Gå til innhold

Yuccapalme

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei. :)

Jeg har en yuccapalme som visner. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Den får vann en gang i uken sammen med substral, men det virker som det ikke har noen effekt. For to uker siden flyttet jeg palmen fra det litt mørke hjørnet i stua hun sto i til vinduet, men bladene fortsetter å visne. Jeg kjøpte planten for tre måneder siden og den var i fin form til å begynne med. Nå ser det ut som den har gitt opp. Jeg har ikke spesielt grønne fingre, så det er godt mulig jeg gjør noe feil..? Vær så snill og hjelp meg med å redde planten min. :)

mvh Cyanina.

Endret av Cyanina
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som den har fått for mye vann....

Spesielt hvis den fra før har stått et mørkt sted,for da skal den ha mindre vann.

Så nå som du har flyttet den til et lysere sted bør du først la den tørke helt før du vanner den igjen. La den få vann ca hver 10 dag,selvfølgelig litt avhengig av hvor varmt det er der den står.

Skrevet

:Nikke:

Hvis det blir for ille kan du fjerne alle bladene. da vil det ganske snart komme nye.

Sjekk også om stammen er fast hele veien.

Hvis den gir etter for trykk har den begynt å råtne, og da er det ikke noe å gjøre. I så fall er det bare å kaste den.

Skrevet

Takk, takk! :) Stammen er heldigvis fortsatt fast og fin, men jeg skal la jorda bli helt tørr før jeg vanner igjen. Forhåpentligvis blir den bedre snart. :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...