Gå til innhold

Treningstøy

Anbefalte innlegg

Gjest prestekrage
Skrevet

Jeg har (endelig) kommet i gang med regelmessig trening. I skapet har jeg noen sett med "vanlige" treningsdresser, men disse begynner å bli for store. Har også behov for topper og undertøy...

Men er på amatør-stadiet hva gjelder valg av materiale o.li. (eneste jeg vet å styre unna er bomull).

Trenger derfor tips og innspill.

Og gjerne noen tips til nettbutikker...

Videoannonse
Annonse
Gjest Vidvandre
Skrevet

Henger meg på her. Har bare topper i bomull, så hvis man skal holde seg unna dette må jeg ha tips! ;)

Skrevet

Jeg henger meg også på dere :)

Lurer på hvordan sportklærne fra Lindex er. Cattel tror jeg merket heter.

Ellers anbefaler jeg sportsbh fra Champion, men ikke sportshape-varianten

• 1 måned senere...
Gjest Tweek
Skrevet

Jeg har bestemt at jeg skal handle treningstøy på torsdag og begynne trening på fredag.

Men hvorfor skal man ikke trene i bomull? Trodde det var bra siden det pustet osv.

Hvilke stoffer skal man da se etter?

Jeg trenger veldig hjelp på dette området siden ejg ikke har peiling. Og jeg vet det kommer til å hjelpe meg med å trene når jeg har kjøpt behagelige og fine treningeklær og ikke bare ei jobbebukse som jeg har fra før ;)

Gjest Kristin_
Skrevet

Bomull fungerer som en svamp, den suger til seg svetten men kvitter seg ikke med den, så du ender opp med kliss våte og klamme og kalde klær (i hvertfall hvis du svetter litt). Microfiber er myye bedre, men lukten kan "gro" litt fast i dem hvis du ikke vasker fort nok etter trening. Billige treningsklær i microfiber kan du finne så og si overalt, H&M har (sjekk nettsidene), alle sportsbutikker etc.

Hvis du vil ha skikkelig luksus, gå for Nike sine Fit dry klær (eller liknende). Bedre treningsklær finnes ikke :-D

Gjest gjesta
Skrevet

Vanlige treningsklær du finner i sportsbutikker fungerer veldig greit, dvs merker som Adidas, Röhnisch, Nike, Craft el. De skal gjerne være i stoffer som microfiber, polyester eller polyamid (polyamid er vel det mest saklige i forhold til lukt tror jeg?), og disse stoffene kjennes tørrere ut når du trener, og tørker også mye fortere hvis de faktisk blir våte. Regn med priser rundt 300-400 kroner, så får du saklige nok treningsklær.

Gjest Tweek
Skrevet
Bomull fungerer som en svamp, den suger til seg svetten men kvitter seg ikke med den, så du ender opp med kliss våte og klamme og kalde klær (i hvertfall hvis du svetter litt).  Microfiber er myye bedre, men lukten kan "gro" litt fast i dem hvis du ikke vasker fort nok etter trening. Billige treningsklær i microfiber kan du finne så og si overalt, H&M har (sjekk nettsidene), alle sportsbutikker etc.

Hvis du vil ha skikkelig luksus, gå for Nike sine Fit dry klær (eller liknende). Bedre treningsklær finnes ikke :-D

Hvor kan jeg finne disse nike fit dry?

Har du link så jeg vet hva jeg ser etter i butikken?

Vanlige treningsklær du finner i sportsbutikker fungerer veldig greit, dvs merker som Adidas, Röhnisch, Nike, Craft el. De skal gjerne være i stoffer som microfiber, polyester eller polyamid (polyamid er vel det mest saklige i forhold til lukt tror jeg?), og disse stoffene kjennes tørrere ut når du trener, og tørker også mye fortere hvis de faktisk blir våte. Regn med priser rundt 300-400 kroner, så får du saklige nok treningsklær.

Er ikke polyester et veldig varmt stoff?

Gjest Kristin_
Skrevet

Hvis du ser i butikkene, så er alt tøy med Dri fit merket med det :) Ganske stort også. Kjenner tydelig forskjell på det og bomull også.

Gjest Frances
Skrevet

Jeg har en del Röhnisch og også noe Nike Dri-fit, og begge deler fungerer bra. Blir ikke klam eller våt, som jeg blir av ren bomull.

Begge deler finnes i vanlige sportsforretninger :)

Skrevet

Joda, bomull blir kliss vått. Men etter mange år med prøving og feiling når det gjelder treningstøy ahr jeg allkevel endt opp med topper i bomull. Kjøper billige topper på f.eks Lindex eller H&M.Har med en ekstra om jeg trener på studio og bytter ved behov. Når de blir slaffete går de i søpla.

Har hatt såpass dårlig erfaring med lukt i topper i kunststoff at det styrer jeg helt unna. I bukser går det derimot greit, og de sitter også bedre.Men treningstøy trenger ikke koste skjorta. Skulle jeg kjøpt dyrt tøy hadde mesteparten, om ikke alt, av klesbudsjettet mitt gått med til treningstøy. Bruker et sett om dagen, så enten må jeg ha masse treningstøy eller så må jeg vaske ( og tørke) mye klær.

Gjest gjesta
Skrevet
Hvor kan jeg finne disse nike fit dry?

Har du link så jeg vet hva jeg ser etter i butikken?

Er ikke polyester et veldig varmt stoff?

Jeg har ikke merket noe til at det er varmt nei, det luftig og tørt. Nike Dry Fit som det heter er f.eks laget av 92% polyester og 8%elastan (tror jeg det var).

Gjest Tweek
Skrevet

Mmm, kan gå å ser iallefall :)

Selges det på intersport?

Gjest gjesta
Skrevet
Mmm, kan gå å ser iallefall :)

Selges det på intersport?

Jeg vet de har noe på G-sport, det er godt mulig at de har det på intersport også.

Gjest Tweek
Skrevet

Ok, bare mye enklere å komme til intersport ;)

Men skal nok gå å se begge steder ja.

• 1 år senere...
Gjest Gjest_Gunhild_*
Skrevet
Jeg har (endelig) kommet i gang med regelmessig trening. I skapet har jeg noen sett med "vanlige" treningsdresser, men disse begynner å bli for store. Har også behov for topper og undertøy...

Men er på amatør-stadiet hva gjelder valg av materiale o.li. (eneste jeg vet å styre unna er bomull).

Gjest Gjest_Gunhild_*
Skrevet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...