Gå til innhold

Dipp - oppskrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har dere kjempegode oppskrifter på dipp? Skal brukes til potetgull og oppkutta grønnsaker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har denne fra søsteren min

200 gram yoghurt

2 ss finhakket løk

1/2 teskje tørket mynte

1/2 teskje salt

1/4 teskje støtt koriander

Det eneste en trnger å gjøre er å pisk alt godt sammen. Ellers vet jeg at hun også lager dipp av yoghurt naturell og soltørkede tomater.

Guacamole kan en lage med 1 stor avocado som moses (etter at skall og kjerne er fjernet), og tilsette 1 finhakket vårløk og 1 liten finhakket tomat og 1 spiseskje sitronsaft. Og til slutt tilsette litt pepper.

Skrevet

Jeg har aldri vært så glad i dip, men hos venner fikk jeg servert dip som var laget av rømme og salsa - tror bare det var tacosaus på glass, og den smakte veldig godt både til chips og til grønnsaker.

Skrevet

Jeg har lagt denne ut flere ganger, men den er vel verdt å gjenta for den er veldig god. Ikke la deg skremme av all hvitløken, når den bakes i ovn blir den mild og god. :)

Ristet hvitløksdip

2 hele hvitløk, delt i fedd

5 ss rømme eller silt yoghurt naturell

5 ss majones (helmans)

paprikapulver

salt

Fordel hvitløksfeddene i en ildfast form og bland med litt olivenolje. Dekk med folie og stek ved 200 grader i 25 minutter. Avkjøl noe. Skrell hvitløksfeddene og legg på et skjærebrett. Dryss med litt salt og mos med en gaffel. Ha i en bolle sammen med rømme og majones. Smak til med salt og paprikapulver. Sett kaldt til servering.

Ellers har jeg tidligere lagt ut disse oppskriftene i dagboken min:

Auberginedip, cashewdip, karridip, norzoladip, avocadodip, paprikadip, tahinidip, chèvredip og krabbedip som du finner her.

Skrevet

1 beger med (soya)rømme. Litt salt. Dill. Litt pepper. Paprikapulver. Chillipulver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...