Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2007 #1 Skrevet 3. februar 2007 Hvor ofte, hvor lenge, hvordan? Hvor lang tid tar det før man merker resultater? Fortell meg alt som er verdt å vite om knipeøvelser. Er det bare positivt å knipe, eller kan man gjøre det "feil" så det ikke er effektivt, men helt motsatt f.eks?
Wildy Skrevet 3. februar 2007 #2 Skrevet 3. februar 2007 Finn de riktige musklene ved å putte en finger i sjeden og kjenn at du strammer rundt den. Om det er vanskelig å finne musklene kan du prøve å knipe over strålen når du tisser, det er nemlig de samme musklene du skal knipe med. Men det å knipe over strålen skal IKKE gjøres som trening, det er kun for å finne musklene. Når du først har funnet musklene, knip DAGLIG i serier, f.eks 30 knip x 3 serier. Øke antall etterhvert. Pass på at du kniper skikkelig hardt, ikke noe "frøken-knip". Jobb også med å trekke hele bekkenbunnen inn og oppover. Dette kan være enklest å gjøre når du ligger flat på ryggen.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2007 #3 Skrevet 3. februar 2007 Når du først har funnet musklene, knip DAGLIG i serier, f.eks 30 knip x 3 serier. Øke antall etterhvert. Takk for tips! Hvor lenge skal et knip vare? Bør det fordeles utover dagen, 30 om morgenen, 30 på ettermiddagen og 30 på kvelden f.eks? Og hvor raskt merker man forskjell? Er utålmodig og vet ikke hvor lenge jeg orker å gjøre forskjellige før jeg merker tydlig resultat. Kjedlig å holde på med øvelsene i lang tid uten at det hjelper i bittelitt engang også.
Wildy Skrevet 3. februar 2007 #4 Skrevet 3. februar 2007 Prøv å gjør det til en vane å knipe på faste tider på dagen. F.eks mens du pusser tennene, venter på bussen, når du har lagt deg osv. Det er ikke så viktig når , så lenge du gjør det hver dag! Finn tidspunkt og mengde som passer deg slik at det blir en vane. Jeg kniper når jeg pusser tenner og når jeg legger meg, det ble en vane etter fødslene. "kniiip-teller til fem og kniper til ekstra hardt og "trekker opp" -slapper av..." osv Hvor fort du merker resultater tør jeg ikke si noe om, det vet jeg ganske enkelt ikke. Men for meg gjorde tre måneder etter første fødsel ( som var en brutal affære...) underverker, fra å ha problemer med å holde på urin, dvs jeg var rimelig herpa....til å være tett som en propp både når jeg hoppet og hostet. Sex er også en utmerket trening! Knip både for din egen og partneres del! Det å gjøre øvelser for bekkenmuskulaturen hører hjemme i enhver kvinnes daglige omsorg for seg selv...
Pail Skrevet 3. februar 2007 #5 Skrevet 3. februar 2007 SMART BALLS og VAGINAKULER er også fine hjelpemiddel synest jeg. Et tips er å starte med smart balls og så ta vaginakuler når du har fått trent opp litt musklaturen.. Jeg har vertfall gjort det slik og er kjempefornøyd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå