Gå til innhold

Nei takk til reklame

Lola83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man kan få slikt klistremerke hos Grønn Hverdag.

Alternativet er å gå innom posten og fylle ut et skjema der. (Kan ikke finne noe på nettsidene deres...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde snakke med posten også. De registrerer hvor mange eksemplarer av reklamen budene skal ta med på runden sin, og hvis det er mange som har slike "uregistrerte" merker blir det mye reklame til overs. Så selv om *du* ikke får reklamen og da slipper å kaste den, blir den produsert og kastet uansett (hvis du tenker på miljøet da..) (..og tenk på budet som må drasse med seg ekstra mye reklame!)

Selv om man ikke *trenger* å registrere det hos posten, vil jeg anbefale deg å gjøre det. Du kunne faktisk laget en lapp selv og klistret på postkassa di, hvis du ikke vil snakke med posten da..

Takk for tipsene du..men sånn miljø-messig er jeg ikke helt overbevist om at det skal hjelpe at kun jeg tenker på og registrere på posten at jeg ikke vil ha reklame..hadde alle gjordt det hadde det vært en helt annen sak. Vet at man skal begynne med seg selv o.l. asså, men for min del blir det bortkastet siden de fleste ikke tenker på miljøet uannsett..så vi må nok bøye oss til flertallet der du gitt..det er faktisk det som er avgjørende for miljøet. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene du..men sånn miljø-messig er jeg ikke helt overbevist om at det skal hjelpe at kun jeg tenker på og registrere på posten at jeg ikke vil ha reklame..hadde alle gjordt det hadde det vært en helt annen sak. Vet at man skal begynne med seg selv o.l. asså, men for min del blir det bortkastet siden de fleste ikke tenker på miljøet uannsett..så vi må nok bøye oss til flertallet der du gitt..det er faktisk det som er avgjørende for miljøet. Dessverre.

Men hvis alle skulle tenke som du gjør så vil det jo ikke skje noen miljøforbedringer..

Alle monner drar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som registrerer seg hos Posten.

Men det er klart, når miljøet ikke betyr noe så hvorfor bry seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis alle skulle tenke som du gjør så vil det jo ikke skje noen miljøforbedringer..

Alle monner drar :)

Allmenningens tragedie.... Akk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cleopatra

Jeg har valgt å ikke reservere meg mot reklame i posten.

Ikke fordi jeg har så mye interesse av den, men dersom alle hadde reservert seg mot dette så er det mange som hadde mistet jobbene/inntektene sine.

F.eks. så er det mange idrettslag som leverer reklame for å få inn noen ekstra kroner, samt har du de som jobber på reklamebyråene og trykkeriene.

Synes det også er verdt å tenke på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Annonse

Gjest Gjest_vitamin_*
Noen som vet hvor man får tak i slike "nei takk til uadressert post/reklame" klistermerker ?

Du kan gå inn på www.tilbudsweb.no der kan du registrere deg og bestille klistrelapp med neitakk til reklame - du kan også abbonere/velge den reklamen du vil ha (mail)

På tilbudsweb har du de viktigste tilbudsavisene i blavennligformat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Annie_*

Man kan også merke postkassen med noe man har laget selv. Det er ingen krav til hvordan det skal se ut, bare budskapet kommer klart frem. I henhold til markedsføringsloven skal da ingen legge uadressert reklame i postkassen din.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
Annonse

Man kan vel bare lage en lapp selv og klistre på postkassa?

Er så utrolig lei av mengden reklame som kommer hver bidige dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var dette tulleinnlegg, eller tenker du faktisk slik? :sjokkert:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes man bør kunne få ett valg om hvilken type reklame man ønsker.

F.eks. så ønsker jeg tilbudsavisen fra Joker og Kiwi (mine to nærmeste matbutikker) og da kan jeg ikke ha "Nei takk!" lapp på postkassen min. Men da åpner jeg samtidig opp for all annen reklame.

Jeg tuller ikke om jeg kaster 3-4kg med reklame i uken, som jeg ikke en gang ønsker eller ser på. Det er tullete bruk av ressurser. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...