Minita Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Hei! Vi har tenkt til å ha et lite bryllup, blir ca 20 personer, utendørs. Har veeeldig lyst til å ha det nært et vann, ha en dommer til å vie oss og ha en sånn.. hva heter det.. "port" som vi står under. Noen som vet hvor lett det er å få til noe sånt, og noen tips til noen fine steder i oslo/akershus området? Har også vurdert å ha det hjemme i hagen, men redd for at jeg vil stresse mer enn jeg klarer å kose meg.. Er nemlig ikke så lett når alt skal være PERFEKT, og jeg må gjøre "alt" selv. Og hvor bør man dra etter vielsen? Til et lokale og spise, eller dra hjem og spise? Hmm.. Takknemlig for alle tips! Hilsen ei spent, forlovet jente
Stjerne Skrevet 5. februar 2007 #2 Skrevet 5. februar 2007 Hei. Ingen tips dessverre. Jeg tenkte på noe tilsvarende selv, men turte ikke. For hva hvis det regner....? Stjerne
Pastor Knut Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 Hei! Vi har tenkt til å ha et lite bryllup, blir ca 20 personer, utendørs. Har veeeldig lyst til å ha det nært et vann, ha en dommer til å vie oss og ha en sånn.. hva heter det.. "port" som vi står under. Noen som vet hvor lett det er å få til noe sånt, og noen tips til noen fine steder i oslo/akershus området? Har også vurdert å ha det hjemme i hagen, men redd for at jeg vil stresse mer enn jeg klarer å kose meg.. Er nemlig ikke så lett når alt skal være PERFEKT, og jeg må gjøre "alt" selv. Og hvor bør man dra etter vielsen? Til et lokale og spise, eller dra hjem og spise? Hmm.. Takknemlig for alle tips! Hilsen ei spent, forlovet jente ← Det kommer jo an på hvor usjenert du ønsker bryllupet skal foregå - og når på året dere gifter dere. I Frognerparken vil dere gjøre stor lykke hos japanske turister , men egen hage er gjerne det beste, synes jeg. Særlig hvis dere har barn med. Bortsett fra egen hage er min favoritt Frognersetra. Der kan dere vies med utsikt over hele Oslo på finværsdag og har en resturant like i nærheten (kjekt også hvis det begynner å regne). Sentralt og greit. Og lett å finne fram for alle gjester.
Snurrepippen Skrevet 6. februar 2007 #4 Skrevet 6. februar 2007 Hei! Vi har tenkt til å ha et lite bryllup, blir ca 20 personer, utendørs. Har veeeldig lyst til å ha det nært et vann, ha en dommer til å vie oss og ha en sånn.. hva heter det.. "port" som vi står under. Noen som vet hvor lett det er å få til noe sånt, og noen tips til noen fine steder i oslo/akershus området? Har også vurdert å ha det hjemme i hagen, men redd for at jeg vil stresse mer enn jeg klarer å kose meg.. Er nemlig ikke så lett når alt skal være PERFEKT, og jeg må gjøre "alt" selv. Og hvor bør man dra etter vielsen? Til et lokale og spise, eller dra hjem og spise? Hmm.. Takknemlig for alle tips! Hilsen ei spent, forlovet jente ← Vi gifter oss riktignok i kirka, men ellers skal vi ha et bryllup ala det du nevner. Vi skal feire i hagen på barndomshjemmet til pappa (ved vannet). Pappa har kjøpt telt da vi skal feire på et litt utilgjengelig sted, men i oslo-regionen er det sikkert flust med telt-utleiere. Har leid inn kokk og to servitører som ordner middagen. Drikke kjøper vi inn på forhånd.
lillesky Skrevet 6. februar 2007 #5 Skrevet 6. februar 2007 Hva med grillfest? Jeg kunne godt tenke meg å ha grillfest når jeg gifter meg (en vakker dag). Ha kokker som griller hele lam og gris, og serverer.
Minita Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. februar 2007 Det kommer jo an på hvor usjenert du ønsker bryllupet skal foregå - og når på året dere gifter dere. I Frognerparken vil dere gjøre stor lykke hos japanske turister , men egen hage er gjerne det beste, synes jeg. Særlig hvis dere har barn med. Bortsett fra egen hage er min favoritt Frognersetra. Der kan dere vies med utsikt over hele Oslo på finværsdag og har en resturant like i nærheten (kjekt også hvis det begynner å regne). Sentralt og greit. Og lett å finne fram for alle gjester. ← Det blir på sommeren bryllupet skal være. Frognerparken blir nok liiiitt for folksomt, ja. hehe. Hvis vi skal ha det i hagen, så er det naboer på alle kanter her, så det blir liksom ikke så koselig og initmt allikvel ser jeg for meg.. Har du noen bilder fra Frognersetra så man kan se hvordan det ser ut der?
Minita Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. februar 2007 Vi gifter oss riktignok i kirka, men ellers skal vi ha et bryllup ala det du nevner. Vi skal feire i hagen på barndomshjemmet til pappa (ved vannet). Pappa har kjøpt telt da vi skal feire på et litt utilgjengelig sted, men i oslo-regionen er det sikkert flust med telt-utleiere. Har leid inn kokk og to servitører som ordner middagen. Drikke kjøper vi inn på forhånd. ← Synes det hørtes veldig smart ut å leie inn kokk! Litt spesielt Hvor mye er det dette ligger på i pris? Hvor leide du det? Er det i sammenheng med et hotell/restaurant, eller?
Minita Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2007 Hva med grillfest? Jeg kunne godt tenke meg å ha grillfest når jeg gifter meg (en vakker dag). Ha kokker som griller hele lam og gris, og serverer. ← Grillfest synes jeg og høres koselig ut Men tror ikke jeg ville ha hatt hele lam og gris hengende over bålet.. Synes det blir et litt for makabert syn, for min smak Grillfest blir vel lettest å holde i egen hage..?
Pastor Knut Skrevet 7. februar 2007 #9 Skrevet 7. februar 2007 (endret) Det blir på sommeren bryllupet skal være. Frognerparken blir nok liiiitt for folksomt, ja. hehe. Hvis vi skal ha det i hagen, så er det naboer på alle kanter her, så det blir liksom ikke så koselig og initmt allikvel ser jeg for meg.. Har du noen bilder fra Frognersetra så man kan se hvordan det ser ut der? ← Gjorde noen søk på nettet, men dårlig med bilder. Fant allikevel to på en hjemmeside. Her er linkene, håper de fungerer: utsikt resturant Linkene kan være litt treige. Det kan jo være litt folksomt på Frognersetra også, men ofte også ganske rolig. Fra mitt ståsted som prest er det et godt sted å vie brudefolk. Endret 7. februar 2007 av Pastor Knut
*Emma* Skrevet 7. februar 2007 #10 Skrevet 7. februar 2007 (endret) Vet at de bygget/bygger en paviljong i hagen på hotell Refsnes Gods på Jeløya (ved Moss). der kan man ha seremoni om man fikser prest/dommer/vigsler selv. Da kan du ha selskap/middag i restauranten dems..... Link Endret 7. februar 2007 av *Emma*
Søta Skrevet 9. februar 2007 #11 Skrevet 9. februar 2007 Vi viet oss på bryggen utenfor festlokalet vi - men nå ligger ikke det i Oslo da... Men det var vedig fint - veldig oss - men du må ha et innested i tilfelle dårlig vær da.... Men om du ikke kjenner en dommer tror jeg du sliter litt med opplegget ditt - det er nmelig ike lett å få de ut av kontoret...
Snippa Skrevet 9. februar 2007 #12 Skrevet 9. februar 2007 De aller fleste dommere gjør det heller ikke for folk de kjenner -det har kommet en del regler knyttet til det. Men humanetisk forbund vier folk der de vil.
wicci Skrevet 9. februar 2007 #13 Skrevet 9. februar 2007 På Bogstad gård kan dere vie dere ute nede ved vannet, de ordner alt for en slant ekstra. 5000 tror jeg det var. Vi skal gifte oss der 05.05, men inne pga datoen, 5 mai er litt tidlig å satse på ute bryllup.. Vi skal ha vigsler fra human etisk forbund. De vier dere der du ønsker. Hvis det er et alternativ for deg da.
Pastor Knut Skrevet 10. februar 2007 #14 Skrevet 10. februar 2007 På Bogstad gård kan dere vie dere ute nede ved vannet, de ordner alt for en slant ekstra. 5000 tror jeg det var. Vi skal gifte oss der 05.05, men inne pga datoen, 5 mai er litt tidlig å satse på ute bryllup.. Vi skal ha vigsler fra human etisk forbund. De vier dere der du ønsker. Hvis det er et alternativ for deg da. ← Human Etisk Forbund krever at minst en av de som skal gifte seg er medlem. Unitarforbundet stiller ingen krav til medlemsskap. I tillegg er vigselen for tiden gratis.
Labella Skrevet 12. februar 2007 #15 Skrevet 12. februar 2007 Øverland gård i Bærum har en fantastisk fin hage med en portal foran en fontene som må være et ypperlig sted for en utendørs vielse. Vi vurderte dette stedet, men fordi lokalene inne ble for små for oss ble det ikke Øverland. Med rundt 20 gjester vil jeg tro det passer perfekt å ha vielsen ute og middag inne.
Knotten Skrevet 12. februar 2007 #16 Skrevet 12. februar 2007 Sjekk ut Tveter gård, ved Semsvann i Asker! (drives av Sult så man må kjøpe mat derfra) Og Vollen kystkultursenter(Selvikvillaen) - nydelig beliggenhet ved Oslofjorden!
thapara Skrevet 13. februar 2007 #17 Skrevet 13. februar 2007 Har ingen tips, men det hørtes utrolig koselig ut!! Håper du får en fin dag!
Snippa Skrevet 13. februar 2007 #18 Skrevet 13. februar 2007 Human Etisk Forbund krever at minst en av de som skal gifte seg er medlem. Unitarforbundet stiller ingen krav til medlemsskap. I tillegg er vigselen for tiden gratis. ← HEF har en pris for medlemmer og en annen pris for ikke-medlemmer. For å få billigst pris, må en være medlem.
Gjest Gjest_christina_* Skrevet 6. februar 2008 #19 Skrevet 6. februar 2008 Hei ! Øverland Gård har kjempekoselige lokaler! De har en dyktig kokk (stiller opp med alt fra tre-retters, til grill av evt. helt dyr, m.m.) og veldig hyggelige servitører. PorTAL...............heter nok det du lurer på. På Øverland har de en nydelig grønn PORTAL i en nydelig hage. Helt perfekt for en absolutt romantisk vielse. Se nettsidene: www.bygdoycateringogevent.com LYKKE TIL
Gjest trude.lutt Skrevet 7. februar 2008 #20 Skrevet 7. februar 2008 Vi giftet oss for snart 7 år siden på Hvalstrand i Asker. Kjempe fint sted og ikke så dyrt å ha festen der. Drives også av Sult Et annet er lille Herbern på Bygdøy, der er det også fint å gifte seg. Drives også av Sult. (dette ble nesten reklame for Sult....)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå