Gå til innhold

Pris på ulike blomster + råd om knapphullsblomst.

'Lilly'

Anbefalte innlegg

Jeg gifter meg 5. juli og har tenkt til å ha buketten som vises her til venstre. Den inneholder cala + hvite og røde roser (og grønt da selvfølgelig...) Hva koster de ulike blomstene på denne tiden av året?? Er cala veldig dyrt?

Har også tenkt litt på hvordan knappehullsbuketten skal være. Vil gjerne ha både rød rose, hvit mini-cala og litt grønt. Blir det for mye å ha i knapphullet, tror dere? Vi vil liksom ha innslag av alle fargene i min bukett; rødt, hvitt og grønt. Har dere evt. noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det skal bli noe spesielt dyrt... Roser er iallefall en 'helårsblomst'... Det er jo en hel del bruder som bruker callaer også, så det regner jeg med skal gå greit...

Det blir helt sikkert ikke for mye til knapphullsbuketten! Det grønne kan jo stå som en 'bakgrunn' til den røde rosen, f.eks., mens callaen kan henge litt ned? (Sånn som de gjør i buketten din...)

Og så en ting til: Har du bestilt bukett og sånt enda?? Jeg har ikke - føler meg litt treg... Men lurer på om det bare er de andre her inne som er tidlig ute med alt...? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke bestilt brudebuketten enda. Søstra mi giftet seg sommeren 2001 og bestilte ikke buketten før veldig nærme bryllupet. Kommer fra en relativ liten by, så pågangen er ikke så veldig stor. Det ordner seg sikkert.

Har du forresten bestemt deg helt for hva slags brudebukett du skal ha? Husker du hadde en tråd som gikk på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også det skal gå veldig fint... Jeg kommer ikke engang fra en by jeg, men ei lita bygd... :D Men det er da noen blomsterhandlere der, så det skal vel gå fint...

Dessuten har min kjære en venninne som er blomsterdekoratør - som skal komme i bryllupet. Tenkte å spørre henne - det hadde vært koselig! Derfor vil jeg ikke gjøre noe mer før jeg har snakket med henne...

Etter alle solemerker blir det nok noe lignende denne: www.brudespesialisten.no/galleri.htm (den til venstre). Bare at jeg tror jeg vil ha litt eføy som grønt i min...

Jeg har nemlig noen laange chiffon-'dingser' - ja hva skal man kalle det - som henger ned fra albuene (i tillegg til at armene er splittet opp til albuen), så jeg tror det ville blitt litt sånn 'på rekke og rad'-greie hvis jeg skulle hatt noe som 'hang ned' på buketten også...

Men er fortsatt ikke 100% bestemt... Tror jeg vil snakke med hun blomsterdekoratøren også... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte også at jeg har vært litt treig som ikke har tenkt så mye på brudebuketten og blomsterdekorasjoner (skal gifte meg i juli).

Derfor tok jeg turen til en blomserbutikk i dag, og spurte når jeg burde bestillle blomster og brudebukett. Mellom to uker og en måned før bryllupet sa hun, og dette er på en av de mest "populære" blomsterbutikkene i byen.

Tar det nå med knusende ro og er svært fornøyd med at jeg slipper å stresse med å bestemme meg....

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei.

Jeg ser vi skal ha samme bukett. :) Jeg har undersøkt prisen på denne buketten og jeg har fått alt i fra 2500 til 3500 kr. Ja, det er tilfelle. Men så tok jeg kontakt med Interflora og sendte de bildet av buketten og de gav meg en pris som kan leves med... 1500 kr. Så som du ser varierer prisen på den veldig mye. Undersøk litt før du bestiller er mitt råd.

Nikki ( som har glemt å logge seg inn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

den type buketter ligger på 1500,--2000,-.calaen kan vere litt dyr i sommersesongen men ikke slik at buketten havner over 2000,-

ikke i rogaland ihvertfall.

Knapphullsblomsten er finest med en blomst +litt grønt++.blir d for stort ser d ikke bra ut.

Det kan vere lurt å reservere datoen i blomsterbutikken og bestille blomster og bukett senest 3 uker før.får butikken for mange brudebuketter på samme dato så må de jo si nei til de som bestiller sist.(vi jobber helst ikke netter).

Jeg sliter med min bukett for jeg vil ha noe enkelt og spesielt-noe som ingen andre har hatt.

lykke til alle sammen.

d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da litt av noen priser som ble anntydet her. Min brudebukett hadde grønneroser, lilla fresia og en jeg ikke husker(som blomster dama sa var mye dyrere enn vanelig)

Vi bestillte også 3 brystbuketter(eller hva det nå heter) Disse skulle være enklest mulig.

For alt dette betalte vi 1200 kr, ja jeg hadde forventet ca 2000 kr...

Men klager ikke over noe som er billig. Derfor syns jeg det er rart at bare buketten skal koste 2000 kr???

Jeg bor i en liten by(ålesund) men valgte den dyreste butikken til å lage min fordi de er flinkest. Derfor ble jeg overrasket over den billige prisen.

Kanskje du skulle sjekket flere steder for pris??

Lykke til! :D

-Ine2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilleBRURA:

Jeg må bare si at den er så nydelig den buketten du har valgt. Selv kan jeg ikke ha så kraftige farger, da det ikke passer til meg.

Jeg aner ikke hvilken bukett jeg får og hva den vil koste. Dette er det min kjære som skal ordne. Jeg vet at han skal kjøpe den av noen venners venner, så han får nok en god pris. Det blir virkelig spennende å se hva han kommer med. Stoler fullt og helt på at han kjøper en som er kjempefin!! :P

Hvordan er det med dere andre? Skal alle dere velge buketten selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilleBRURA:

Jeg må bare si at den er så nydelig den buketten du har valgt. Selv kan jeg ikke ha så kraftige farger, da det ikke passer til meg.

Jeg aner ikke hvilken bukett jeg får og hva den vil koste. Dette er det min kjære som skal ordne. Jeg vet at han skal kjøpe den av noen venners venner, så han får nok en god pris. Det blir virkelig spennende å se hva han kommer med. Stoler fullt og helt på at han kjøper en som er kjempefin!! :P

Hvordan er det med dere andre? Skal alle dere velge buketten selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den klassiske knapphullsblomsten er en stor, flott hvit nellik - uavhengig av hvilken bukett bruden har. spesielt når brudebuketten inneholder både flere farger og flere forskjellige blomster, kan en liten minibukett av denne bli litt voldsom som knapphullsblomst. og ettersom du skal ha hvitt i buketten din, vil han matche deg uansett! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor hvit nellik?? Det ville iallefall ikke jeg hatt...!

Min kjære skal få en rød rose og et eføyblad eller to. Syns ikke det er fint når knapphullsbuketter er for store...

Men det er jo enklere for meg, lilleBRURA, siden jeg bare skal ha de to plantene i min bukett... :D

Men du kan gjøre det sånn du også - du trenger ikke å ha alle fargene som er i din... Men hvis du vil det, ville jeg hatt bare en liten hvit blomst, som ikke gjorde så veldig mye av seg...

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, nellik vil ikke jeg ha, selv om dette visstnok skal være den klassiske brystbuketten fra gammelt av..

Får nok noen gode råd i blomsterbutikken om hvordan jeg skal løse mitt brystbukettproblem. De er jo tross alt eksperter!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...