body Shop * Kroppsprodukter fra butikken, samme med hårprodukter. * Sminke på Hm (L'oreal), Body Shop og noe fra Tax Free (concealer og parfyme) Kjøper endel, men billig, så da blir det ikke så veldig mye penger..
Catzy Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Bruker kanskje 1000 på hudpleie (Kanebo) og omtrent det samme på sminke. Pleier å handle på taxfree, men hvis det er tomt, så handler jeg i parfymeri. Bruker veldig lite på kroppspleie, der er det mest produkter fra butikken eller Vita. Pleier å være litt restriktiv på sminke. Prøver å planlegge litt innkjøp, og kaster meg ikke på enhver bølge. Men noen ganger faller jeg for et produkt, som den 3-delte Chanel-rougen. Sto på venteliste for å få den, og betalte gladelig full pris.
Chihiro Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Jeg har ikke oversikt over årsforbruket, men noen tusenlapper blir det fort. Hudpleie (Dermalogica + Decleor) har jeg hittil kjøpt på nett (LF, EDS, SN) Hårprodukter fra LF (Kerastase) Kroppspleie er nok den minste budsjettposten. Handler på Rema, H&M, Bodyshop, apotek, helsekost...Hårfarge kjøper jeg på H&M. Sminke og parfyme kjøper jeg sjelden (bruker lite også), har bestilt mest på nett de siste årene (i.d., Purelux). Ellers kjøper jeg på taxfree hvis jeg er på reisefot (kanskje 1-2 ganger pr år). Jeg brukte nylig masse penger på Make Up Store (og planlegger å bruke mer), men det er litt spesielt siden jeg snart skal gifte meg. Planlegger som regel innkjøpene, og prøver å fordele utgiftene slik at jeg ikke må ha påfyll av alt den samme måneden. Nå for tiden har jeg forøvrig en oppbrukingsrazzia i badeskapet.
Wonders Skrevet 4. februar 2007 #5 Skrevet 4. februar 2007 Som hovedregel handler jeg kun i utlandet taxfree osv. Og jeg handler store krokker slik at jeg alltids har ett lager i tilfelle det blir lenge til neste tur, PLUSS butikkene gir alltid med masse freebees, (gratis ting som prøver på nye ting, håndklær, koster, vesker, reise-størelser osv...stæsj) siden summen blir høy! Clinique alt som finnes, fra sminke til shampoo og balsam, Juvena, Biotherm, L'occitane, Versace, Chanel, Dior og jeg elsker FET krem fra Nivea! Jeg planlegger oxo innkjøpene mine, slik skreddersyr jeg alt jeg trenger. Redken i store krokker av shampoo , balsam og hårkurer er faktisk fra Smart Club!Dødsbillig. Det er jo klart, jeg er TYR-Kvinne :rosasmil: , og da skal det sies jeg er ett luksusdyr, om jeg ikke får den neilelakken jeg vil ha, ja da venter jeg noen måneder til jeg finner den på salg kanskje, å med stor glede kjøper jeg den ,å storkoser meg med den til siste dråpe. Fornøyd og fin. Jeg MÅ ikke ha alt til en hver pris, men tusenlappene flyr i løpet av året , det skal jeg ærlig innrømme.
GoldenGlow Skrevet 4. februar 2007 #6 Skrevet 4. februar 2007 Jeg har et stort budsjett på velvære produkter (sminke, kropp, hår, ansikt osv) ca 1000-1500 i mnd tenker jeg på produkter.... Men det må sies at jeg ELSKER sminke, og dette er lissom hobbyen min....
Gjest sitrus Skrevet 4. februar 2007 #7 Skrevet 4. februar 2007 Jeg vil tro jeg bruker noen få hundrelapper gjennomsnittlig i måneden Varierer litt, hvis jeg trives med produktene jeg bruker sparer jeg penger på at jeg bruker dem helt opp og ikke eksperimenterer med andre. Nå bruker jeg en ganske rimelig serie, men lurer på å bytte ut deler av den, og da er jeg redd det kan gå litt penger. Dusjsåpe kjøper vi latterlig billig; har en femliters dunk fra Smart Club som kosta 99 kr. Shampo kjøper vi på apotek eller helsekost, pleier å bruke opp hele, men blir liksom aldri helt fornøyd med ett merke... Bodylotion/butter/babyolje bruker jeg stort sett bare om vinteren, så det blir ikke noen stor utgift det heller. Sminke kjøper jeg lite av, brukte vel ca 1 000 kr på det i 2006.
Gjest Deception Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 Jeg vet ikke hvor mye jeg bruker; bruker hudpleie stort sett fra merker som Dermalogica og MD Formulations, men også andre ting innimellom. Hårprodukter kjøper jeg kun hos frisør, mens kroppsprodukter blir alt fra Biotherm til H&M. Sminke har jeg tonnevis av, men bruker lite, så det som blir kjøpt, er stort sett ting som mascara og foundation. Men hos meg varer ting evig, virkelig. Jeg tenkte på det i dusjen i morges. Shampo og balsam kjøpte jeg i midten av november, og selv ved daglig bruk er flaskene fortsatt nesten halvfulle. En stor tube krem fra Dermalogica varer i godt over et halvår, en hårspray i i hvertfall tre måneder. Så alt i alt blir det ikke så dyrt selv om ting er dyre i innkjøp.
Gjest Fjellsippa Skrevet 5. februar 2007 #9 Skrevet 5. februar 2007 Det er litt vanskelig å si hvor mye jeg bruker pr. måned. Noen måneder blir alt tomt samtidig, og andre måneder er det ett eller to produkter som jeg må kjøpe. Hittil har jeg brukt shampo, kropps- og ansiktsprodukter fra Vichy, og det blir kanskje mellom 300 og 500 kroner pr. måned. Har nettopp fått dilla på SN, og har bestilt dusjsåper og bodylotion fra L'Occitane for en tusenlapp (minst). Jeg bruker aldri billige dusjsåper og shampoer fordi jeg har sensitiv hud. Det meste at det som selges på Rema klør på meg. Kosmetikk bruker jeg nesten ikke, så det er ikke den store utgiften. En mascara varer i evigheter til den tørker inn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå