Philippa Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 Jeg brukte Dr. Hauschka, men ble veldig tørr. Fikk derfor anbefalt Guinot for sensitiv og tørr hud hos hudpleier. Samtidig kjøpte jeg mineralfounation fra Id. Nå har huden blitt veldig nuppete og det klør. Ettersom jeg begynte med Guinot og Id samtidig vet jeg ikke hva det er jeg reagerer på. Før jeg begynte med Dr. H brukte jeg facial cleanser fra MD Formulations og krem fra Decleor. Har aldri reagert på noe sånn som nå. Hva skal jeg gjøre? Hvilke produkter bør jeg bruke? Skal ta en tur til hudpleieren på mandag, men greit å høre hva dere anbefaler.
Gjest Deception Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 Jeg ville prøvd for eksempel kremen for ømfintlig hud fra Avène, som du får på apoteket. Den er helt uten parfyme, og roer fint ned. A-derma (også apotek) har en ypperlig mild ansikts-rensemelk.
Gjest StoreSky Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 Blå apobase fra apoteket funket utrolig bra i disse vintertider! Trodde den skulle vært for fet, men fikk babymyk hud!! Tror jeg her etter bare skal bruke den jeg...svir ikke, laget ikke røde flekker, bare myyyyk hud!
Rexina Skrevet 2. februar 2007 #4 Skrevet 2. februar 2007 Liker Clarins jeg Den finnes for tørr/sensitiv hud og man får veldig glatt og deilig hud av den.
Shea Skrevet 2. februar 2007 #5 Skrevet 2. februar 2007 SH hudkrem på appoteket er definitivt den jeg vet de aller fleste ikke reagerer på. Meget god krem
Gjest KATTAstrofe Skrevet 2. februar 2007 #6 Skrevet 2. februar 2007 Jeg har sensitiv hud og bruker Ultracalming Cleanser og Skin Smoothing Cream fra Dermalogica.
MBelucci Skrevet 4. februar 2007 #7 Skrevet 4. februar 2007 Prov o ta en honning maske:)Funker faktisk vedlig bra for mint tor hud. Ta po naturlig honning og la det virke i 10 min.Skyll da av med varmt vann. Herlig...
Philippa Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 4. februar 2007 Takk for tips. Har funnet ut at det er Guinotproduktene jeg reagerer på, så i morgen skal jeg tilbake til hupleieren. Ender vel opp med hudpleieproduktene jeg brukte før jeg begynte med Dr. Hauschka (rens fra MD Formulations og krem fra Decleor).
Mary_H Skrevet 4. februar 2007 #9 Skrevet 4. februar 2007 Jeg har sensitiv hud og bruker Ultracalming Cleanser og Skin Smoothing Cream fra Dermalogica. ← Dette bruker jeg også, og liker det veldig godt!
Gjest Blanca Skrevet 4. februar 2007 #10 Skrevet 4. februar 2007 (endret) Samtidig kjøpte jeg mineralfounation fra Id. Nå har huden blitt veldig nuppete og det klør.← Ta høyde for at det kan være bismuth i ID som du reagerer på. Henger meg på Ultracalming Cleanser, den er veldig bra til tørr, sensitiv hud. Endret 4. februar 2007 av Blanca
Gjest Fruktfat Skrevet 4. februar 2007 #11 Skrevet 4. februar 2007 jeg har også sensitiv og tørr hud, har nå gått over til a-derma exomega krem, og sensifluid fra samme serie fra apotek. eneste som funker bra på meg
Philippa Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #12 Skrevet 4. februar 2007 Ta høyde for at det kan være bismuth i ID som du reagerer på. Henger meg på Ultracalming Cleanser, den er veldig bra til tørr, sensitiv hud. ← Takk for tips. Har funnet ut at det er Guinotproduktene jeg reagerer på, så i morgen skal jeg tilbake til hupleieren. Ender vel opp med hudpleieproduktene jeg brukte før jeg begynte med Dr. Hauschka (rens fra MD Formulations og krem fra Decleor). ← Jepp, som jeg skrev har jeg funnet ut at det IKKE er Id jeg reagerer på.
Gjest blixen Skrevet 4. februar 2007 #13 Skrevet 4. februar 2007 Tror du får basere deg på prøve og feile-metoden. Jeg har også veldig sensitiv hud, og reagerer på flere av produktene du har fått tips om her. Etter masse leting har jeg kommet fram til MD rens og ansiktskrem fra Kanebo, sensai silk, og huden er endelig fin. Har også brukt krem fra Decleor før, med godt hell.
Gjest Blanca Skrevet 4. februar 2007 #14 Skrevet 4. februar 2007 Jepp, som jeg skrev har jeg funnet ut at det IKKE er Id jeg reagerer på. ← Ok. Jeg leste det du skrev, men det kom ikke klart nok frem at du ikke reagerte på ID.
Philippa Skrevet 4. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 4. februar 2007 Ok. Jeg leste det du skrev, men det kom ikke klart nok frem at du ikke reagerte på ID. ← Skrev det i det andre innlegget... Men takk for tips uansett. Viktig å vite hva man reagerer på.
Chic' Wilma Skrevet 5. februar 2007 #16 Skrevet 5. februar 2007 Jepp, som jeg skrev har jeg funnet ut at det IKKE er Id jeg reagerer på. ← Kjempefint at det ikke var id og at du fant ut av det så fort Synd med Guinot selvfølgelig men det finne mer forskjellig hudpleie der ut en mineralsminke så du finner nok noe som passer for deg.
onyx Skrevet 5. februar 2007 #17 Skrevet 5. februar 2007 Weledas wild rose oljekapsler er en fin olje som fukter og beroliger huden, utrolig bra som kur om natten. Den består av roseolje, mandelolje, jojobaolje + endel andre oljer.
Spire Skrevet 5. februar 2007 #18 Skrevet 5. februar 2007 (endret) Jeg reagerer på det meste, men har endelig funnet "fred" med mandel-serien (almond) til Weleda. Der bruker jeg cream cleanseren + ansiktsoljen med mandel og plommekjerenolje. Var litt skeptisk til å bruke olje istedet for krem, men den fukter kjempebra, samtidig som den trekker fort inn og ikke gjør huden blank. Anbefales! Selges på Helios og de fleste helsekostbutikker + hos Smart Club (!). I forhold til pris kan det lønne seg å handle på nett; jeg har f.eks god erfaring med lovelula.com. Endret 5. februar 2007 av Spire
Philippa Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #19 Skrevet 5. februar 2007 Kjempefint at det ikke var id og at du fant ut av det så fort Synd med Guinot selvfølgelig men det finne mer forskjellig hudpleie der ut en mineralsminke så du finner nok noe som passer for deg. ← Ja, ikke sant Har vært hos hudpleieren, og hun mente at det ikke var en allergisk reaksjon, men at huden "jobber". Skal derfor prøve produktene (samt eliminasjonsmetoden) en stund til for å undersøke dette.
GoldenGlow Skrevet 5. februar 2007 #20 Skrevet 5. februar 2007 Er ikke Clinique sin 3 step serie veldig bra for tørr/sensitiv hud? Velidig lenge siden jeg har brukt den altså. men tror den skal være veldig fin Rimelig er det jo også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå