Crianza Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Jeg skal kjøpe meg en god øyekrem, og tenkte å bestille fra SN. Problemet er at kremen koster over 200 kr der, og vil innebære toll og moms Blir det da mer lønnsomt å kjøpe kremen i en hudsalong her hjemme istedet? Det er en Dermalogica, som er over 200 kroner billigere på SN enn her i Norge. Er det mer lønnsomt å kjøpe flere produkter som koster over 200 kr når det likevel blir toll på dem? Flerkjøpsfordeler..... Må da vurdere å kjøpe meg en fuktighetsmaske også - noe jeg tenkte å vente med til senere Hmmm, synes ikke det er enkelt dette med toll og moms fra nettkjøp. Vanskelig å vite hva sluttsummen for produktene blir
Gjest Kermit Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 Du betaler ikke toll på kosmetikk. Dersom du handler for over 200kr, så betaler du 25%moms av varens pris+frakten(men nå sender jo SN fraktfritt da)+et fortollingsgebyr på ca. 80kr. Husk imidlertid på at SN refunderer momsutgifter.
Crianza Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2007 Det var skikkelig gode nyheter MEN mener da vitterligen at jeg betalte for forenklet tollbehandling sist jeg handlet over det magiske beløpet på 200kr?? Hvordan skal jeg eventuelt forholde meg til det da? Hvis jeg får krav om gebyr for forenklet tollbehandling? Man kan jo ikke akkurat nekte å betale gebyret heller... Er det mulig å kreve det tilbakebetalt? Takker for svar
Chihiro Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Du må betale momsen og fortillingsgebyret for i det hele tatt å få pakken utlevert. Deretter kan du sende kvitteringene for dette til SN, og be om (ikke kreve) at de refunderer det. Har aldri giddet å gjøre det selv, så dette er det sikkert flere som vet mer om enn meg.
miss vims Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Jeg bruker alltid import kalkulatoren på importalen (http://www.importalen.no/?page=49) når jeg bestiller varer fra utlandet. Da fyller du bare inn pris, valuta og frakt og vips så har den regnet ut hvor mye toll og avgifter du må betale :-)
Chelsea Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 Kanskje jeg også skal begynne å handle der?
Nicky B Skrevet 5. februar 2007 #7 Skrevet 5. februar 2007 Jeg bruker alltid import kalkulatoren på importalen (http://www.importalen.no/?page=49) når jeg bestiller varer fra utlandet. Da fyller du bare inn pris, valuta og frakt og vips så har den regnet ut hvor mye toll og avgifter du må betale :-) ← Skulle virkelig ønsket jeg visste om denne linken før jeg bestilte et par canada winter boots fra Danmark! Da ble ikke "kuppet" noe kupp likevel. Nå ble jeg kvalm! Fra nå av skal alle kjøp sjekkes her, så kanskje jeg tenker meg om en gang eller to før jeg taster inn kortnummeret mitt!
Arwen Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 Jeg har bestilt fra strawberrynet og venter på å få penger tilbake. De er vist på vei fikk kjempehyggelig svar da jeg spurte om å få tilbake momsen.
Scorpina Skrevet 5. februar 2007 #9 Skrevet 5. februar 2007 Jeg bruker alltid import kalkulatoren på importalen (http://www.importalen.no/?page=49) når jeg bestiller varer fra utlandet. Da fyller du bare inn pris, valuta og frakt og vips så har den regnet ut hvor mye toll og avgifter du må betale :-) ← Takk for tipset! Veldig nyttig nettside det der!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå