pusejenta Skrevet 4. februar 2007 #1 Skrevet 4. februar 2007 Noen som har oppskrift på gode marengs? Ble plutselig i bakehjørnet her,,,,,,,,, Og hvordan unngår man at de faller sammen?
pusejenta Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #2 Skrevet 4. februar 2007 http://www.vg.no/matogdrikke/matguiden/index.hbs?o=1167 Fant denne; virker jo veldig bra! må prøves............... Er jo helt ram her inne i dag.... Yey Im a happy camper!
Gjest Leiababe Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Jeg har brukt den oppskriften du fant, og den funka veldig bra. Bare husk å vispe lenge nok
Gjest Elfrida Skrevet 4. februar 2007 #5 Skrevet 4. februar 2007 Da kommer nok dette litt seint, men det er også lurt å passe på at bolle og visp er heelt fettfri før du begynner. Selv om den er vasket kan det være fettrester i det, og det kan være lurt å skylle bolle med litt eddik eller sitron før bruk. I tillegg kan noen få korn salt gjøre marengsen mer stabil. Et annet tips er å bruke melis i stedet for vanlig sukker, for det vil smelte lettere sammen med eggehvitene.
pusejenta Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. februar 2007 hadde ikke melis.... Skylte bollen med varmt vann først. Det ble jo så mye masse at æ måtte fordele på 2 brett.... driver og stokker om hvert 20 min.... håper det går bra! Så tok jeg lilla matfarge i, kult! Nå har dem stått inne 20 min og formen holder seg neda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå