Gå til innhold

Vaskemaskin og kjøleskap

Anbefalte innlegg

Gjest Frysepulver
Skrevet

Skal flytte og mangler dette... Hva bør jeg se etter? Titter litt på finn.no (har ikke råd til noe nytt) og jeg skjønner jo ikke omdreininger, hva som er god pris, hvor gammelt jeg ikke blr kjøpe osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I oslo? Det er en b-vare handel på bislett

Gjest Frysepulver
Skrevet
I oslo? Det er en b-vare handel på bislett

Hm, takk for tips, dit kan jeg dra

Skrevet

Det er også en butikk på Røa som selger brukte hvitevarer. 32-bussen går rett dit (stoppet heter Linhusveien) og de holder til i en stor rød låve så det er ikke vanskelig å finne.

Skrevet
Skal flytte og mangler dette... Hva bør jeg se etter? Titter litt på finn.no (har ikke råd til noe nytt) og jeg skjønner jo ikke omdreininger, hva som er god pris, hvor gammelt jeg ikke blr kjøpe osv...

Kommer jo an på hva du har behov for da. Omdreininger er vel stort sett det samme på alle vaskemaskiner (men det betyr sentrifugehastigheten; omdreininger per minutt). Ang vaskemaskin setter jeg pris på en stor trommelåpning. Hvis du ikke er spesielt kresen er det det samme hva du velger tror jeg. Jeg har investert i en AEG Lavamat som jeg er veldig fornøyd med. Hatt den i 6 år og aldri hatt problemer med den. Men den kostet jo ganske mye da...

Ang kjøleskap så ser jeg selv bare etter god plass, alarm hvis døra står åpen, innvendig belysning(et must!), lavt støynivå, energiklasse A, og gjerne automatisk avriming på en evt frysedel (hvis du tenker på kombiskap).

Nå solgte vi nettopp et Electrolux kombiskap på 2 meter for 1000,- på finn.no. Vi har nok underpriset det kraftig for vi kjøpte det for 10.000,- for 5 år siden. Ville bare kvitte oss med det raskt. Kunne nok satt prisen høyere, mellom 2-4000,-. Det er nok flere som skal selge pga flytting som er interessert i å selge raskt fremfor å oppnå en god pris.

Men i alle fall; kjøleskapet vårt var i supergod stand og de som kjøpte har gjort et veldig godt kjøp. Finn.no er en god plass å lete, men du må belage deg på å hente det selv da.

Gjest Blondie65
Skrevet

Trommelstørrelse - 4 kg synes jeg er viktig. Har vaskemaskinen mindre enn 1200 omdreininger på sentrifugehastighet så får du veldig vått tøy ut av maskinen.

De som er toppmatet tar som regel mindre plass enn de som er frontmatet, men ulempen er at du ikke kan ha noen tørketrommel oppå.

Kjøleskap: Det viktigste er vel innredningen, at det er god plass i det. Innvendig skal det være rent, og det skal være helt. Det første som ryker på kjøleskap med innebygget fryser (sånn liten boks) er fryseboksen eller døren til denne. Hvis den ikke kan lukkes ordentlig så vil du få en isboks der.

Kombiskap: Her foretrekker jeg selv modeller med kjøleskapet oppe - det gir mye lettere oversikt. Skal du kjøpe kombiskap er det aller aller viktigste at det er en dør til fryseren og en til kjøleskapet. Det er unødvendig å åpne fryseren for hver gang man skal ha seg et glass melk.

Gjest Frysepulver
Skrevet
Kommer jo an på hva du har behov for da. Omdreininger er vel stort sett det samme på alle vaskemaskiner (men det betyr sentrifugehastigheten; omdreininger per minutt). Ang vaskemaskin setter jeg pris på en stor trommelåpning. Hvis du ikke er spesielt kresen er det det samme hva du velger tror jeg. Jeg har investert i en AEG Lavamat som jeg er veldig fornøyd med. Hatt den i 6 år og aldri hatt problemer med den. Men den kostet jo ganske mye da...

Ang kjøleskap så ser jeg selv bare etter god plass, alarm hvis døra står åpen, innvendig belysning(et must!), lavt støynivå, energiklasse A, og gjerne automatisk avriming på en evt frysedel (hvis du tenker på kombiskap).

Nå solgte vi nettopp et Electrolux kombiskap på 2 meter for 1000,- på finn.no. Vi har nok underpriset det kraftig for vi kjøpte det for 10.000,- for 5 år siden. Ville bare kvitte oss med det raskt. Kunne nok satt prisen høyere, mellom 2-4000,-. Det er nok flere som skal selge pga flytting som er interessert i å selge raskt fremfor å oppnå en god pris.

Men i alle fall; kjøleskapet vårt var i supergod stand og de som kjøpte har gjort et veldig godt kjøp. Finn.no er en god plass å lete, men du må belage deg på å hente det selv da.

Tusen takk for masse gode tips!!! :klem:

Jada, tvinger faren min til å hente tingene (etter det famøse forsøket min mor og jeg hadde på å hente komfyr på Holmlia... Mannen måtte sette den inn i bilen, og da vi kom hjem til meg klarte vi noen få meter før vi lot det stå til det kom en kompis av meg og noen andre av hans arbeidskollegaer som måtte bære den opp :ler: )

Gjest bamsemums
Skrevet

Har vært innom www.bruktellernytt.no jeg, mye der!!!!!!

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...