venus* Skrevet 3. februar 2007 #1 Skrevet 3. februar 2007 Hei, har dere kjempegode oppskrifter på dipp? Skal brukes til potetgull og oppkutta grønnsaker.
Bobeline Skrevet 3. februar 2007 #2 Skrevet 3. februar 2007 Jeg har denne fra søsteren min 200 gram yoghurt 2 ss finhakket løk 1/2 teskje tørket mynte 1/2 teskje salt 1/4 teskje støtt koriander Det eneste en trnger å gjøre er å pisk alt godt sammen. Ellers vet jeg at hun også lager dipp av yoghurt naturell og soltørkede tomater. Guacamole kan en lage med 1 stor avocado som moses (etter at skall og kjerne er fjernet), og tilsette 1 finhakket vårløk og 1 liten finhakket tomat og 1 spiseskje sitronsaft. Og til slutt tilsette litt pepper.
Brunhilde Skrevet 3. februar 2007 #3 Skrevet 3. februar 2007 Jeg har aldri vært så glad i dip, men hos venner fikk jeg servert dip som var laget av rømme og salsa - tror bare det var tacosaus på glass, og den smakte veldig godt både til chips og til grønnsaker.
Arkana Skrevet 3. februar 2007 #4 Skrevet 3. februar 2007 Jeg har lagt denne ut flere ganger, men den er vel verdt å gjenta for den er veldig god. Ikke la deg skremme av all hvitløken, når den bakes i ovn blir den mild og god. Ristet hvitløksdip 2 hele hvitløk, delt i fedd 5 ss rømme eller silt yoghurt naturell 5 ss majones (helmans) paprikapulver salt Fordel hvitløksfeddene i en ildfast form og bland med litt olivenolje. Dekk med folie og stek ved 200 grader i 25 minutter. Avkjøl noe. Skrell hvitløksfeddene og legg på et skjærebrett. Dryss med litt salt og mos med en gaffel. Ha i en bolle sammen med rømme og majones. Smak til med salt og paprikapulver. Sett kaldt til servering. Ellers har jeg tidligere lagt ut disse oppskriftene i dagboken min: Auberginedip, cashewdip, karridip, norzoladip, avocadodip, paprikadip, tahinidip, chèvredip og krabbedip som du finner her.
Gjest Pax Skrevet 3. februar 2007 #5 Skrevet 3. februar 2007 1 beger med (soya)rømme. Litt salt. Dill. Litt pepper. Paprikapulver. Chillipulver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå