Gå til innhold

venninne som snylter alkohol og tjall.

Anbefalte innlegg

Gjest Edel-Mari
Skrevet

uff jeg blir så irritert da.

jeg har ei venninne som jeg annser som ei av mine beste.

men det som plager meg er at hver gang det har vært vorspiel eller nachspiel i det siste kommer hun, også er hun i 1 time også stikker hun.

det er egentlig ikke dårlig gjort, men på vorspiel kommer hun får å "snylte" av folk.

for tre helger siden kom hun på vorsspielet. da snyltet hu drikke og tjall. hu var der i en time også dro ho.

forrige helg ringte hun ved nachspiel-tider og spurte om å komme. unnskyldte seg om at hun var så dårlig og sånn men ville møte oss da.

så kom hun. snylta vodka og champagne, og tjall enda en gang.

hun sa sånn at hun "måtte" ha tjall for å møte kjæresten sin (som er HELT STRAIGHT - han hater rus) for å få nervene roa pga noe annet stoff hun hadde tatt i seg (vet ikke hva siden tjall er det eneste jeg KAN røke).

hva gjør jeg med ei som bare snylter drikke og tjall?

er ganske irrterende da. også går hun bak ryggen på kjæresten sin.

det verste med det er at han jobber i ungdom mot narkotika. :overrasket:

hva gjør jeg jeg vet ikke om jeg tør be ho slutte.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg hadde nok bekymra meg mer for rusforbruket hennes generelt enn at hun snylter.

Skrevet

Slutt å gi henne. Si at det du har av drikke og røyk trenger du selv. Hvis problemet er at hun snylter av vennene dine og at det plager deg, så kan du vel snakke med henne og spør om ikke hun også kan bidra litt siden slike ting er dyrt i Norge. Når det er sagt, så ligger ansvaret like mye på de som gir henne som på henne selv. Man kan ikke "snylte" hvis den man spør ikke gir.

Gjest StockDama
Skrevet

her er et hurtig og veldig enkelt råd å bruke:

si nei

=D

Skrevet

Foreslå at hun kan ha med seg litt neste gang. Eller si at du ikke har noe.

Gjest Edel-Mari
Skrevet

takk for råd.gruer meg til å si d bare :roll: blir det vel "bråk". :grine:

gjest. folk sier forskjellige ting. jeg sier tjall, du hasj. samme det lissom ;)

Skrevet

Det jeg lurer mest er på er hvorfor du vanker i miljøer som knarker.

Gjest Edel-Mari
Skrevet
Det jeg lurer mest er på er hvorfor du vanker i miljøer som knarker.

hasj er ikke knarking og ellers pass dine egne saker

Skrevet

Det er det vel.

Gjest Tante Olm
Skrevet

Sånn går det vel med ungdommen som smugrøykte bak skoleporten i sine dager.

Jeg er så lykkelig over at mine foreldre ikke var såkalt "white-trash" og jeg er blitt den personen jeg er i dag.

Skrevet

Du trenger vel ikke å ha hengt bak skoleporten og ha såkalte "white-trash" foreldre for å havne i feil gjeng eller røyke tjall?Siden du da Tante Olm gjør det du kan for å vise at du kommer fra beste vestkant og er velstående,da lurer jeg på om du har sett i din egen bakgård?jeg er vel i den kategorien du beskrev over som røyka i smug og hadde foreldre nede på statuskjeden,men jeg har i dag en meget bra jobb,med høy lønn og bor i et hus i et finere strøk.Så hadde jeg vært deg,så ville jeg kanskje vært litt forsiktig med hva jeg uttalte meg om.Så til deg Edel Marie,si fra til venninnen din hva du mener,og at du synes hun utnytter vennskapet.

Skrevet

Jo det er det. Men si fra til henne at hun må slutte å snylte.

Jeg er så lykkelig over at mine foreldre ikke var såkalt "white-trash" og jeg er blitt den personen jeg er i dag.

:hoho:

Skrevet
takk for råd.gruer meg til å si d bare :roll: blir det vel "bråk".  :grine:

gjest. folk sier forskjellige ting. jeg sier tjall, du hasj. samme det lissom ;)

si det til henne! rett ut! hadde en liknende venninne tidligere, og hun holdt på sånn i årevis, ingen sa jo noe til henne sånn rett ut. Når hun begynte å studere et annet sted enn oss andre så forandret hun seg plutselig. Helt tydelig at noen av hennes nye venner hadde sagt klart ifra... hun begynte til og med å snakke om at snylting var kjipe greier osv, ..jeg datt nesten av stolen husker jeg.. :overrasket: .. :ler:

så si ifra, eneste grunnen til at hun utnytter deg/dere er fordi hun kan.

Skrevet

:ler: hvis du tror på det der selv, da er du rimelig dømmende...

Gjest Tante Olm
Skrevet

Det har jeg intet problem med å innrømme. Jeg vet jo at noen mennesker er bedre enn andre, og en hver narr kan vel se at en klassisk kledd kvinne som kun handler i de mest eksklusive forretninger er høyere i rang enn en jentunge som sitter i parken og ruller seg en hasjrøyk.

Skrevet

Sorry,men Tante Olm du virker utrolig fordømmende.Så jeg tror faktisk du er en person som sitter der hjemme foran dataen din og drømmer deg bort.Tror at du lever i en fantasiverden.En klassisk dame kan ha like mye svin på skogen som alle andre her i verden.Hvis du er den du påstår å være,så har foreldrene dine oppdratt deg til å ha et snevert og dårlig syn på medmennesker.Vet at jeg nå falt helt ut av hva Ts skrev om,men blir da så frustrert over visse mennesker.Så gjør det du selv mener er riktig Edel M.

Gjest Tante Olm
Skrevet

Skrev jeg ikke i mitt forrige innlegg at jeg er dømmende?

Hvis du er så misunnelig på mitt suksessfulle liv at du må fortelle deg selv at alt er oppspinn, versågod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...