Gjest Coolaid Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Kona skal søke på en jobb. Hun tidligere jobbet to og et halvt år i butikk, og var assisterende daglig leder i et halvt år. Hun skal nå søke en jobb i en butikk, men i annonnsen står det "lønn etter avtale". Hva er rimelig å kreve som timelønn, og hva er tariff for butikkannsatte? (Man har jo ikke lyst å bli underbetalt fordi man ikke vet bedre.....) Hva er rimelig lønn her?
Gjest Camma Skrevet 2. februar 2007 #2 Skrevet 2. februar 2007 Tarfiffen er lav. Jobber selv deltid i butikk mens jeg studerer, og lønna er ikke noe å hoppe i taket for. Men siden din kone har erfaring, og også fra en høyere stilling, så synes jeg ikke at hun bør ta noe lavere enn 130 dersom det er fulltid!
Pasha Skrevet 3. februar 2007 #3 Skrevet 3. februar 2007 Hvor gammel er din kone? i butikk går det også litt på tid. I butikk stiger gjerne ansitinteten et trinn for vært år. laveste tariff lønn er om jeg ikke husker helt feil 108 kr.. deretter 109. 110. 112 og 114.. og så 131 kr i timen. i tilegg er det ofte vanlig med ub-tilegg i butikk
Arwen Skrevet 3. februar 2007 #4 Skrevet 3. februar 2007 Den høyeste timelønna hos oss er 130,- i tillegg kommer UB for de som jobber kveld/helger.
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #5 Skrevet 9. september 2021 fant en tråd som trenger oppdatering, men som gjelder meg også. Det når det står lønn og betingelser etter avtale. Da regner jeg med at bedriften allerede har en lønnsnivå dem forholder seg til. Men betingelser? det kan vel være mangt? ringer man på forhånd til bedriften og spør hva det innebærer? eller er det noen som kjenner til det? Anonymkode: b1fc6...9d9
AnonymBruker Skrevet 9. september 2021 #6 Skrevet 9. september 2021 kanskje dette kan samstemme? Anonymkode: b1fc6...9d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå