Gjest Miss_alexandria Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 Jeg skal fikse min stasjonære pc som jeg ikke har brukt siden jeg kjøpte denne håpløse laptopen som jeg ikke får hevet kjøpet på og som jeg er sikker på kommer til å kubbe snart, så derfor tenkte jeg å fikse min andre pc snarest mulig. Men jeg trenger altså ny skjerm og jeg vet ikke helt hvor jeg skal kjøpe det og hva som er bra. Jeg har hørt at mange har kjøpt det over nett, men jeg har ikke funnet så mange på nett som er aktuelle for meg. Ihvertfall ikke de jeg har funnet som koster 7000 kr for en skjerm! de jeg så var på 19 tommer, så de var ikke sååå store... Anyway, noen som har tips til meg? Jeg er litt usikker på størrelsen, men kanskje mellom 17 og 20 tommer?
Gjest Maxagaze Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 Her er prisguidens oversikt av LCD fra 19" og opp, med DVI input: Link Skulle jeg kjøpt en skjerm selv for tiden, hadde det kanskje blitt denne, men jeg vurderer egentlig heller bærbar.. Kan si noe om kravene jeg har til skjerm; Pivot, digger å kunne snu skjermen 90º, websider går akkurat inn (i bredden) på en skjerm med 1280*1024 oppløsning. Rask nok til å spille på (ikke etterslep), det ser det ut til at de fleste LCD skjermer idag klarer greit nok. Nogenlunde innsynsvinkel slik at det ikke blir "en person om gangen skjerm". Og selvsagt DVI input, det er noe av det viktigste, men er noe de fleste skjermer også har idag..
Gjest Miss_alexandria Skrevet 8. februar 2007 #3 Skrevet 8. februar 2007 Takk for svar! Glemte helt å sjekke da jeg fikk låne en liten flatskjerm av mine bror. Må nok vente med å kjøpe ny pc skjerm da jeg klarte å ødelegge flatskjermen(tv) min
Cronos Skrevet 8. februar 2007 #4 Skrevet 8. februar 2007 Hvis du har ødelagt tv'en din kan du jo sjekke om du har noen forsikringer som dekker nettopp det. Jeg ville gått for en helt grei skjerm. 19" er ok. Skjermer er nå så bra (i forhold til da de kom) slik at hvis du bare skal surfe litt, og maile litt, vil en hvilken som helst (merke-)skjerm dekke dine behov.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå