nallemaja Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 Jeg kjøpte papaya i dag,i den tro at det er en søt, saftig og deilig sydhavsfrukt. Men den smaker jo lite, og litt ekkelt syns jeg. hva kan man bruke papaya til der den kommer mer til sin rett enn å bare spise den som den er?
Nilma Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 Press litt fersk lime over, så smaker den mye bedre.
Gjest itla Skrevet 2. februar 2007 #4 Skrevet 2. februar 2007 Press litt fersk lime over, så smaker den mye bedre. ← ...jeg strør på litt sukker også.
Gjest Pax Skrevet 2. februar 2007 #5 Skrevet 2. februar 2007 Kutte i terninger og ha i salat, kanskje. Eller papyasalsa. Eller i gryterett.
Rainbow Brite Skrevet 2. februar 2007 #6 Skrevet 2. februar 2007 Papaya er bra å spise hvis man er dårlig i magen. I sørøst asia får man medfølelende blikk fra sidelinjen når man kjøper papaya. Ironisk. Tror papaya er det siste i verden jeg ville hatt hvis jeg hadde vært dårlig i magen. Det både lukter og smaker som dårlig i magen. Sorry. Jeg liker ikke papaya. Overhodet!
Gjest Rosin Skrevet 4. februar 2007 #7 Skrevet 4. februar 2007 Papyasalsa: 1 papaya i biter 1 oppskjært vårløk saft av halv lime 1 ts soayolje koriander pepper
nallemaja Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2007 Papyasalsa: 1 papaya i biter 1 oppskjært vårløk saft av halv lime 1 ts soayolje koriander pepper ← Hva bruker man papayasalsa til da?
Gjest bada Skrevet 5. februar 2007 #9 Skrevet 5. februar 2007 For eksempel sammen med reker marinert i ingefær, koriander og lime (som forrett). Det har jeg gjort en gang, og det var veldig godt! Det passer sikkert også sammen med stekt kjøtt.
nallemaja Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #10 Skrevet 5. februar 2007 For eksempel sammen med reker marinert i ingefær, koriander og lime (som forrett). Det har jeg gjort en gang, og det var veldig godt! Det passer sikkert også sammen med stekt kjøtt. ← Høres godt ut! må prøve det en dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå