Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

ser på SN til min store overraskelse at den ikke er dyrere enn feks. clinique.

Noen som har prøvd disse øyekremene (Harmonie eller Vitorama), isåfall hvilken og var dere fornøyd?

Edit: Kan vel slenge på at jeg er 31 år gammel, har barn som våkner om natten så jeg har ofte poiser og er mørk under øynene tidlig på dagen....vil gjerne ha noe som forebygger rynker også. Kan fort bli litt sår rundt øynene og, vet ikke hvorfor.

Ellers hadde jeg faktisk tenkt å kjøpe cliniques all about eyes rich, men....decleor skal jo være et bedre merke sånn sett, og når prisen er den samme......

Endret av kitekatt
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke et svar på ditt innlegg dessverre, kitekatt, men bare et spørsmål som jeg lurer på i samme gata.

Jeg har hørt at Decléor sin EXPÉRIENCE DE L'ÂGE -TRIPLE ACTION EYE AND LIP CREAM skal være sååå bra mot rynker og til moden hud. Men når er man gammel nok til å bruke den? Jeg har liksom ikke vurdert riktige rynkekremer før, men ser at jeg det siste året har fått noen rynker rundt øynene. (Er 37 år). Bruker visst ikke øyekrem heller jeg, bare Vichy Myokine dagkrem mot mimikkrynker.

Så jeg trenger tips til øyekrem og dagkrem/nattkrem som faktisk kan virke litt mot rynkene som sniker seg på etterhvert.

Skrevet

Kjøp dere en hemoridekrem. Mye bedre mot poser, hevelser o.l. Rynker kan ingen kremer ta uannsett..men bruk selvfølgelig en rik øyekrem om natten for og mykgjøre linjene/rynkene.

Skrevet
Kjøp dere en hemoridekrem. Mye bedre mot poser, hevelser o.l. Rynker kan ingen kremer ta uannsett..men bruk selvfølgelig en rik øyekrem om natten for og mykgjøre linjene/rynkene.

Tviler vel på om det rådet var gitt alvorlig da hemorridekrem er vel det absolutt værste du kan smøre på for rynker da huden på sikt blir tynnere og svakere av det.

Kriseløsning for fotomodeller og ikke noe vi "vanlige" og smartere trenger å bry oss med. :)

Når det gjelder øyekremer finnes det mye på markedet og det kommer helt an på hva du tolererer av ingredienser og oppførsel (dyreforsøk, miljø osv)

Standardtips og som de fleste er fornøyd med er Dermalogica, Matis, Weleda, Md Formulations. Da lister jeg opp helt uavhengig av ingredienser og bruksområder.

Brukte selv Dior 60/80 for noen år siden og synes den var grei og er så langt det eneste Dior kremen huden min har tolerert - men Dior tester fremdeles på dyr og er vel ikke blant de snilleste i klassen på andre områder heller.

Så nå går det vekselsvis på id og egne oljeblandinger.

Poenget her er at du finner helt sikkert en krem som fungerer for deg men hold deg for guds skyld unna hemorridekremen!!!

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Så på Puls på nrk (?) at de frarådet det, og at det ikke var bra for den tynne huden rundt øynene i lengden.

Skrevet

Har også hørt at hemoridekrem kan gjøre skade så det er ikke aktuelt for meg.

Skrevet

Jeg har brukt en øyenkrem fra Decleor tidligere (Hydra Floral). Var fornøyd med den. Har lest mye bra om Clinique All about eyes rich, og kunne tenke meg å prøve den, men skulle ønske den var på tube.

Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt Decleors Harmonie- øyekrem for 2. eller 3. gang, og er godt fornøyd med den. Synes den gir godt med fuktighet, og har en behagelig konsistens. Dufter lett rose-aktig, men er veldig mild mot huden (jeg reagerer lett på "sterke" øyekremer). Hvorvidt den skal forebygge rynker/poser vet jeg ikke, men huden blir i alle fall god og myk. Jeg er forøvrig 28, har noen linjer ved øyekroken (samt småbarn som setter begrensninger på søvnen ;) )

Vitaroma har jeg ikke prøvd, ei heller Clinique.

Lola83: Hemoroidekrem må IKKE brukes over tid, verken under øynene eller i rattata. Det inneholder prednisolon (kortison) som vil skade huden på sikt. Så det så.

• 8 måneder senere...
Gjest Gjest_kissa_*
Skrevet

Hudpleieren min elsker Decleor og fikk meg til å kjøpe øyeserumet deres.Jeg har ikke hatt noe bedre krem enn dette!Det strammer tydelig opp og gir mye fukt.Prøv det da!Se hjemmesidene hennes www.kristinesclinique.no Egen nettbutikk.

Gjest Deception
Skrevet

Jeg har prøvd Vitaroma=>gjorde meg knusktørr under øynene. Jeg har også prøvd Harmonie, men selv om den er OK, gir den ikke noe særlig fuktighet å skrive hjem om.

Hittil har jeg ikke prøvd NOEN øyenkremer som jeg synes er noe særlig. Jeg kjøpte akkurat Dior Capture r60/80 First Wrinkles (eller noe sånt), og selv om den er OK, er den ekstremt sterkt parfymert, noe jeg ikke vil ha i øyeområdet.

Skrevet
Jeg har brukt en øyenkrem fra Decleor tidligere (Hydra Floral). Var fornøyd med den. Har lest mye bra om Clinique All about eyes rich, og kunne tenke meg å prøve den, men skulle ønske den var på tube.

Hydra Floral bruker jeg og, og er veldig fornøyd med den. Mye fukt, og avkjølende og god å ta på. Men nå har ikke jeg så veldig mye linjer, eller poser. Men jeg tror fukt er viktig for å forebygge rynker.

Har også all about eyes, er ikke så fryktelig imponert egentlig. Liker hydra floral mye bedre.

Skrevet
Jeg har prøvd Vitaroma=>gjorde meg knusktørr under øynene. Jeg har også prøvd Harmonie, men selv om den er OK, gir den ikke noe særlig fuktighet å skrive hjem om.

Hittil har jeg ikke prøvd NOEN øyenkremer som jeg synes er noe særlig. Jeg kjøpte akkurat Dior Capture r60/80 First Wrinkles (eller noe sånt), og selv om den er OK, er den ekstremt sterkt parfymert, noe jeg ikke vil ha i øyeområdet.

Jeg har heller ikke prøvd noen øyenkremer jeg virkelig har vært fornøyd med. Har ikke poser eller mørke ringer, men har tørr hud under øynene. Er øyekremen veldig lett, føles det som jeg ikke har tatt på noe i det hele tatt. Trenger en fyldig krem, og lurer litt på Cliniques all about eyes rich. Lurer også litt på Elisabeth Arden -Ceramide Plump Perfect Eye Moisture Cream. Har ikke prøvd noen av dem, så jeg må vel rundt å kikke litt

Skrevet

Har prøvd Hydra Floral fra Decleor. Synes den var bedre enn de fleste andre jeg har prøvd, men ga likevel ikke nok fuktighet.

Av alle øyekremer jeg har prøvd, så er jeg mest fornøyd med Intensive eye repair fra Dermalogica. Den gir mye fuktighet og fungerer supert for meg.

Skrevet
Hudpleieren min elsker Decleor og fikk meg til å kjøpe øyeserumet deres.Jeg har ikke hatt noe bedre krem enn dette!Det strammer tydelig opp og gir mye fukt.Prøv det da!Se hjemmesidene hennes www.kristinesclinique.no Egen nettbutikk.

Ikke noe vits å kjøpe fra norske hudpleiere, de tar seg FETT betalt! Det er rett og slett latterlig dyrt. Sjekk heller på Strawberrynet eller noen av de andre utenlandske nettsidene som selger Decleor.

Gjest Gjest_Lille my_*
Skrevet
Ikke noe vits å kjøpe fra norske hudpleiere, de tar seg FETT betalt! Det er rett og slett latterlig dyrt. Sjekk heller på Strawberrynet eller noen av de andre utenlandske nettsidene som selger Decleor.

Jeg betaler gjerne for deres ekspertise,de har jo utdannelse.Ikke så lett å finne frem til rette kremer alene alltid. har vært mye på TAXFREE og gjort feile valg.

• 1 år senere...
Gjest Decleor
Skrevet

Nå er er det lenge siden noen har vært aktiv i denne tråden, men kansje jeg får et svar alikevel? Jeg bruker harmonie øyekrem fra decleor, syns den er god, men den gir for lite fukt. Vurderer å prøve hydra floral fra samme merke, men er litt skeptisk. Harmonie er svært mild, det står også at den skal være uten kunstig parfyme, fargestoffer og solfiltre. Men betyr det at Hydra floral da innholder kunstig parfyme, fargestoffer og solfiltre, siden det ikke står noe om det på den? Jeg er ikke så gammel, fyller 22 om en uke, hvilken tror dere passer best for en på min alder?

Skrevet
Nå er er det lenge siden noen har vært aktiv i denne tråden, men kansje jeg får et svar alikevel? Jeg bruker harmonie øyekrem fra decleor, syns den er god, men den gir for lite fukt. Vurderer å prøve hydra floral fra samme merke, men er litt skeptisk. Harmonie er svært mild, det står også at den skal være uten kunstig parfyme, fargestoffer og solfiltre. Men betyr det at Hydra floral da innholder kunstig parfyme, fargestoffer og solfiltre, siden det ikke står noe om det på den? Jeg er ikke så gammel, fyller 22 om en uke, hvilken tror dere passer best for en på min alder?

Så vidt jeg har oppfattet det inneholder ikke noen av decleor sine produkter det du nevnte - decleor har ganske "rene" produkter.

Har ikke prøvd den øyekremen, men bruker hydra floral fuktmasken noen ganger i uken, og synes den er kjempebra:)

Hvor får man tak i decleor "billig" for tiden, forresten?

Gjest Christabelle
Skrevet
Så vidt jeg har oppfattet det inneholder ikke noen av decleor sine produkter det du nevnte - decleor har ganske "rene" produkter.

Har ikke prøvd den øyekremen, men bruker hydra floral fuktmasken noen ganger i uken, og synes den er kjempebra:)

Hvor får man tak i decleor "billig" for tiden, forresten?

Lookfantatic, eBay, StrawberryNet.

Gjest Raptuza
Skrevet

Har og prøvd Vitaroma. Den var ingenting for min tørre hud. Dessverre! Prøv ein annan, du....

Skrevet

Sitter og følger med på produkt debatten.

Er selv utdannet hudpleier, og var heldig å ha en kusine som var utdannet hudpleier da jeg hadde store problemer med min hud for 10 år siden.

Hun hjalp meg med riktige produkter og jeg begynte å bruke mdFormulations.

Produktene var dyre ja, men heldigvis kunne hun forklare meg hvordan de skulle brukes, så de ble dryge i bruk.

I dag har jeg selv Declèor og mdFormulations i salongen.

Det er helt riktig at declèor er uten parfyme. Declèors produkter inneholder aromatiske plante essenser, som utgjør duft og som har en bestemt virkning på huden. Enkelte av produktene er 100% rene.

Jeg driver alene. Når jeg selger ett produkt sitter jeg gjerne igjen med 200 kr pr produkt. Inntektene mine skal dekke lønn, studielån, husleie mm.

Vi tar oss ikke fett betalt.

Jeg fraråder ofte kunder å kjøpe produkter de nødvendigvis ikke trenger.

Jeg er ærlig, og jeg elsker jobben min.

Det finnes mange nettbutikker hvor det kastes vekk flere 1000 i året på at folk tenker "den der funker sikkert" og "oi! det var billig det".

Kunder som stadig kommer igjen hos meg får mellom 10 og 15 % rabatt.

Dette gjør jeg fordi jeg verdsetter den lojaliteten de viser, som igjen gjør at jeg kan fortsette å drive med det jeg driver med.

Og det håper jeg at jeg får gjøre lenge!

Til deg som har brukt harmonie øyekrem. Du kan trygt skifte til hydra floral:-)

Harmonie serien er utviklet for en sensitiv hudtype, derfor er den uten alt du nevnte.

Jeg bruker også harmonie dagkrem selv, men er ikke nødvendigvis sensitiv. Den gjør det jeg vil, rett og slett:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...