Hobgoblin Skrevet 2. februar 2007 #1 Skrevet 2. februar 2007 Så i Aftenposten i dag at Harry Potter and the deathly Hallows slippes 21.07.2007!
Gjest Miss Guided Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 Alt for lenge å vente etter min mening, hun kunne godt skrevet fortere syns jeg. Nå er jeg en av de som håper at Harry Potter ikke dør i den siste boken, det hadde blitt et antiklimaks for meg hvis han døde. Og jeg leser ikke 7 store bøker for at hovedpersonen skal dø på slutten! Her i huset slåss vi om bøkene så jeg kjøper alltid den engelske utgaven først for da får jeg lest den først også.
Gjest Advena Skrevet 2. februar 2007 #3 Skrevet 2. februar 2007 Nå er jeg en av de som håper at Harry Potter ikke dør i den siste boken, det hadde blitt et antiklimaks for meg hvis han døde. Og jeg leser ikke 7 store bøker for at hovedpersonen skal dø på slutten! ← Enig, enig. Blir ikke glad om han dør, nei. Gleder meg til boka kommer! (Tenkte at 2007 er jo et helt år til, men så kom jeg på at det faktisk er 2007 nå..)
Malama Skrevet 2. februar 2007 #4 Skrevet 2. februar 2007 Sånn omtrent med andre ord bare litt etter vi kommer tilbake fra bryllupsreise etter planen. Vel og bra at den ikke kom en måned tideligere, ellers hadde vel vår bryllupsreise (og natt?) bestått av lesing... og det ville jo vært for dumt. Og med tanke på hvor rasende fort tida kommer til å gå frem til 23.6, så er det nok straks 21.7 tenker jeg. Det bir fint. Og ja, antiklimaks om han dør, det blir for "dumt".
Hobgoblin Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. februar 2007 Blir skuffet om han dør, ja! Har ikke sansen for frelser-analogier. Men hvordan J.K.R. har tenkt til å løse det mht profetien er det inntil videre bare hun som vet. Men dæven døtte så jeg gleder meg! Sjekket kalenderen nå - det er en fredag. Men sedvane tro begynner sikkert salget ved midnatt. Hm, må sørge for at dette er i ferien min - det bør ikke være arbeidsdag dagen etter, da skal jeg jo lese bok...
Gjest gjesta Skrevet 2. februar 2007 #6 Skrevet 2. februar 2007 Må bare forhåndsbestille den boka. Her i huset er det sønnen min som får lese den først. Han er skikkelig Harry Potter fan og har lest bøkene utallige ganger. Han snakker om å legge seg utenfor en bokhandel for å få tak i boka. Jeg startet med de norske bøkene og gikk til slutt over til de engelske. Har alle de norske og holder på med å få kjøpt alle de engelske. Jeg gruer meg og gleder meg til boka. Vissheten om at det er den siste. Den må bare leses med andakt og følelse
MellonCollie Skrevet 2. februar 2007 #7 Skrevet 2. februar 2007 Jeg har lest alle de andre bøkene på norsk, så nå er jeg litt i tvil hva jeg skal gjøre her... bok nr 6 slutter jo så utrolig spennende, så jeg gleder meg sånn til å lese den siste. Men klarer jeg å vente på den norske mon tro?? Hvor lang tid tar det vanligvis å oversette? Ser for meg at jeg kommer til å surre endel med forskjellige navn hvis jeg plutselig skal lese den siste på engelsk
Trampe Skrevet 2. februar 2007 #8 Skrevet 2. februar 2007 Dere som kjøper på engelsk - hvor bestiller dere? Jeg kjøpte alle mine på en bokhandel i York, var tilfeldigvis der da den siste kom ut.. og jeg bare MÅ forhåndsbestille denne.
Gjest Miss Guided Skrevet 2. februar 2007 #9 Skrevet 2. februar 2007 Jeg bestilte bøkene gjennom M.a.o, nå Bokkilden.no, forhåndsbestilte sånn at den kom rett i postkassen min hjemme, veldig praktisk. Sjekk noen bokhandlere på nettet.
Gjest Talula Skrevet 2. februar 2007 #10 Skrevet 2. februar 2007 Jeg er ikke sikker på om det lønner seg å forhåndsbestille. Jeg forhåndsbestilte på bokkilden forrige gang, og boken min kom da boken hadde vært i butikkene i 3-4 uker..Denne gangen kommer jeg ikke til å forhåndsbestille.
Gjest gjesta Skrevet 2. februar 2007 #11 Skrevet 2. februar 2007 Jeg skal IKKE forhåndsbestille denne gangen, det har jeg gjort før og da går jeg bare rundt og irriterer meg over at boka er i bokhandelen mens jeg venter på at posten skal komme med pakkelappen! Har tenkt litt på at boka kommer ut ca 2 uker før bryllupet da, kanskje den blir så forstyrrende at jeg bør vente med å lese den til etterpå. For jeg vet at når jeg først begynner blir jeg sittende og lese til jeg er ferdig. Men jeg har det forhåpentligvis ikke så travelt...
Hobgoblin Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #13 Skrevet 2. februar 2007 Har aldri forhåndsbestilt. Bokhandlene tar inn så mange at det ikke er noe problem å finne en bok (men om man bor på et mindre sted, kan det være lurt å reservere en bok i bokhandelen!).
Gjest Miss Guided Skrevet 2. februar 2007 #14 Skrevet 2. februar 2007 Jeg har vært så heldig at boken har ramlet ned i postkassen samme dag som den har kommet i butikkene, har aldri behøvd å hente den på posten. Har ikke helt bestemt for om jeg skal forhåndsbestille denne gangen eller om jeg orker å ta turen innom nærmeste bokhandel. Men boka skal jeg ha, både på engelsk og norsk ( jeg liker å lese begge)!
Gjest Mayamor Skrevet 2. februar 2007 #15 Skrevet 2. februar 2007 Jeg har mottat forhåndsbestilte HP bøker i posten hver gang på utgivelsesdato. Har bestilt gjennom Bokklubbens barn. Har ikke lest andre HP på engelsk. Er derfor vandt med norske oversettelsene. Men har ikke sett dato for når den kommer på norsk...
Gjest gjesta Skrevet 2. februar 2007 #16 Skrevet 2. februar 2007 Når jeg tenker meg om måtte vel heller ikke jeg hente den på posten, den kom i postkassen. Men da måtte jeg likevel vente på at posten kom, i stedet for å kunne kjøpe den klokka 00.00 på bokhandelen, siden de faktisk holder oppe da.
Malama Skrevet 2. februar 2007 #17 Skrevet 2. februar 2007 Vi pleier bare vandre innom en bokhandler på vei hjem fra jobb utgivelsesdagen, og plukke med oss en utgave (engelsk) og betale i kassa og gå hjem, det er ikke vanskeligere enn som så, for oss som bor i en by med mange bokhandlere i alle fall. Vi står der ikke på natta, så vi slipper de veldige køene, og det er ikke noe problem å bare kjøpe den, så å bestille har vi nok aldri gjort.
Skravla Skrevet 2. februar 2007 #18 Skrevet 2. februar 2007 Og en uke tidligere er det premiere på nyeste filmen.
Trampe Skrevet 3. februar 2007 #19 Skrevet 3. februar 2007 Ja, vi har mange bokhandlere her også, så det er vel like greit å kjøpe i butikk
Tabris Skrevet 3. februar 2007 #20 Skrevet 3. februar 2007 Gleder meg vilt! Men gruer meg samtidig - ingen flere spekulasjoner og diskusjoner. Ingen mer venting på flere bøker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå