Gå til innhold

Hjelp, hvordan får man bort sprit-tusj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!

Hvordan får man bort sprit-tusj fra ansiktet?

...yngstejenta og en barnehagekompis har drevet med "ansiktsmaling" i barnehagen i dag... :overrasket:

Har prøvd med såpe og vann, sminkefjerner, skrubb, men det går ikke bort :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje med neglelakkfjerner (azeton)...

Gjest Allinara
Skrevet

Prøve med våtservietter(pampers/natusan)...de er jo så sterke at de tar det meste.

ellers så er det jo sprit da, men ikke særlig å ha det i ansiktet på unger akkurat.Eller bare vente til det slites vekk ;)

Skrevet (endret)
Kanskje med neglelakkfjerner (azeton)...

Særlig... Det kommer til å svi kraftig på sart barnehud som allerede er skrubbet for å forsøke å få det bort...

Til TS:

Prøv med Natusan-servietter eller olje. Men ikke skrubb... :)

Endret av superma
Skrevet

Sprittusj går bort med sprit!!

Skrevet

Babyolje.Funket på mitt barn da hun hadde funnet en svart sprit-tusj og tegnet værhår på seg selv. :)

Skrevet

Barnehud produserer vel langt mer "hudfett" enn det vi voksne gjør (jeg må tilstå at jeg dessverre ikke har babyhud lenger :) ) og dermed forsvinner også slike tegninger ganske fort av seg selv.

Hvis det blir kalt ute tror jeg du bare skal la fargen sitte. Å vaske bort alt hudfettet med sprit eller andre rengjøringsvæsker tror jeg skaper langt mer skade på huden.

Eneste alternativet som var nevnt kan være "baby olje". Om det ikke hjelper tror jeg bare du må leve noen dager til med krigsmalingen.

Jeg antar at de ansatte i barnehagen har lagt sprit tusjene i en helt annen skuff på mandag :ler:

Skrevet

Litt på siden: Jeg fikk sprittusjer av min førskolepedagogtante da jeg var 3, og tegnet mann i full størrelse på linoleumen hjemme.... :ler:

Barn og sprittusjer = dårlig kombinasjon...

Skrevet
Særlig...  Det kommer til å svi kraftig på sart barnehud som allerede er skrubbet for å forsøke å få det bort...

Til TS:

Prøv med Natusan-servietter eller olje. Men ikke skrubb... :)

Jeg har ikke barn, så jeg vet ikke hva som "svir på sart barnehud", bare hva som svir eller ikke svir på min hud. Og neglelakkfjerner svir ikke når jeg har brukt det på huden min.

Skrevet
Litt på siden: Jeg fikk sprittusjer av min førskolepedagogtante da jeg var 3, og tegnet mann i full størrelse på linoleumen hjemme.... :ler:

Barn og sprittusjer = dårlig kombinasjon...

:ler:

Skrevet

Tusen takk for tips! :)

Babyolje hjalp faktisk!!!

...så kunne vi gå i bursdag i dag uten for mange spørsmål :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...