Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tidligere har jeg kjøpt browniesblanding i butikken, og har egentlig vært fornøyd med den. Men nå har jeg lyst til å prøve fra bunnen av. Er allergisk mot nøtter, så jeg trenger en god oppskrift uten det.

Har du noen tips du vil dele med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min favoritt. Den er veldig enkel å lage, og det blir kjempegode, seige brownies.

Brownies

400 g mørk sjokolade

340 g smør

8 dl sukker

8 egg

4 ts vaniljesukker

5 dl hvetemel

Smelt smør og sjokolade i en gryte på svak varme. Ha i sukker, egg og vaniljesukker og bland godt sammen. Rør i hvetemel. Hell røren i en stor langpanne. Stek ved 175 grader i ca 55 minutter.

Skrevet

Mmm! Den ser kjempegod ut! Skal del stekes på varmluft eller vanlig? Midt i ovnen?

Skrevet
Skal del stekes på varmluft eller vanlig? Midt i ovnen?

Vanlig stekovn, på midterste rille.

Skrevet

NAM! Tusen takk for en helt herlig oppskrift! Må innrømme jeg fikk sjokk da jeg så hvor mye 8 dl sukker faktisk var, og at alt det skulle i kaka - men det var verdt det ;)

Anbefaler alle som har planer om å bake - prøv denne!

Skrevet
Må innrømme jeg fikk sjokk da jeg så hvor mye 8 dl sukker faktisk var, og at alt det skulle i kaka - men det var verdt det ;)

Ja, ikke slankekost akkurat, men skal man kose seg så skal man kose seg. Og det er alt sukkeret som gjør kaken seig og god, akkurat slik brownies skal være. Vel verdt det, som du sa! :)

Skrevet

Jeg vil gi min! Den fikk jeg har læreren mmin faktisk og den er så siiinnsykt god! Har fått masse skryt for den, så kanskje du kan prøve ut den neste gang ;)

Her er oppskriften:

8 egg

1 kg sukker

6 ts vaniljesukker

1 stor ts salt

6 dl hvetemel

16 ss kakao

400 gr smelta margarin

Stekes i midten på 175 grader, i 35-40 min.

Skrevet

God damn! 1 kg sukker!!! :ler:

Jeg er Fedon-tilhenger, og jeg tror ikke han liker hverken den ene eller andre oppskriften her ;) Men siden jeg ikke kjenner han personlig, og han ikke har noe med mine matvaner å gjøre, tar jeg sjansen på din oppskrift neste gang!

Skrevet

Hehe, ja det er jo ikke lite sukker heller..

Men man spiser ikke så mye brownies a ganger for man blir så kvalm :-D

Men det er så verdt det ;)

Det jeg liker best er at den ikke har glasur, jeg liker ikke glasur..

Skrevet

Vil slå et slag for de jeg liker best. Oppskriften stod på baksiden av kakaopakker for mange år siden. Mulig den fortsatt er der. Det er rosinene og nøttene som gjør forskjellen.

125 g smør

2.5 dl sukker

2.5 dl mel

0.5 dl bakekakao (går bra med drikkekakao også)

2 egg

1 ts bakepulver

0.5 ts vanlijesukker

100g rosiner

100g grovhakkede hasselnøtter

Smør+sukker blandes hvit. Bland i ett egg om gangen. Sikt i det tørre og bland. Ha i rosiner og nøtter.

Ha i langpanne (stekepapir under, mindre klin) og stek 15-20 min. Jeg steker alltid i minst 20 min. Men, de skal være litt bløte.

Gang oppskrift med to ved bruk av en liten langpanne (25x35 cm) og fire for vanlig stor langpanne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...