Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flørta med en fyr en stund. Så fikk han dame (er usikker på hvor seriøst det er, men uansett, han har dame). Men likevel har det fortsatt å være litt småflørting mellom oss, uten at jeg tar det noe langt, siden han har dame og jeg ikke vil være en sånn desperat og forsmådd "eksflørt". Jeg ser på oss som venner, og prøver å holde det på det nivået. Det er litt vanskelig, siden han er fin og siden han av og til kommer med litt flørtehentydninger (kommentarer som at vi skal "stikke oss vekk" alene og sånn).

Vi treffes ikke så ofte, men prater på msn. Nå var det en stund siden vi hadde snakket sammen, og da lurte han på om det var noe galt siden jeg ikke hadde "plaget" ham i det siste. Betyr det at han har "savnet" å prate med meg?

Var på helgetur. Han ville sitte ved siden av meg på veien dit. Dro meg med seg inn i baren. Sa at jeg burde bare flytte inn på hotellrommet hans. Ville jeg skulle sove der, og det gjorde jeg den ene natta (fullt påkledd, hver vår seng). Kom med hentydninger som jeg ville tatt som flørt eller sjekkeforsøk om han var singel. Men han er jo ikke det.

Hva betyr dette? At han er en sleiping som prøver å sjekke opp andre jenter mens han har dame? Eller at han prøver å sjarmere meg, og få meg til å falle for ham, for liksom å bekrefte at han er attraktiv, uten at han har planer om å gå videre (litt sånn for å få meg til å ville ha ham, men ikke kunne få ham)? Eller at han liker meg, men siden jeg holder distanse så blir det ikke mer? (Jeg holder jo distanse til ham pga dama. Han klarer ikke å sjekke meg opp så lenge han har dame. Det er uaktuelt for meg. Når han kommer med flørtinga og "sjekkereplikkene" så svarer jeg med å nevne dama hans liksom, svar av type "får du lov til dette her da?" Så jeg er ganske uimottakelig liksom) Men han kan jo ikke like meg på den måten når han har dame!? Hvis han hadde likt meg nok, hadde han jo ikke blitt sammen med henne i utgangspunktet, mener jeg.

Jeg tror jo han liker meg som en venn ihvertfall, og liker å snakke med meg. Og det er jo kjempebra. Men hvorfor alt dette andre? Og hva skal jeg gjøre? Jeg liker ham jo (men er ikke forelsket), men jeg er jo litt redd for at det skal gå for langt, at jeg skal like ham mer hvis det fortsetter sånn. Jeg orker ikke bli ulykkelig forelska igjen! Men jeg kan jo ikke be ham om å slutte fordi jeg er redd for å bli forelska! Kan jo ikke si det til ham.

Er dette bare en sleip drittsekk, som jeg ikke engang burde være venner med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå tolker jeg jo dette ut ifra mine erfaringer, men de sier at du fortjener bedre! bedre både som venn og jente. Han bruker deg for sin egen del, det ville ikke en ekte venn gjort. jeg synes synd på jenta han er sammen med og du virker veldig fornuftig som ikke gir etter for alt han gjør.

Gjest Ylva Virvla
Skrevet

Jeg tipper at han liker deg godt, og er tiltrukket av deg. De færreste flørter med personer de ikke liker. Men han liker dama enda bedre. Ellers hadde han vel ikke blitt sammen med henne.

Gjest Edel-Mari
Skrevet

jeg syns virkelig du skal gå for han. tydelig at den nye dama ikk går så bra og at han er keen på deg. ikke din skyld at hun ikke "gjør jobben" sin. :ler: nei go for it girl. tror du har han rundt lillefingern. bare ta d hele med ro å la leken hans med dama si gå sakte over. ;):)

Gjest Edel-Mari
Skrevet
nå tolker jeg jo dette ut ifra mine erfaringer, men de sier at du fortjener bedre! bedre både som venn og jente. Han bruker deg for sin egen del, det ville ikke en ekte venn gjort. jeg synes synd på jenta han er sammen med og du virker veldig fornuftig som ikke gir etter for alt han gjør.

synd på ho? han kan ikke no for at han ikke kan styre følelsene sine. sånt kan ikke styres. kanskje han er i et dilemma.

Skrevet

Trådstarter her...

jeg syns virkelig du skal gå for han. tydelig at den nye dama ikk går så bra og at han er keen på deg. ikke din skyld at hun ikke "gjør jobben" sin. :ler: nei go for it girl. tror du har han rundt lillefingern. bare ta d hele med ro å la leken hans med dama si gå sakte over. ;):)

Tror ikke jeg har han rundt lillefingeren (det har jeg ikke selvtillit nok til å tro ihvertfall). Er nok heller han som har meg rundt sin lillefinger, og vet det. Det som er det verste å tenke på. At han vet at jeg liker ham, mens han har ei annen. Det gjør nok underverker for selvtilliten hans ihvertfall... ;)

Hadde han vært singel, hadde jeg nok gått for det, men ikke så lenge han har dame. Jeg hadde jo ikke likt det hvis det var jeg som var dama hans. Og så tenker jeg som så at jeg vil være nummer 1. Jeg går ikke etter noen som har en annen på 1.plass.

Skrevet

Ingen flere som har gode råd eller innspill? Lurer sånn på hva jeg skal gjøre med situasjonen. Bare la det være som det er, eller snakke med ham om det, få en slutt på det, eller? Har jo mest lyst til å fortsette, få ham til å dumpe dama, og hoppe på meg da, men... ;)

Gjest Frøken Titt
Skrevet (endret)
Ingen flere som har gode råd eller innspill? Lurer sånn på hva jeg skal gjøre med situasjonen. Bare la det være som det er, eller snakke med ham om det, få en slutt på det, eller? Har jo mest lyst til å fortsette, få ham til å dumpe dama, og hoppe på meg da, men... ;)

Hvis han virkelig ville ha deg hadde dama vært dumpa for lengst.

Syns det høres mer ut som han er ute etter litt flørt (og kanskje mer) på siden og ikke særlig mer. Og det fordi han har dame. Hadde han virkelig likt deg og hatt respekt for dere begge hadde han jo endt forholdet og satset på deg... Merkelig at han ikke gjør det da?

Jeg ville definitivt holdt meg unna.

Endret av Frøken Titt
Gjest Gjest_Annie_*
Skrevet

Hei!

Neste gang han kommer med en hentydning kan du jo si det som det er: At du godt kunne tenke deg å bli bedre kjent med ham men at det er uaktuelt å "date" noen som har dame. Hvis du sier dette på en seriøs måte må han jo svare seriøst tilbake og da vil du kanskje bli litt klokere utfra svaret du får. Lykke til !!!!

Skrevet

PS. (Jeg er Annie fra #9)

Det kan jo være at han ikke har forstått at du faktisk er interessert siden du hele tiden holder distansen......

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Jeg ville holdt meg unna.

Høres ut som om han bare trenger en flørt, evt noe mer på si.

Dessuten ville jeg aldri blitt sammen med en mann som jeg visste flørtet bak ryggen til kjæresten sin på den måten.

Skrevet

Jeg ville ha holdt meg unna. Det er definitivt ikke noe godt tegn at han flørter med deg når han har dame - jeg synes det er veldig respektløst overfor kjæresten.

Han burde klare å ta et valg - enten gjøre det slutt med dama og fortsette flørten med deg, eller droppe flørten med deg og satse på dama. En gutt som ikke klarer å ta et valg er sjelden et sikkert kort...

En venninne av meg var i en helt lignende situasjon, og da hun til slutt spurte om det var noe mellom dem, så fikk hun et avvisende svar... Vil vel tro at dette er ganske sannsynlig i din situasjon også, men man kan selvfølgelig aldri vite. Men vil du uansett ha en gutt som flørter med andre bak ryggen på kjæresten sin?

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Trådstarter igjen her...

Jeg er helt enig med dere i at det er respektløst overfor kjæresten å flørte med andre, og at jeg ikke vil ha en mann som driver med det. Og bare så det er sagt, det er totalt uaktuelt for meg å rote meg bort i en opptatt mann. Utroskap er noe jeg håper jeg aldri vil oppleve, og jeg vil derfor ikke være en som noen er utro med.

Jeg tror heller ikke at han egentlig liker meg (som annet enn en venn det kanskje er gøy å flørte med). Jeg ble bare litt usikker på om det lå noe bak likevel. Var litt fint å kunne lufte tankene litt her inne.

Har pratet litt med ham og fikk på finurlig vis funnet ut at om jeg hadde prøvd meg, så hadde det ikke "blitt noe på meg". Det syns jeg jo er bra, og nå vet jeg på en måte at han ikke vil gå noe videre med meg. Men jeg lurer jo fremdeles på hvorfor denne flørtegreia skjer da.

Konklusjonen blir at det ikke er noe her, noe jeg egentlig var ganske sikker på, men likevel begynte å lure litt på. Jeg kommer til å forholde meg til ham som jeg har gjort hele tida, men vil nok prøve å få slutt på den "verste" flørtinga. Jeg liker ikke helt måten han oppfører seg på med denne flørtinga, for selv om han ikke mener noe med det, så kommer han med litt antydninger som ikke er helt bra når man er opptatt. Det virker som, som mange av dere sier, at han liker det å flørte, og på en måte se om han får meg litt på kroken, for liksom å være den som noen vil ha men ikke kan få. Det syns jeg er en dårlig egenskap han har, noe som gjør at jeg mister litt respekten for ham.

Takk for at jeg fikk lufte litt tanker og få litt innspill fra dere :)

Skrevet

Så bra at du har kommet frem til en konklusjon:) Høres ut som en fornuftig og bra løsning!

Skrevet
Jeg tipper at han liker deg godt, og er tiltrukket av deg. De færreste flørter med personer de ikke liker. Men han liker dama enda bedre. Ellers hadde han vel ikke blitt sammen med henne.

Skriver under på denne, godt sagt.

Og du? Du fortjener definitivt bedre, finn en fyr som ikke ville gjort noe sånt mot dama si.

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...