Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får besøk av et vennepar hvor de har en datter på litt over en måned som blir ammet.

Har tenkt til å lage kyllingwok, men er i tvil på om jeg skal marinere kyllingen i en saus og opphakket hvitløk? Altså, om jeg skal bruke hvitløken?

Er dette indiduelt eller skal jeg kutte den ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er individuelt. Her i gården reageres det ikke på hvitløk i det hele tatt. Du kan jo sende en sms og høre om datteren pleier å reagere?

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg mener å ha lest at hvitløk er bra når man ammer, fordi det visstnok setter god smak på melka og får den lille til å spise mer. Men det beste er vel å forhøre seg med venninna som ammer.

Skrevet

När jag ammade sonen kunde jag INTE äta vitlök - han fick en rusklig magknip av det.

Lillasyster klarar av vitlök utan problem men besväras om jag äter för mycket russin eller vindruvor - då blir hon "pruttig" (prutt=prompe)

Ring och fråga vet jag - då vet du vad din väninna vill.

Skrevet

Takk for alle svar!

Jeg valgte å ikke bruke hvitløk jeg og det ble bra det! :)

Jenta bæsjet bittelitt grønt i stad, kan det ha noe med at woken kanskje var litt sterk? Ikke mye, men litt.. Blir bekrymret jeg vet dere :ler:

Venninna mi visste ikke selv.

Hadde ikke noe spesielt i bortsett fra Østerssaus..

Skrevet

Hvitløk gikk greit for oss da jeg ammet lillemor. Vanlig løk samt kål (kålrabi, hodekål, blomkål, ...), ble imidlertid fort bannlyst hos oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...