Gjest Septima Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 Teamet jeg jobber på skifter på hvem som har ansvar for å ha med noe å bite i på mandager. Denne mandagen er det min tur, og jeg aner ikke hva jeg skal ta med. Noen som har tips til hva jeg kan kjøpe eller lage? Har ikke mulighet til å lage noe på søndag, så må være mulig å lage det i morgen.
Brunhilde Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 Du skriver ikke om det skal være varmt eller kaldt? Hvis du har mulighet til å bruke ovn så kan du jo lage horn med godt fyll? For eksempel sennep, skinke, purre og ost. De kan du lage i morgen og fryse, så er det bare å ta med og varme på mandagen.
Gjest Septima Skrevet 2. februar 2007 #4 Skrevet 2. februar 2007 Det glemte jeg å si noe om ja. Det enkleste er nok å ta med noe som ikke trengs å varmes opp.
Gjest Gjesta Skrevet 2. februar 2007 #5 Skrevet 2. februar 2007 Jeg vet om en nydelig pastasalat! i den har man egg, avokado, hvitløk og rømme tror jeg.. Men så var det oppskriften da... :klø: Skal se hva jeg kan finne!
Gjest Septima Skrevet 2. februar 2007 #6 Skrevet 2. februar 2007 Jeg vet om en nydelig pastasalat! i den har man egg, avokado, hvitløk og rømme tror jeg.. Men så var det oppskriften da... :klø: Skal se hva jeg kan finne! ← Takk
Gjest Gjesta Skrevet 2. februar 2007 #7 Skrevet 2. februar 2007 Fant forresten oppskrift på pizzasnurrer, det er jo veldig enkelt å servere: Pizzasnurrer (20-22 stk) 50 g smør, evt 2 ss olje 4 dl lunkent vann/skummet melk 1 egg (halvparten til pensling) 50 g gjær 1 ts salt ½ ts sukker 1 liter hvetemel/finbakstmel 2 ss olivenolje 8-10 ss chilisaus/pizzasaus 14 skiver skinke (i strimler) 14 skiver hvitost (eller tilsvarende revet) 2 ts pizzakrydder Smelt smør og tilsett vann/melk. Varm til 37 grader, og rør ut gjæren. Tilsett resten av ingrediensene, kna deigen smidig og la heve ca 40 minutter. Del deigen i to og kjevle dem ut til avlange leiver. Pensle med olje og bre saus utover. Legg skinke og ost på og strø krydder over. Rull sammen fra langsiden, skjær i skiver og legg på stekebrett. La etterheve ca 30 minutter. Pensle med egg, stek på nederste rille ved 225 grader i 12-14 minutter. Bruk gjerne andre typer fyll, f.eks. kjøttsaus, eller gryteretter som chili con carne. Eller f.eks. finhakket løk, soltørkede tomater og hvitløk som er stekt i panne + parmesan. Min favoritt er å smøre på salsa, så har jeg på grillet kylling i biter, maiskorn, hakket løk og revet ost.
Gjest Gjesta Skrevet 2. februar 2007 #8 Skrevet 2. februar 2007 Skal vi se: Pastasalat: 500 g pastaskruer 2 pakker fetaost (den grønne firkanten) 1 boks rømme/kesam 3-4 avokado 6 kokte egg 3-4 fedd hvitløk 1-2 paprika kok pastaskruer, del opp fetaost, avokado, egg og paprika i passelige biter. Press hvitløksfeddene og rør alt sammen med rømme/kesam. Denne blir bedre jo lengre den står, så det er supert å lage denne ferdig dagen før! Server gjerne med fersk middelhavsbrød.
Gjest Septima Skrevet 2. februar 2007 #9 Skrevet 2. februar 2007 Tusen takk for tips vampyra Kanskje det er flere som har noen?
Gjest Gjest 1 Skrevet 2. februar 2007 #10 Skrevet 2. februar 2007 Det hadde vært interessant hva "noe å bite i betyr". Er det lunch eller er det rent tidsfordriv? Det ville også være nyttig å vite hvor mange det er meningen denne "maten" skal være til. Dessuten sier du ikke noe om du ønsker kaker/dessert/symøteaktig sukkermat eller om du er ute etter et sunt og godt lite måltid. Svarene kan jo bli alt fra frisk ostekake til kylling, potetsalat, eggerøre, laks og grov baguette.
Gjest Septima Skrevet 3. februar 2007 #11 Skrevet 3. februar 2007 Det hadde vært interessant hva "noe å bite i betyr". Er det lunch eller er det rent tidsfordriv? Det ville også være nyttig å vite hvor mange det er meningen denne "maten" skal være til. Dessuten sier du ikke noe om du ønsker kaker/dessert/symøteaktig sukkermat eller om du er ute etter et sunt og godt lite måltid. Svarene kan jo bli alt fra frisk ostekake til kylling, potetsalat, eggerøre, laks og grov baguette. ← Jeg har skrevet at vi er ca 10 stk, og jeg vil at svarene skal være alt fra frisk ostekake til kylling. Dette er noe vi skal spise samtidig som vi har møte, ca 2 timer etter lunsj.
Gjest Gjest 1 Skrevet 3. februar 2007 #12 Skrevet 3. februar 2007 Jeg har skrevet at vi er ca 10 stk, og jeg vil at svarene skal være alt fra frisk ostekake til kylling. Dette er noe vi skal spise samtidig som vi har møte, ca 2 timer etter lunsj. ← Det så ikke jeg, beklager så mye! Da er mitt forslag stor frisk ostekake (eventuelt sjokoladeostekake) med mørke bær eller kiwi på toppen eller mørke, saftige sjokolademuffins der det er rikelig med store mørke sjokoladebiter i. Sjokolademuffins: http://jafro.org/arkiv/2004/09/02/ekte-sjokolademuffins/ Sjokoladeostekake (se nederst, en behøver ikke ha i kaffe...) http://web.dansukker.com/default.aspx?ID=4...126&GroupID=471 http://www.nrk.no/mat/3776635.html
Scheherazade Skrevet 3. februar 2007 #13 Skrevet 3. februar 2007 Mitt forslag er grønnsaker og dipp. Sukkererter, gulrøtter, agurk, blomkål eller lignende kuttes opp hjemme og tas med i plastpose. Dipp lages også hjemme, gjør det enkelt med en pose holidaymiks eller mer avansert om du vil. Må ha kjøleskap på jobben da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå