Ginen Skrevet 3. februar 2007 #2 Skrevet 3. februar 2007 Jeg har en spennring med diamant i hvitt gull. Venninna mi er gullsmed, så hun og min kjære valgte ut denne og hun gjorde den personlig ved å gravere et slags mønster i ringen. Syns den er kjempelekker! Bred og kraftig, og diamanten vises veldig godt. Dette er forlovelsesringen min, min kjære har lik, bare uten diamant. Har i utgangspunktet tenkt å ha nye ringer når vi gifter oss, men vet ikke ennå.
Doratheexplorer Skrevet 3. februar 2007 #3 Skrevet 3. februar 2007 Vi har glatte ringer i gult gult, 5 mm, som forlovelsesringer. Disse skal vi også bruke som gifteringer, men jeg skal få satt inn en diamant i min
Bente:) Skrevet 3. februar 2007 #4 Skrevet 3. februar 2007 Jeg fikk en såkalt frierring av min samboer. Den er i hvitt gull med 1 diamant omkranset av 6 litt mindre. Han har ingen ring. Vi kjøper nye gifteringer som vi setter på under vielsessermonien. Han vil ha helt glatt ring, jeg vil gjerne ha noen stener i min. Jeg liker hvitt gull best, men er blitt fortalt at de blir veldig fort stygge???
B2B Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. februar 2007 (endret) .... Endret 10. mars 2007 av B2B
B2B Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2007 (endret) ... Endret 10. mars 2007 av B2B
spinnvil Skrevet 3. februar 2007 #7 Skrevet 3. februar 2007 En ting til... Er "2 månderslønn regelen" på vei til Norge? ← Nei...
rusketulla Skrevet 3. februar 2007 #8 Skrevet 3. februar 2007 Vi har gullringer begge to, de samme vi skal bruke når vi gifter oss. Det er ikke uvanlig med forlovelsesring med diamant til damen, da har ofte mannen den ringen han skal bruke også etter han er gift. Det er jo litt trist hvis mannen skal være forlovet, men ikke ha ring :smile: Jeg har ikke hørt noe som tyder på at "tomånederslønn-regelen" er på vei til Norge, og jeg håper det aldri blir slik heller
Arkana Skrevet 3. februar 2007 #9 Skrevet 3. februar 2007 Disse ringene har vi. De skal brukes til gifteringer også.
B2B Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 3. februar 2007 (endret) Disse ringene har vi. De skal brukes til gifteringer også. ← Vakre ringer, diamant i spenn er utrolig pent! skrivefeil Endret 3. februar 2007 av B2B
Tibia Skrevet 3. februar 2007 #11 Skrevet 3. februar 2007 (endret) slettet Endret 28. april 2007 av Tibia
Gjest Frk Åberg Skrevet 3. februar 2007 #12 Skrevet 3. februar 2007 Vi har helt glatte, matte ringer i hvitt gull. 5 mm. Ville ha det enkelt og diskret, samtidig som jeg ikke har så sans for diamanter. Ville også ha litt tykkelse på, sånn at jeg fikk følelse av at det er en "ordentlig" ring (men har heller aldri gått med vanlige sølvringer som mange andre, er vant til litt tykkere ringer). Skal ha de samme ringene som gifteringer. Ser ikke noe poeng i å kjøpe nye, samtidig som et strengt tatt er en amerikansk tradisjon at bare jenta har forlovelsesring. Har inntrykk av at flere får satt inn diamanter i ringene sine nå enn tidligere, men ser også mange med vanlige, enkle ringer i gult gull.
Gjest nimbus Skrevet 3. februar 2007 #13 Skrevet 3. februar 2007 Nei, er ikke det inntrykket jeg har fått. Men heller en dyr ring en bruker hver dag resten av livet enn en dyr kjole som kun brukes noen få timer, dersom du spørr meg da ← Enig med deg Tibia, men det er ikke mange som bruker like mye på en kjole som på en dyr ring... jeg vil f.eks. si at en kjole til 20 000 er dyr, men man får ikke særlig til diamantring til den prisen... Så er jo ikke det i nærheten av 2 månedslønner heller. Vi har tykke, matte ringer i platina (fordi hvitt gull må pusses opp så ofte) som vi skal bruke både som forlovelse og gifteringer. Ingen stener, vi ville ha like gifteringer og hadde ikke råd til en ekstra ring til meg siden våre to glatte kom på nesten 35 000... Men håper jeg får en 2 mndlønns diamantring en gang i tiden
Tibia Skrevet 3. februar 2007 #14 Skrevet 3. februar 2007 (endret) slettet Endret 28. april 2007 av Tibia
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 3. februar 2007 #15 Skrevet 3. februar 2007 Synes det høres helt rart ut å bruke 20,000 på en ring jeg da... Vil ikke bruke de pengene som vi kunne ha brukt på så mye annet som vi virkelig trenger. Jeg hadde vært fornøyd med en plastring jeg, så lenge jeg får mannen jeg vil ha Vi har ringer i gult rull med halve stjerner langs kantene. Begge ringene kostet 3-4000, og de skal vi bruke som gifteringer og. Synes det er en fin pris på ringene.
water1 Skrevet 3. februar 2007 #16 Skrevet 3. februar 2007 Nei, 20 000 på en ring er helt vannvittig for oss i allefall. Jeg har en "frierring", Enstens diamantring i hvitt gull som forlovelsesring. Var faktisk i dag og kikket på gifteringer. Tror det blir glatt enkel i hvitt gull 3,5 eller 4 mm på meg, og 5 mm på han. Regner med at det kommer på ca 5400 tilsammen.
Malama Skrevet 3. februar 2007 #17 Skrevet 3. februar 2007 Vi har enkle, glatte ringer begge to, ingen sten eller gavering annet enn på innsiden da. Og disse skal vi også benytte som gifteringer. Akkurat slik jeg ønsket meg det, sånn ordnet han det utn at jeg var med (men jeg fikk full rett til å bytte til en annen om jeg ville da, men det ville jeg ikke)
B2B Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #19 Skrevet 3. februar 2007 (endret) ... Endret 10. mars 2007 av B2B
Kykkelikokos Skrevet 3. februar 2007 #20 Skrevet 3. februar 2007 Man bruker ikke 100 000kr på en dag, både brudepar OG gjester får minner for resten av livet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå