Jullan Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Hvordan gjøre det uten at den dør? Har drept planter før på den måten,nemlig..... Hvordan skal den stelles best? Takknemlig for svar
Gjest sitrus Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 Først og fremst ville jeg kanskje ventet til nærmere våren, når planten er i vekst. Da har den lettere for å takle den påkjenningen ompotting er. Ellers; vær forsiktig med røttene, husk drenering i bunn av potta og jeg vil tro den trives godt i sandblandet jord (f eks kaktusjord). Ikke gjødsle de første ukene etter ompotting; det er næring i den nye jorda, og planten trenger å summe seg før den orker å ta til seg gjødning. Denne planten liker også at jorda tørker mellom hver vanning, den råtner om den blir stående med for våt pote.
-Viola- Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Det går bra å bruke vanlig blomsterjord også. Men som Sitrus sier så ville jeg ha ventet litt med å plante den om. Når du planter den om så bør du ta å plante den i en potte som er en størrelse større enn den som den står i nå. Planter liker ikke å få store potter for fort!
Jullan Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. februar 2007 Tusen takk for svar! Da venter jeg en stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå