Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Han har et slikt ustabilt temparament .... Vært sammen to år og har det egentlig fint , men går sånn opp og ned. Jeg tenker hele tiden at snart ... snart må humøret hans stabilisere seg . Og hver gang vi har det fint, som er meste parten av tiden, glemmer jeg de dårlige sidene hans, eller når han er sur, kaller meg drittkjerhttp,legger all skyld på meg osv, så tar jeg meg selv i å faktisk tenke at det er sikkert hos meg feilen ligger osv. så vanskelig forklare. Fra jeg var liten har jeg hatt det vanselig. tøff oppvekst med kranglede foreldre og en far som var for hard, dårlig bestefar. fikk kjæreste som behandlet meg dritt (ex.) og nå min samboer gjennom to år. En egentlig så snill gutt , men med et altfor kraftig temparament. Jeg er svak i utgangspunktet. ikke max selvtillitt , og dette gjør d ikke bedre. Hva gjør jeg? Hvordan gjøre d bedre? noen som kjenner til situasjonen...?
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 fortsettelse ... Jeg ligger bare hjemme .. lei meg , gråter og vet ikke hva jeg skal gjøre. Er ingen god følelse det . Føler at han er tøffere enn meg og bare kan overse problemer og gå videre. Slik er ikke jeg ... tar det innover meg og sliter med d. Elsker han jo. men skulle gjerne gitt han en lærepenge så han forstår at slik kan han ikke behandle meg! ... For han tror at jeg vil være der uansett hva. Han "vet" jeg vil det ..
Villemarie Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Han kan være så snill han bare vil, men han høres ikke bra ut for deg, og da er det liksom ikke å smye mer å si om den saken, i mine øyne.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Om du setter deg ned å forklarer han hvordan du opplever dette temperamentet og gir han et ultimatum så bør han forstå. Forklar han at du ikke klarer å gå rundt på "nåler". Jeg tror nok ikke det er noe du kan gjøre for å hjelpe han. Har samme problemet selv skjønner du... Synes ikke det er noe gøy for man vet aldri når han plutselig "sprekker". Det verste er at han er så klar over at han sliter med det selv.. Håpløst.
Fairytale Skrevet 5. februar 2007 #5 Skrevet 5. februar 2007 Jeg skjønner godt hva du mener. Å ha for mye temperament er ikke bra for noe forhold. Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok prøvd å innsett ovenfor meg selv at dette ikke er bra for meg, uansett hvor snill han er ellers. Å gå rundt å vente på at kjæresten skal bli sint eller få et nytt raserianfall, er ikke bra for noen, særlig ikke noen med dårlig selvtillit. Så jeg ville ha begynt å tenke på å leve livet uten han. Planlegg for deg selv hvordan du vil gjøre det, også gjør du det slutt. Det er ganske urealistisk å tro at en mann vil forandre seg. Lykke til...
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 Jeg har opplevd det samme, levde sammen med en i seks år, turte nesten aldri å si han i mot for da ble han rasende, to ganger brukte han vold også. Jeg flyttet for ett år siden, det har vært tungt, men nå kan jeg si og mene akkurat det jeg vil uten å måtte være redd for at noen skal bli hissig av den grunn. Du burde tenke deg godt om, om det er dette du virkelig vil, han vil aldri forandre seg, jeg holdt ut i så mange år fordi jeg tenkte at det vil vel gå over, men etter seks år da skjønte jeg at dette går aldri over...så tenk deg godt om er mitt råd, du fortjener bedre enn det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå