JallaJalla Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 Har verdens beste svigerfar som reiser mye og nå kom han hjem med Burberryskjerf til meg. Ekte sådann. Blir så skuffet over at det ikke er det spøtt finere enn alle de kopiene man kan kjøpe til en BRØKDEL av prisen. Greit at det er 100% kasjmir og det er derfor veldig godt å ha inntil halsen men alikevel. Innrømmer at det er moro å ha ekte/orginalvare ( har en fetisj på alt i Burberry, men begynner nå å helle mer til å kjøpe kopier . Hva mener dere om å bruke mye penger på slikt ?
Rosenrød Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 Jeg har et fake burberryullskjerf som jeg trodde var ekte da jeg kjøpte det (var ebay-jomfru.....) Synes de ekte er myyyye finere, tenker å kjøpe et rosa i kasjmir i sommer. Har også to ekte tynne silkeskjerf derfra som jeg er veldig glad i.
Supraspinatus Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 Mulig at det falske ser helt ekte ut og koster mye mindre. Men teknisk sett er vel piratkopiering av klær like kriminelt som piratkopiering av medisin, film, musikk osv. Nå skal ikke jeg belære noen om at piratkopiering er fy fy osv, men jeg ville bare si at hvis man absolutt vil ha noe fra et merke fordi man liker designeren, så kjøper man ikke kopier.
Lola83 Skrevet 3. februar 2007 #4 Skrevet 3. februar 2007 Hva skal man med et fake Burberry skjerf?? Selv har jeg et rosa som kostet meg 1800 kroner, ville ikke hatt noen fake om det så var gratis. Da er jo hele poenget borte.. Folk som kjøper fake er med på og ødelegge for oss som faktisk er interessert i dyre designer klær o.l. Utrolig smakløst av dere. Skjerp dere !
Mischa Skrevet 3. februar 2007 #5 Skrevet 3. februar 2007 Jeg har fått et ekte, så jeg ville aldri kjøpt fake nå, men jeg ser Tie Rack selger mange kopier og de er jo forsåvidt fine, så jeg kan jo forstå at man kjøper etterligninger.. men følelsen av å ha 100% kasjmir er luksus og det får man ikke om man kjøper en kopi. For noen uker siden kom en dame bort til meg da jeg var på jobb (butikk) og spurte om vi hadde disse "skjerfene".. med mønster.. (hun siktet til Burberry), jeg sa nei, og hun spurte hvor hun kunne få tak i de på senteret (hvor jeg jobber). Da sa jeg at de ikke solgte Burberry på senteret og at hun måtte til Steen & Strøm/House of Scotland, men en kollega sa "De har det på Tie Rack" og da løp damen bort til Tie Rack. Så det er tydelig at noen ikke helt skjønner forskjellen mellom 'the real thing' og etterligninger, så kan vel ikke klandre slike personer når de selv ikke vet forskjellen..
Gjest Kitten Skrevet 3. februar 2007 #6 Skrevet 3. februar 2007 Hva skal man med et fake Burberry skjerf?? Selv har jeg et rosa som kostet meg 1800 kroner, ville ikke hatt noen fake om det så var gratis. Da er jo hele poenget borte.. Folk som kjøper fake er med på og ødelegge for oss som faktisk er interessert i dyre designer klær o.l. Utrolig smakløst av dere. Skjerp dere ! ← For meg blir det motsatt.. Hva skal man med et ekte? Hvis jeg hadde likt mønsteret så hadde jeg klart meg i massevis med en lignende kopi, og dere som er så opptatt av dyre designer- greier hadde jo sett det med en gang... kanskje det ville ødelagt noe av følelsen av å ha noe dyrt og unikt for deg, men for meg er det rimelig uforståelig at det går an å bruke så mye penger unødvendig.
Gjest Kitten Skrevet 3. februar 2007 #7 Skrevet 3. februar 2007 Jeg har fått et ekte, så jeg ville aldri kjøpt fake nå, men jeg ser Tie Rack selger mange kopier og de er jo forsåvidt fine, så jeg kan jo forstå at man kjøper etterligninger.. men følelsen av å ha 100% kasjmir er luksus og det får man ikke om man kjøper en kopi. For noen uker siden kom en dame bort til meg da jeg var på jobb (butikk) og spurte om vi hadde disse "skjerfene".. med mønster.. (hun siktet til Burberry), jeg sa nei, og hun spurte hvor hun kunne få tak i de på senteret (hvor jeg jobber). Da sa jeg at de ikke solgte Burberry på senteret og at hun måtte til Steen & Strøm/House of Scotland, men en kollega sa "De har det på Tie Rack" og da løp damen bort til Tie Rack. Så det er tydelig at noen ikke helt skjønner forskjellen mellom 'the real thing' og etterligninger, så kan vel ikke klandre slike personer når de selv ikke vet forskjellen.. ← De som jobber på den butikken legger heller ikke sjul på at det ikke er ekte vare heller da.
JallaJalla Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 3. februar 2007 Takk for tilbakemeldinger Jeg berer herved mitt dyre skjerf med stolthet Har også fått et Burberry skjerf i silke av svigerfar tidligere og det synes at er ekte vare i forhold til kopiene. Det ser jeg så det er jeg veldig fornøyd med.
Supraspinatus Skrevet 3. februar 2007 #9 Skrevet 3. februar 2007 For meg blir det motsatt.. Hva skal man med et ekte? Hvis jeg hadde likt mønsteret så hadde jeg klart meg i massevis med en lignende kopi, og dere som er så opptatt av dyre designer- greier hadde jo sett det med en gang... kanskje det ville ødelagt noe av følelsen av å ha noe dyrt og unikt for deg, men for meg er det rimelig uforståelig at det går an å bruke så mye penger unødvendig. ← Hvis man vil ha luksus, så betaler man for det. Ingen som tvinger noen til å kjøpe de dyreste merkene. Hvis alle har råd til det, så er det ikke unikt lengre. "Jeg liker guccilogoen så godt at jeg kjøper fake vesker, ja helt sant, det er fordi jeg liker logoen så godt"
Gjest Kitten Skrevet 3. februar 2007 #10 Skrevet 3. februar 2007 (endret) Hvis man vil ha luksus, så betaler man for det. Ingen som tvinger noen til å kjøpe de dyreste merkene. Hvis alle har råd til det, så er det ikke unikt lengre. "Jeg liker guccilogoen så godt at jeg kjøper fake vesker, ja helt sant, det er fordi jeg liker logoen så godt" ← Nå er det (i mine øyne) ganske stor forskjell på et mønster og en logo da. Det som er bra med et slikt skjerf er greit mønster og fine farger som passer til det meste og de fleste. Hadde skjerfet passet til meg så hadde jeg sikkert kjøpt en lignende& billigere en enn burberry- originalen. Hadde jeg sett en kul veske til en ikke så aller verst pris så hadde jeg kanskje kjøpt den selv om det var fake av noe dyrere. Men så liker jeg egentilig verken fake eller noe som kjøpes pga merket. Jeg kjøper aldri noe med merke på(unntatt skinnbit bakpå olabukse), er det noe jeg liker med merke på kjøper jeg det bare hvis merke ikke synes eller kan fjernes. Endret 3. februar 2007 av Kitten
Supraspinatus Skrevet 3. februar 2007 #11 Skrevet 3. februar 2007 Selvfølgelig skal det ikke være en stor logo på stoffet. Det er svært lite pent med feks gensere osv som er tett i logoer bare for å vise at dette er et dyrt plagg. Selv foretrekker jeg kvalitetsklær uten logoer.
Gjest Kitten Skrevet 3. februar 2007 #12 Skrevet 3. februar 2007 Selvfølgelig skal det ikke være en stor logo på stoffet. Det er svært lite pent med feks gensere osv som er tett i logoer bare for å vise at dette er et dyrt plagg. Selv foretrekker jeg kvalitetsklær uten logoer. ← Da er vi hvertfall enige om noe Ellers er jeg bare nødt til å legge til at man får kjøpt liksom-burberry-skerf i ren kasjmir på Tie Rack og
Mischa Skrevet 3. februar 2007 #13 Skrevet 3. februar 2007 Da er vi hvertfall enige om noe Ellers er jeg bare nødt til å legge til at man får kjøpt liksom-burberry-skerf i ren kasjmir på Tie Rack og ← Mulig det.. har egentlig ikke sjekket det ut.. My bad. Poenget mitt var ikke at Tie Rack solgte etterligninger, men at det finnes folk som faktisk ikke vet forskjellen mellom kopi og ekte.. Men samme det
GoldenGlow Skrevet 3. februar 2007 #14 Skrevet 3. februar 2007 Er det noen norske nett steder som selger ekte Burberry? (eller noen veldig bra utenlandske) Og hvem steder i Oslo kan man kjøpe det...? Bor ikke i Oslo ser dere.. Så nettet hadde vært perfekt om det finnes.. Kjøper ikke fra ebay el.
Mischa Skrevet 3. februar 2007 #15 Skrevet 3. februar 2007 Vet faktisk ikke om noen norske nettsteder, med mindre enkelte butikker har nettbutikk i tillegg til vanlig butikkutsalg. I Oslo selger de hvertfall Burberry på Ferner Jacobsen, Steen & Strøm (Burberry-avdelingen) og House of Scotland + diverse små butikker i Bygdøy Allé. Og sikkert noen fler som jeg ikke vet om
Gjest Kitten Skrevet 3. februar 2007 #16 Skrevet 3. februar 2007 (endret) Mulig det.. har egentlig ikke sjekket det ut.. My bad. Poenget mitt var ikke at Tie Rack solgte etterligninger, men at det finnes folk som faktisk ikke vet forskjellen mellom kopi og ekte.. Men samme det ← Jeg mente det bare som et tips til de som ønsket seg kvalitet... Ikke nødvendigvis ekte vare. (ikke meningen å kverulere). Endret 3. februar 2007 av Kitten
Gjest Borghild Skrevet 3. februar 2007 #17 Skrevet 3. februar 2007 Hva skal man med et fake Burberry skjerf?? Selv har jeg et rosa som kostet meg 1800 kroner, ville ikke hatt noen fake om det så var gratis. Da er jo hele poenget borte.. Folk som kjøper fake er med på og ødelegge for oss som faktisk er interessert i dyre designer klær o.l. Utrolig smakløst av dere. Skjerp dere ! ← Hvem svarte gidder å bruke 1800 kr på et SKJERF? På en jeans, veske, sko eller jakke, greit nok, men et SKJERF???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå