Gå til innhold

En KREATIV søknad?

taliee

Anbefalte innlegg

Skal nå skrive en søknad til kremmerhuset, problemet er at de vil ha håndskrevet og kreativ søknad.. for å si det sånn, så er jeg ikke særlig kreativ... er det noen som har skrevet en sånn type søknad før? Hvordan gjorde du/dere de? Noen som kanskje har tips? Eller nettsider med dette?

Takker for all hjelp! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

aner ikke, jeg ser for meg sånn skikkeli fiiint, som som et fint kort du har laget selv, med fine farger å dall på.. men i sammenheng med en søknad..? Utrolig vanskelig.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest 1

Hvordan kan noe fremstå som kreativt hvis en ikke vet hva de legger i ordet? Vet arbeidsgiveren selv hva de legger i dette begrepet? Har dere eventuelt samme forståelse av det?

For noen betyr begrepet at en evner å se en sak fra flere sider.

På den annen side: hvis Kremmerhuset er en butikk, kan det hende de mener spontan, blid, fleksibel, effektiv, evner å selge på de utroligste måter og kommer på spontane innledende replikker som skal få kundene på gli...

Hvis det er det de mener, kan du forsøke å få det fram i søknaden på en enkel, tydelig og grei måte og helst kanskje at du stikker innom dem og leverer søknad/CV.

Endret av Gjest 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår en kreativ søknad dit hen at det er opp til deg å gjøre noe annerledes!

Hva med å lage en søknad skrevet på noe fancy papir, kanskje litt sånn scrap-book aktig? Og hva med å lage innholdet litt annerledes, skriv på rim ellerno? Lag noen vers, og ikke heng deg for mye opp i alt det formelle en søknad vanligvis skal innholde... skriv noe slikt som;

"jeg er blid og grei,

og derfor søker jeg jobb hos deg!"

(sterkt forenklet selvsagt!)

Det er nå iallfall et forslag, lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår en kreativ søknad dit hen at det er opp til deg å gjøre noe annerledes!

Hva med å lage en søknad skrevet på noe fancy papir, kanskje litt sånn scrap-book aktig? Og hva med å lage innholdet litt annerledes, skriv på rim ellerno? Lag noen vers, og ikke heng deg for mye opp i alt det formelle en søknad vanligvis skal innholde... skriv noe slikt som;

"jeg er blid og grei,

og derfor søker jeg jobb hos deg!"

(sterkt forenklet selvsagt!)

Det er nå iallfall et forslag, lykke til :)

hmm, ja noe sånn jeg trodde óg. Men jeg å rime, off, da forventer de sikkert at jeg som person er flink i dette i senere tid (OM jeg hadde fått jobben) katastrofe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Huldali

Du kan lage en veldig fin og serisøs CV ved å lage den på dataen. Bruke bilder fra kremmerhuset som bakgrunn for eksempel (det viser kanskje at du har interesse for butikken).

Tror de vil ha en søknad som skiller seg litt ut kanskje. Bruke fint papir når du skriver ut og så videre. Men jeg syns det er viktig at søknaden ikke blir rotete og uoversiktelig. Prøv å få til begge deler!

Ellers kan du kanskje spille inn en liten video av deg selv, der du forteller om hvorfor du søker og bakgrunnn din og om deg selv. Hvis du gjør det bør du kanskje legge ved en skriftlig CV samtidig, hvis de ikke skulle ha dvd/video spiller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er nok å få fra hva du legger i det å være kreativ. Om du kan identifisere deg med kremmerhuset.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninna av meg måtte gjøre det samme. Hun kjøpte et diiigert, hvitt pappstykke og skrev søknaden på den. Med latinske bokstaver. Leverte den personlig, hadde blitt vanskelig å poste den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å lage en collage av interiør-ting som du liker?

Jeg ville forresten ikke skrevet en kreativ CV....

Nei, ikke jeg heller i utgangspunktet. Men det spørs litt hvordan søknaden ser ut. Om søknaden blir veldig kreativ, ville det kanskje sett litt rart ut med en tradisjonell CV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Labellamia
Nei, ikke jeg heller i utgangspunktet. Men det spørs litt hvordan søknaden ser ut. Om søknaden blir veldig kreativ, ville det kanskje sett litt rart ut med en tradisjonell CV.

Det er jo søknaden de vil kreativitet på, ikke CV. Å lage en morsom og kretaiv søknad er det skrevet litt om her. Plukk noe fra hver og se hva du får. Husk at i en sånn butikk er de på jakt etter noen som er kreative nok til å lage fine/litt spesielle utstillinger. Derfor lager de en slik stillingsannonse, da kan de luke ut de som ikke har kreativitet og sans for humor. :) Husk også at søknaden skal gjenspeile din personlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville forresten ikke skrevet en kreativ CV....

Kreativ CV a la:

2000-2001: Prosjektleder for Statoils utenlandssatsing

2001-2003: Adm Dir for Hydro

???

:ler:

Endret av Nokia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninna av meg måtte gjøre det samme. Hun kjøpte et diiigert, hvitt pappstykke og skrev søknaden på den. Med latinske bokstaver. Leverte den personlig, hadde blitt vanskelig å poste den.

Fikk hun jobben ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange gode ideer her! ;)

Spesielt med å forme søknaden til et kremmerhus, genialt! :ler:

Tror kanskje ikke jeg er rette person da...usikker nå asså, jeg er kreativ person, men ikke til å utforme noe.. heller ikke flink på type-veldig-spesielle skrifter :overrasket:

jaja, men får se hva jeg gjør.

uansett, TUSEN TAKK FOR HJELP! :klappe::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...