Gå til innhold

tungt øyelokk bare på det ene øye


velvel

Anbefalte innlegg

hei, jeg har tungt øyelokk bare på høyere øye.

og vis du kan se det for deg, så ser det sikelig mongo ut.

Det er så ille at at jeg mister litt syn på det øye, noen råd til åssen jeg skal få høyere øyet, till og bli som venstre?

det hadde faktisk vert bedre og ha tunge øyelokk på begge øynene, for da hadde det ikke sett så felt ut :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest 1

Bestill en konsultasjonstime på en privat klinikk og få utført et lite inngrep slik at dine to øyne ser like ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det går utover synsfeltet kan det hende du kan få dekt operasjon. Ellers er det nok ikke mye du kan gjøre utenom operasjon for å få øyenlokkene til å se helt like ut, kanskje bortsett fra å sminke dem forskjellig slik at størrelsen virker likere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen din, det er stor sjans for at du får det dekket av det offentlige hvis det er så ille som du sier. Men du må nok opereres da, lite annet som hjelper på ditt problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at man kan få dekket tunge øyelokk hvis det skaper problemer. Gå til legen din og be om en henvisning du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har operert øyelokkene mine på Oslo Øylelege senter.

Jeg gikk til legen min og fikk henvisning dit, hadde konsultasjon og fikk dekket operasjon. Dersom øynene ikke er like så tar de hensyn til det under operasjonen. De var veldig flinke og jeg er super fornøyd med resultatet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
  • 1 år senere...

I Stavanger er øyespesielister svært strenge!!

Jeg har for tunge øyelokk og plages av det i hverdagen.

Men øyelegen insisterte på at det ikke var til plage, han mente det bare var kosmetisk, så han ville ikke la meg få operasjon.

Kjip fyr, da dette faktisk er plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har operert øyelokkene mine på Oslo Øylelege senter.

Jeg gikk til legen min og fikk henvisning dit, hadde konsultasjon og fikk dekket operasjon. Dersom øynene ikke er like så tar de hensyn til det under operasjonen. De var veldig flinke og jeg er super fornøyd med resultatet.

Lykke til!

Var det din fastlege som henviste deg rett til operasjon?

I Stavanger måtte fastlegen henviste til øyespesialist, som så eventuelt kan henvise til operasjon. Men han nektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Gjest_Sasha_*

Jeg sliter med samme greia. Venstre øyelokk henger tungt mens det høyre er åpent. Selve høyre øye stikker mere ut, mens venstre er trykt mere inn på en måte. Tror jeg alltid har hvert sånn. Har siden ungdomsåra hatt komplekser for det. Ikke lett å sminke seg. Vet ikke hvordan jeg skal få det til å se bra ut. Og sliter med å møte blikket til folk. Har aldri våget å ta det opp med lege. Men vurderer å få gjort noe med det. Hvordan gikk det med deg Velvel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, gå til legen. Øyelokk som henger, ofte sammen med vanskeligheter med å holde blikket oppover, som er nyoppstått, er ofte første tegn på myasthenia gravis. Øyelokk som henger + sammentrukket pupille, er ofte et tegn på et brudd i det sympatiske nervesystemet som kalles Horner syndrome. Om det er tilfellet, så operer du øyelokket uten at du trenger det i det første tilfellet. Av og til vet ikke forumister mest allikevel. Gå til legen!!

oooooopsssss, tråden var fra 2007, ja... hehe.

Endret av Relativist1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...