Gå til innhold

"Rust" i vannkoker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en Hitatchi vannkoker. Idag ser jeg at det er kommet noe som ligner på "rustflekker" i bunnen på vannkokeren.

Er det rust eller...? Har noen idè om hva som kan gjøres for å få det bort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dette er veldig vanlig, det er kalkrester fra vannet som blir liggende igjen, og blir brent.

For å få det bort tar du litt vann, og endel bakepulver og så skrur du på så det koker. Følg med hele tiden (det går fort) Så vasker du vanlig

Skrevet

Bakepulver?! Jøss, ja det skal jeg prøve med èn gang!!

Takk for tipset :-D

Skrevet

YES!

Det fungerte fin-fint!! Nå har jeg blank og fin vannkoker :-D

Takk Solaa :tommelsmil:

Skrevet

Ja, nå kommer jeg kanskje med tidenens dummeste spørsmål, men etterpå, vaske med vanlig zalo og skylle godt?

:sjenert:

Skrevet

Ja gurimalla nå spurte du dumt :ler:

Neiida, tøver bare hehe...

Vel, det gjorde iallefall jeg da. En pitteliten dæsj (du vet, jfr reklamen; "èn dråpe er nok") og vaska + skylte kannen godt. Laget meg nettopp en kopp te og det var ikkeno' smak av hverken bakepulver eller zalo.

Skrevet

Hehe, tenke kanskje det var en sånn uskreven ALDRI BRUK ZALO i vannkokeren eller noe sånt.

Synes nemlig det er litt sånn fyfy med kaffetrakteren, ikke fylle kaffetrakteren med kolben, ikke vaske den i oppvaskmaskin osv..

Skrevet

Hvor mye bakepulver må man bruke kontra vann? Koker dere så opp vannet med bakepulveret i? Fikk tips en gang å la det stå over natten med bakepulver i men det hadde ingen effekt..

Skrevet

ta en desiliter vann og kanskje en spiseskje med bakrpulver. Kok med dette i, ellers virker det ikke!

det har ikke så mye å si hvor mye av det ene i forhold til det andre, prøv deg fram

:)

Skrevet

Ja jeg drefsa no bare nedi en liten haug med bakepulver og hadde en dæsj med vann. Det brusa litt men det var som Solaa sa, man må passe på for når vannet begynte å koke så brusa det myyyyye hehe...

Skylte godt, hadde en liten dæsj med bakepulver til nedi koker'n og brukte kosten til å børste litt ekstra nedi. Så tok jeg en liten dråpe med Zalo, vaska godt og skylte flere ganger. Voila - ren og pen kanne :-D

Skrevet

Bakepulver er også bra til å vaske termokanner/termoser med når de får kaffebelegg på innsiden. Litt kokende vann og 1-2 ts bakepulver, på med lokket, rist godt og skyll. Vips, så er kanns skinnende blank igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...