Gjest Jamo Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Er dette blitt et problem at dere bruker for mye tid på Internett? Selv sitter jeg ca i 1 time om dagen, det er nok synes jeg.
Cata Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 Nei. Jeg bruker ikke arbeidstid på nett, med mindre jeg skal søke opp noe som trenges i forbindelse med jobb. Derimot bruker jeg mye fritid her, men så lenge det ikke går utover andre ting så regner jeg det ikke som for mye.
Gjest Gjest 1 Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Aldri i arbeidstiden (hvis det da ikke er arbeidsrelatert, søk på nettet er jo nødvendig i jobbsammenheng). I fritiden bruker jeg for tiden dessverre mer tid enn jeg burde foran PC-skjermen. Slikt går heldigvis i perioder avhengig av livsfaser, hvor en bor og hvor aktiv en er på det gitte tidspunktet m.m. Det ville være fryktelig usunt dersom en alltid og over lang tid brukte mye tid på en teknologisk vare. Men det er mulig at de som er eldre om noen tiår vil forlange internettoppkobling på eldre- og sykehjem når den tid kommer.
Liskat Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Bruker nok mengder av tid på nett. Jeg er avhengig av nettet til skolearbeid, samt at jeg spiller online (World of Warcraft og Guild Wars), og så har jeg et ganske stort sosialt nettverk på nettet, det er der jeg holder kontakten med venner og bekjente fra fjern og nær. PC'en står på hele dagen, men jeg er ganske til og fra. Jeg har et liv utenfor nett, leser en del bøker, studerer, har deltidsjobb, går på kino og kafé, er ute med venner, trener, etc.
Brunhilde Skrevet 4. februar 2007 #5 Skrevet 4. februar 2007 På jobb bruker jeg for det meste internet i arbeidssammenheng selv om det hender jeg fikser litt privat også. Bruker nok en del av fritiden på nett, men ikke slik at det hindrer meg i å være sosial.
nallemaja Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 Er på nett uhorvelig mange timer hver dag(ikke helgene) Delvis fordi jeg er nettstudent, delvis fordi jeg holder kontakt med venner som bor langt borte, og delvis fordi jeg syns det er kjempemorsomt, og bedre enn å se på tv. Men utenom skolearbeidet er det det sistprioriterte her i huset, men er gjerne online når jeg gjør andre ting
Gjest Gjesta Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 Bruker ikke internett i arbeidstida, men når jeg kommer hjem om kvelden sitter jeg gjerne et par timer på internett for å kose meg litt (msn og forumer), slappe av og roe ned og kanskje til og med lære noe nytt før jeg går til sengs. Desverre kan de 2 timene trekke ut til både 4 og 5 timer pga at jeg er sterkt angrepet av den plagsomme lidelsen kalt lakenskrekk.
nallemaja Skrevet 6. februar 2007 #8 Skrevet 6. februar 2007 Bruker ikke internett i arbeidstida, men når jeg kommer hjem om kvelden sitter jeg gjerne et par timer på internett for å kose meg litt (msn og forumer), slappe av og roe ned og kanskje til og med lære noe nytt før jeg går til sengs. Desverre kan de 2 timene trekke ut til både 4 og 5 timer pga at jeg er sterkt angrepet av den plagsomme lidelsen kalt lakenskrekk. ← Hehe...lakenskrekk er en hardt angripende tilstand som det er umulig å komme seg ut av! Det var kjedelig med lakenskrekk før internett kom som bredbånd..
MsRP Skrevet 6. februar 2007 #9 Skrevet 6. februar 2007 Jeg bruker internett i arbeidstiden, ja! Alt for mye... Jeg sitter faktisk på jobb akkurat nå! Saken er den at jeg er så vanvittig kjapp at jeg rekker all den jobben jeg skal gjøre og har likevel massevis av tid til overs! Det må da være flere enn meg??
Kaffeavtalen Skrevet 7. februar 2007 #10 Skrevet 7. februar 2007 Jeg bruker internett på jobben de dagene jeg har litt tid til overs. Men andre dager har jeg det så travlelt at jeg kun søker opp det jeg trenger i jobbsammenheng og fortsetter i jobben. Hjemme sitter jeg med nettet på kveldstid etter at ungene er i seng. Det går kun utover TV-titting, og det er ikke noe tap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå