Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har opp gjennom årene samlet en anselig mengde forskjellige typer foundations. Ingen av dem er brukt særlig mye.

Enten fordi fargen ikke stemmer (tror kanskje parfymeridamene i byen jeg flyttet fra hang igjen i brunkremalderen), eller fordi jeg føler at jeg har på en maske når jeg har den på.

Så, hvilke merke/type foundation anbefaler du? Og har noen tips til et bra parfymeri i oslo,med gode hjelpere?

Evt finnes det et alternativ til foundation som gir mindre "maskefølelse"?

Videoannonse
Annonse
Gjest Deception
Skrevet

De som ikke gir maskefølelse hos meg, er mineralfoundation (jeg bruker selv gloMinerals, men det finnes haugevis med andre merker), samt Color Clone fra Rubinstein (veldig lett, dekker nesten ikke). Den nye foundationen fra YSL som heter Perfect Touch er også verdt å forsøke.

Skrevet

Det finnes mange gode foundations på markedet.

Bruker selv kun mineralsminke (Kiss Me Minerals) men hvis du leser litt rundt på forumet vil du finne mange favoritter da alle har ulike meninger både når det gjelder mineraler og vanlig.

Orket ikke lete opp alle trådene men her er ihvertfall en av de siste

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=249070

Skrevet

Jeg burde selvfølgelig tenkt på at jeg nok ikke var den første med dette problemet! :klaske: Noen ganger går det litt tregt rundt... ;)

HR Color Clone hørtes ut som en foundation for meg. Ingen som har tips på bra parfymeri også?

Skrevet

Trodde ALDRI at jeg skulle si det, men Age Renew fra Max Factor er råbra :sminkedokke:

Skrevet

Jeg liker Body Shop Moisture foundation. Beste jeg noengang har prøvd! :)

Skrevet
Jeg liker Body Shop Moisture foundation. Beste jeg noengang har prøvd! :)

Hvordan er denne?

Skrevet

Har ikke så mange tips om parfymerier, men vær obs på at de ofte prøver å pushe på deg et annet merke enn det du gikk dit for å kjøpe :forvirret: Jeg kom i hvert fall ut med noe annet enn jeg skulle ha sist...

Skrevet
Hvordan er denne?

Body Shop Moisture foundation har en lett formel som smelter fint inn i huden, medium dekkevne. I tillegg blir huden utrolig myk og deilig, og ikke blank, men glødende. Den er ikke så veldig dyr heller. Koster 180 kr.

Utenom denne liker jeg godt Clinique, men denne er bedre synes jeg.

Skrevet

Jeg anbefaler sterkt foundtation fra Face Stocholm! Vet ikke om de har en sånn butikk i Oslo, men de burde de siden de har den i Bergen. Jeg jobber med de produktene der fra, òg de er bare supre!

Ellers brukte jeg Clarins Oil-Free før, den er ògså super!

Skrevet
Body Shop Moisture foundation har en lett formel som smelter fint inn i huden, medium dekkevne. I tillegg blir huden utrolig myk og deilig, og ikke blank, men glødende. Den er ikke så veldig dyr heller. Koster 180 kr.

Utenom denne liker jeg godt Clinique, men denne er bedre synes jeg.

Kult. Skal prøve den.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg bruker Clinique og Chanel og er godt fornøyd :)

Skrevet

Jeg bruker id foundation, men av og til føler jeg ikke at den dekker nok, så da bruker jeg biotherm foundationen min.. Den er AKKURAT lik hudfargen min og dekker en kvise så lett som ingenting. Ikke er den dyr heller 245, og de har foundation for ulike hudtyper :)

Skrevet

Jeg kommer aldri til å gå tilbake til vanlig foundation igjen etter å ha prøvd mineralfoundation, selv bruker jeg Pure Lux.

Skrevet

Finnes kjempe mange bra foundationer syntes nå jeg :) Kommer jo ann på åssen hud du har? Om du har fin hud, så anbefaler jeg de "lette" typene (som er mindre dekkende vel og merke) , de gir absolutt ikke maske følelsen og mange fører den typen, bla Dior, Chanel, Clarins, Lancòme osv Men jeg syntes du bør dra på Esthetique jeg, der pleier de som regel å være veldig flinke og hjelpsomme :) Id foundation skal jo også være veldig bra, uten at jeg har prøvd selv.

Skrevet (endret)

Ooops :sjenert: Ikke meningen å sende to ganger...

Endret av GoldenGlow
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg bruker Maybeline sin Crem Foundation. Den er en mousse og den liker jeg veldig godt. Ingen maskefølelse og ingen avfarging på klær heller.

Skrevet
Trodde ALDRI at jeg skulle si det, men Age Renew fra Max Factor er råbra  :sminkedokke:

Har prøvd den jeg også, men aldri mer. Fikk masse kviser av den... :forvirret:

Skrevet

Jeg har brukt Clinique i mange år og er veldig fornøyd med den (husker aldri navnet på den jeg bruker). Som regel er jeg utro og bytter av og til, men blir aldri helt fornøyd med de andre merkene og går tilbake til Clinique.

Fordelen med den (synes jeg) er at den dekker akkurat passe og ikke legger seg som en maske over huden. Ikke pudderaktig på tørre partier og ikke blank på fete partier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...