pulverheksa Skrevet 3. februar 2007 #1 Skrevet 3. februar 2007 Lagde en god spinatsalat i går, den passet veldig godt som tilbehør til pizza. Brukte "voksen"spinat, altså utvokst spinat, som var skikkelig grønn, tror den var fra italia. Enkel spinatsalat. Vasket spinaten og tok vekk det meste av stilken, ved å rive bladet løs fra stilken. Hadde på 1 fedd finhakket/presset hvitløk, 1/2 chili uten frø finhakket, litt god olivenolje( ca 1 ss) og litt salt og pepper. La denne salaten oppå den varme pizzaen, var helt nydelig.
onyx Skrevet 3. februar 2007 #2 Skrevet 3. februar 2007 Ja, spinat er godt! Bruker masse spinat, særlig i salat og wok. Ristede pinjekjerner i salaten/woken er kjempegodt.
Gjest Pax Skrevet 3. februar 2007 #3 Skrevet 3. februar 2007 Spinat passer også godt sammen med tofu.
Gjest StoreSky Skrevet 3. februar 2007 #4 Skrevet 3. februar 2007 Høres spennende ut! ER glad i spinat, men dårlig på å bruke det -dessuten er jeg ikke helt sikker på hvordan det ser ut i fersk tilstand... Elsker pasta med spinat og ost! Mmmmmm!!!
Gjest Pax Skrevet 3. februar 2007 #5 Skrevet 3. februar 2007 dessuten er jeg ikke helt sikker på hvordan det ser ut i fersk tilstand... ← Det står på pakken.
Gjest StoreSky Skrevet 3. februar 2007 #6 Skrevet 3. februar 2007 Det står på pakken. ← Tenkte på når jeg går i innvandrer forretninger og handler da, hehe! Altså uinnpakket spinat!
pulverheksa Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. februar 2007 http://6omdagen.dk/fotos/highres/spinat.jpg Den ser ut som et veldig grønt salathode, bare at salatbladene vokser på en stilk. Ser litt ut som bladbete.
Gjest sitrus Skrevet 4. februar 2007 #9 Skrevet 4. februar 2007 http://6omdagen.dk/fotos/highres/spinat.jpg Den ser ut som et veldig grønt salathode, bare at salatbladene vokser på en stilk. Ser litt ut som bladbete. ← Og kjøper man bladbete i stedet for spinat gjør det ingenting, for de er ganske like i smak og bruk. Jeg er ikke så flink til å bruke fersk spinat i salat (liker best babyspinat i salat, og det selger de ikke i de lokale butikkene her), men kan tenke meg at det er godt på varm mat, ja. Gjerne i kombinasjon med fetaost Og speilegg.
Gjest bada Skrevet 5. februar 2007 #10 Skrevet 5. februar 2007 Enkel spinatsalat. Vasket spinaten og tok vekk det meste av stilken, ved å rive bladet løs fra stilken. Hadde på 1 fedd finhakket/presset hvitløk, 1/2 chili uten frø finhakket, litt god olivenolje( ca 1 ss) og litt salt og pepper. La denne salaten oppå den varme pizzaen, var helt nydelig. ← Det hørtes veldig godt ut! Men hvor kjøper du spinat? Der hvor jeg pleier å handlie koster en pose (er vel 250 g) 45 kr., så det blir litt dyrt kan man si.
pulverheksa Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 5. februar 2007 Jeg kjøpte spinaten i løs vek i en innvandrer butikk. De hadde en diger kasse til 35 kr kg. Det er jo nesten gitt vekk. Har intrykk av at det er sesong for italiensk spinat for tiden, har sett spinat i løsvekt flere steder de siste to-tre ukene.
Gjest bada Skrevet 5. februar 2007 #12 Skrevet 5. februar 2007 Jeg har ikke vært hos "min" innvandrer på en stund - på tide å dra dit ser det ut som! Takk for tipset!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå