marsy Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 trenger litt hjelp her folkens. Har tenkt på to frisyrealternativer. Hvor lang tid må man beregne hos frisøren - worst case scenario? Jeg har stritt hår til like under skuldrene, som er klippet en del opp. 1) frisøren vasker og styler håret mitt 2) vaske håret, få løse krøller.
*Emma* Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 Vet ikke helt hva som er vanlig. Min frisør kommer med en assistent til oss kl 12.00 De to skal da sette opp hår på meg og mine 3 , og sminke meg. De har beregnet at vi har god tid og er ferdige til litt over 16.00
Helen Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Bestill en prøvetime så ser du sånn ca hvor lang tid de bruker. Jeg gjorde ikke det, frisøren bare så på håret mitt og sa når jeg burde komme på morran. Jeg kom et kvarter forsent til kirka Så det kan være lurt med en prøvetime, mange steder er de også gratis.
Gjest Ballerina Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 Så det kan være lurt med en prøvetime, mange steder er de også gratis. ← For meg er det med i prisende har for pynting av bruder. Om jeg hadde prøvetime eller ikke gjorde jo ikke henne noe, men jeg måtte betale det samme uansett
Pinki Skrevet 1. februar 2007 #5 Skrevet 1. februar 2007 Jeg booket frisør i dag faktisk, og da jeg spurte hvor lang tid hun ville bruke sa hun at hun kunne svare på det etter prøvetimen. Varierer nok veldig fra hår til hår!
momo Skrevet 1. februar 2007 #6 Skrevet 1. februar 2007 Jeg hadde prøvetime og er glad for det. Jeg har veldig tykt glatt hår og jeg hadde spart det ganske langt og. Ble anbefalt og klippe håret mitt da det faktisk ble for mye hår og sette opp. Hun brukte ganske lang tid på meg. Men jeg hadde både tykt hår og vanskelig hår siden det var så glatt og sklei ut hele tiden.
naley Skrevet 1. februar 2007 #7 Skrevet 1. februar 2007 jeg skal til frisøren halv 8-8 tiden og må være ferdig til senest 11, helst halv 11. og da tar hun oppsatts, sminke og jeg skal kle meg der. men helt sikker tid får man etter prøvetimen.. det blir lang dag gitt.
Gummi Tarzan Skrevet 2. februar 2007 #8 Skrevet 2. februar 2007 Jeg har bestilt time hos frisøren og hun sa at de regnet 3-4 timer.. Hun har ikke sett meg enda, så dette tidsanslaget var utenom prøvetimen. Prøvetime er inkludert i prisen og er bestilt 2 uker før bryllupet.
Gifteklar:) Skrevet 2. februar 2007 #9 Skrevet 2. februar 2007 (endret) Jeg ble forespeilet 2-3 timer hos frisør, da med sminking og påkledning. Frisøren var veldig opptatt av at vi skulle sette av god tid, og at jeg måtte huske å spise før jeg dro til kirka:) Jeg skal i utgangspunktet møte kl 8/8.30 og være ferdig til 11. Så er det litt tid (30 min) til spising++, før jeg blir kjørt til kirka. Må vel bruke en del minutter bare på å komme inn i bilen Regner med at mer nøyaktige tidspunkt blir fastsatt etter prøvetime. Jeg har også stritt hår til like nedenfor skuldrene, som er litt klipt opp. Hun sa at det var hår som var veldig greit å "jobbe med" og sette opp. Hva betaler dere andre for frisør da? Jeg betaler 235 kr/halvtime, og 195/halvtime for forloveren (skal spandere håroppsetting og sminking på henne). Mvh Gifteklar:) som gleder seg... Endret 2. februar 2007 av Gifteklar:)
Hedda-78 Skrevet 2. februar 2007 #10 Skrevet 2. februar 2007 Jeg skal sette opp hår, bli sminket og skifte i frisørsalongen. Frisøren har ikke sett meg ennå, men hun antok ca 3 timer, og ca 3000 kroner. Får nærmere beskjed og mer nøyaktig prisantydning etter prøvetimen, som er 4 dager før bryllupet. Synes det er praktisk å gjøre alt samme sted, og frisøren er visstnok veldig dyktig.
marsy Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 2. februar 2007 takk for tilbakemelding, men jeg ble ikke veldig mye klokere... For det første skal jeg ikke sette opp håret, men mest sannsynlig krølle det. Jeg regner med at jeg sparer en del tid, bare på det. Forloveren min har helt kort hår, skal ikke til frisøren (bare være med meg). Sminking og påkledning tar jeg på hotellet etter å ha vært hos frisøren.. vil ha ihvertfall 2 timer til sminking, ta på seg klær og ikke minst slappe av.... I tillegg gifter jeg meg i utlandet - så prøvetime blir litt vanskelig
Gifteklar:) Skrevet 2. februar 2007 #12 Skrevet 2. februar 2007 Når jeg dro rundt til forskjellige frisører mener jeg at en av dem sa at å lage krøller/korketrekkere tar litt tid, først skal det rulles opp, og deretter i en sånn "hette"... Kanskje du må beregne 1-1,5 timer hos frisør da? (Vask) + Krøller + litt styling... Mvh Gifteklar:)
Gjest Revenka Skrevet 3. februar 2007 #13 Skrevet 3. februar 2007 Jeg har ikke bestilt tid hso frisøren enda. Syns det virker litt dyrt noen steder. Hadde vært veldig fint om man kunne få prøvetime inkludert i prisen da. Skal ringe litt rundt når jeg får tid.
rsa Skrevet 3. februar 2007 #14 Skrevet 3. februar 2007 Du kan jo gå innom en frisørsalong (når det ikke er så travelt), og spørre der. Eller ring frisøren du skal bruke, hvis du vet hvilken. Uansett så ville jeg ikke satset på at det tar kortere tid bare fordi håret ikke skal settes opp. Det kan fort ta lenger tid enn man tror. Lykke til på den store dagen
Kykkelikokos Skrevet 5. februar 2007 #15 Skrevet 5. februar 2007 Jeg tror ikke alle frisører vil vaske håret ditt samme dagen som du krøller det. Jeg var og hørte hos en frisør, og hun sa at jeg måtte vaske håret dagen i forveien. Hvis ikke ble håret altfor glatt og vanskelig.
marsy Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #16 Skrevet 5. februar 2007 takk for tips! da kommer jeg ihvertfall til å vaske håret kvelden før, for å være sikker. Også tror jeg jeg går innom en frisørsalong her i Norge, og hører hva de ville anslå av tid.
♥Mirella♥ Skrevet 12. februar 2007 #17 Skrevet 12. februar 2007 Jeg er frisør, og hvis du bare skal rulle/krølle håret ditt tar det ikke mer enn en time, kanskje halvannen dersom du har tykt/ekstra langt hår. (Da regner jeg ikke med at du skal store, myke krøller, ikke krus liksom) spørs litt om du skal ha slør/tiara, tar litt tid å feste sånt. Dropp balsamen når du vasker håret dagen i forveien, det gjør at krøllene ikke sklir ut så fort:) Til de som er på utkikk etter frisørsalonger som har "gratis prøvetime" vil jeg bare si at den er jo ikke gratis, bare inkludert i prisen:) Er en viss forskjell. Om det koster f.eks 2000 pluss prøvetime eller 2700 inklusiv prøvetime er jo det samme
Malama Skrevet 12. februar 2007 #18 Skrevet 12. februar 2007 Jeg har ikke helt peiling på hvor lang ti jeg vil bruke hos frisøren, hari utgangspunktet avtalt at jeg bør være ferdig til klokken 12. (vi har vielse klokken 15, men skal ha fotografering først, og fotografen vil at vi setter av to timer til dette, så jeg tenker da foto 12.30-14.30, og ferdig til 12 hos frisøren hørtes lurt ut...) Jeg skal ha prøvetime uka før bryllupet, og regner med å da få vite når jeg skal møte opp litt mer presis. (Jeg skal også bestille meg en time hos denne frisøren når jeg er der på påskeferie (kan av praktsike årsaker ikke gå til min faste frisør (rent bortsett fra at jeg ikke har en fast frisør her nå, ettersom jeg nettopp har flytta) ettersom vi gifter oss 35 mil fra der vi bor) Det slår meg akkurat nå at jeg har faktsik helt glemt å spørre hva det koster... bare bestilte hos den frisøren jeg har fått anbefalt, (anbefalt av andre frisører i byen, bl.a) jeg... Mamma og min forlover skal også være der sammen med meg og få ordet seg, og da kommer de neppe til å ta andre så lenge vi er der, iølge det de sa til mamma i dag i alle fall (hun har rett og slett byttet til denne frisøren, og var der for første gang i dag, meget fornøyd.) Jeg har ikke tenktå få satt opp håret noe veldig, og skal heller ikke lage krøller. Jeg HAR krøller, så jeg vil FREMHEVE disse, samle dem og gi dem hold. Noe hår skal trekkes litt opp (setter vel en knute under sløret, eller rett og slett lar det også henge, men trykket bak på hodt i en "hestehale"), men noe skal henge nedover ryggen, under sløret (Er i alle fall det jeg tenker meg) Jeg skal også sminkes og kles hos frisøren. Håper det hele ikke tar ALTFOR lang tid da, sånn at jeg ikke må opp i grisotta... Frokost skal jeg ha, med god tid, før frisøren (jeg fungerer ikke uten mat) men helt ærlig er jeg vel for spent til å sove lenge likevel. Så får vi håpe jeg ikke bare sovner før festen er omme i det minste (Jeg har en tendens til å bli veldig tidelig trøtt jeg, nemlig. Men min forlover er enda mer ekstrem enn meg, så vi kan vel risikere å sovne i lag, vi to....)
Rufus Skrevet 12. februar 2007 #19 Skrevet 12. februar 2007 Nå er ikke jeg brud, men har satt opp hår endel ganger hos frisør. Har halvlangt krøllete hår - mye hår også...uansett om det er oppsett eller versjoner over krøller satt i topp eller satt "sannen" løst går det fort to timer hos frisøren. Da har jeg vasken håret dagen før og ikke brukt balsam - det tar tid for alle typer oppsett... Ville i alle fall beregnet 2-2,5 timer, jeg...bedre med god tid - særlig den dagen
Malama Skrevet 12. februar 2007 #20 Skrevet 12. februar 2007 Definitivt. Jeg regner med de klarer å beregne greit hos frisøren, dette er en frisørsalong som pynter mange bruder, de blir anbefalt til brudepynt av flere frisørsalonger i byen, så dette har de gjort før, og ettersom vi skal prøve, så finner de det jo ut. Men et par timer tar det nok, jaog jeg skal sminkes og kles også, og ikke ha det travelt, så det blir nok en tidelig morgen. Men hva gjør vel det? (så lenge jeg ikke må opp klokka fem eller noe sånn...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå