molly83 Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 (endret) Hva synes dere om dette huset? Vil ha underetasje og garasjen under og vaskerommet i kjelleren. http://www.boligpartner.no/husserier/Hersk...rd/ Hva med disse tomtene? http://www.finn.no/finn/realestate/object?...139&pos=2&tot=6 Endret 1. februar 2007 av molly83
Arkana Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 (endret) Jeg synes det var et greit hus, praktisk med alt på ett plan. Personlig har jeg ikke sansen for åpne kjøkkenløsninger, og det virker dessuten som om det er et ganske lite kjøkken (bare én benkerad? eller er det to benkerader med krakker foran den ene? Litt upraktisk synes jeg, og liten plass til et ordentlig spisebord uten å ta av området som brukes til gjennomgang), så jeg tror ikke det hadde vært noe for meg, men dere har sikkert helt andre krav. Jeg hadde kanskje også forventet et soverom til med den størrelsen på huset (i allefall hvis dette er et hus dere vil bo i i mange mange år), men det er også litt avhengig av hvor mange barn dere har/vil ha. Hvis alle soverommene er i daglig bruk hadde jeg savnet et gjesterom. Veldig praktisk med eget vaskerom og veldig bra med eget separat toalett, men jeg hadde heller ønsket to hele bad. Det var i allefall mine tanker. Tomten tror jeg ikke at jeg skal si så mye om. Den var fin, men det blir vanskelig å gi kommentarer som ikke er basert på om man selv ville bodd i det området eller ikke og det blir på en måte litt uvesentlig siden dere jo ser på tomter akkurat der dere ønsker å bo. Endret 1. februar 2007 av Arkana
Arkana Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Forresten så virker ikke linken din, du må stryke de siste to bokstavene.
molly83 Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 1. februar 2007 Takk for svar:) Vi tenkte å ha kjeller på huset hvor vi har kjellerstue, ekstra soverom, toalett,vaskerom og garasje. Ja vi liker åpen kjøkkenløsning. Selv om det er bare en rekke med kjøkken så er det "øy" hvor man har vifte og stekeovn f.eks:)
molly83 Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. februar 2007 Hmm..har endret linken, men går fortsatt ikke. Dere får bare stryke noen av de siste bokstavene selv,så går det:)
Gjest Sille Skrevet 1. februar 2007 #6 Skrevet 1. februar 2007 Må vel innrømme at dette huset ikke er helt min smak, men så er jeg også allergisk mot karnappvinduer. Synes det er en noe "dollete" fasade, men det er nok mest fordi jeg liker stramme og rene linjer. Klarer ikke helt å forestille meg hvordan huset vil se ut med kjeller, men det gir iallfall et ekstra soverom som kanskje kan være greit å ha. Tomta ser fin ut
gaja Skrevet 1. februar 2007 #7 Skrevet 1. februar 2007 utstår ikke åpen kjøkkenløsning, men her går det vel an å sett opp en vegg hvis man ombestemmer seg? ellers er det jo praktisk med egen sovedel. Tenker dere å ha kjellestua under stuedelen og soverommet i kjelleren under sovedelen da? denne linken bør virke: http://www.boligpartner.no/husserier/Herskapelig/Herregaard/
Helen Skrevet 1. februar 2007 #8 Skrevet 1. februar 2007 Huset var fint det, praktisk med egen soveavdeling. Men jeg synes det blir litt for åpent mellom stue og kjøkken, da må man alltid ha kjøkkenet i perfekt orden da... Tomten kan jeg ikke si noe om siden jeg ikke er kjent der i det hele tatt, men til den prisen bør den være bra.
Nabodama Skrevet 1. februar 2007 #9 Skrevet 1. februar 2007 Hva synes dere om dette huset? Vil ha underetasje og garasjen under og vaskerommet i kjelleren. http://www.boligpartner.no/husserier/Hersk...rd/ Hva med disse tomtene? http://www.finn.no/finn/realestate/object?...139&pos=2&tot=6 ← Jeg synes huset er dårlig utnyttet. Bare ett skikkelig bad, og ei stooor stue. Heller flere små stuer, greit når ungene blir store og skal ha venner på besøk. Vil heller ikke anbefale å ha vaskerommet i kjelleren, altfor tungvint. Og jeg ville heller ikke hatt alle soverommene klumpet sammen.
Nabodama Skrevet 1. februar 2007 #10 Skrevet 1. februar 2007 Kjøkkenet er også det første gjestene ser når de kommer inn. Ser nå at du tenker å ha kjellerstue, men vil likevel anbefale å ha flere stuer oppe i stedet.
Gjest niomi Skrevet 1. februar 2007 #11 Skrevet 1. februar 2007 Er enig med de andre her. Åpen kjøkkenløsning kan til nød gå dersom man har adskilt spisestue fra vanlig stue og åpen løsning inn til denne. Åpen løsning inn til hovedstue når man har barn må være et mareritt (rekk opp hånda de som har sett et ryddig kjøkken i hus med små barn...) Dessuten var det litt merkelige vinkler, og mange vinkler, sikkert bl.a. pga karnapp. Og hvor skal man egentlig få plassert spisestue her? Kjekt med kjøkken med egen spiskrok når man har barn, å slipper man å få rotet over hele huset. Små barn sitter ikke på barkrakker og spiser. Syns dette huset passet bedre for et par som er ferdige med barn, og som skal gå fra stort hus til noe mindre. Praktisk med ett plan når man blir eldre.
Nabodama Skrevet 1. februar 2007 #12 Skrevet 1. februar 2007 Synes det er praktisk med ett plan uansett, jeg. Vi har alltid bodd i hus med to etasjer, men nå når vi bygde, valgte vi et hus med alt på en flate. Aldri hatt det så lettvint før, er så glad vi ikke har trapp!!!
momo Skrevet 1. februar 2007 #13 Skrevet 1. februar 2007 Det jeg ikke likte helt er at de små soverommene er veldig små. Det kommer jo helt an på om dere har barn eller planer om barn da. Jeg liker åpen løsning, men synes kjøkkenet ble veldig åpent og det første man ser når man kommer inn. Da må man holde hel kjøkkenet ryddig hele tiden. Tomten kan jeg ikke si noe om, da jeg ikke vet noe om området.
molly83 Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #14 Skrevet 1. februar 2007 Ok. Her er hvordan vi har tenkt. Åpne løsninger synes vi er fint og da er det masse gulvplass for barna å løpe og lekepå. Og kjøkkenet er ikke noe problem å holde i orden, selv om vi har ett barn. Er ryddefriker vi:) Er veldig glad i å ha soverommene for seg selv, føler det blir rotete med soverom spredd rundt. Vaskerom i kjelleren er heller ikke noe problem da vi skal ha utgang nede og vi skal prøve å lage sjakt fra badet og ned til vaskerommet hvor vi kaster møkkete klær. Kjellerstua tenker vi først å fremst å ha når barna blir større. Kjempefint for dem å på en måte ha sin egen leilighet der da. Elsker karnapper jeg da:)
Isadora Skrevet 2. februar 2007 #15 Skrevet 2. februar 2007 Synes romløsningen var litt dårlig. De to minste soverommene var veldig små. Mitt kontor er 8 kvm - og det er lite altså. Har to venninner som bygde sånne hus (nærmest helt likt) på en flate. Begge familiene vokste veldig fort ut av huset og måtte selge for å få større plass. Vi valgte å ha loft med bad, loftstue og 3 store soverom. har ikke angret en dag. Blir litt mere samlet på en måte. Når vi har gjester så får soverommene og vårt private bad stå i fred.
Gjest -eline- Skrevet 2. februar 2007 #16 Skrevet 2. februar 2007 Slike hus er "not my cup of tea", men det største problemet synes jeg var planløsninga. Det er mye "dauplass" i stua, plass hvor det ikke er naturlig å ha møbler, plasserer man møbler der så blir det nesten bare for romfyll. Jeg personlig liker ikke helt åpne kjøkkenløsninger, foretrekker at det mer "halvåpent", og synes at det å se rett inn på kjøkkenet fra inngangspartiet er absolutt ikke praktisk. Det er ikke så ryddig på kjøkkenet når jeg inviterer til selskap at det er det første gjestene trenger å se Dessuten er det jo som sagt ikke noe naturlig sted å sette et spisebord hvis du ikke setter dette midt i "ballsalen" i stua... Soverommene var ganske små, med utrolig lite oppbevaringsplass (hvor skal du ha vinterklær, sengetøy, gardiner etc?). Riktignok kan du løse dette om du bygger kjeller, men uten den er det jo ikke plass til noe.
Gjest gjesta Skrevet 2. februar 2007 #17 Skrevet 2. februar 2007 Jeg synes også at to av soverommene var små. Når unger vokser til så trenger de litt plass. Jeg vil sterkt anbefale to bad med mulighet for dusj begge steder. Så bare hvor problematisk det ble når jeg og to unger skulle stelle oss om morgenen og alle hadde vi tider som vi måtte være ute av huset på. Den åpne kjøkkenløsningen har jeg ingen problemer med. Det er mulig å møblere og/eller sette opp en lettvegg som skjuler deler av kjøkkenet. Jeg syntes det var veldig greit å ha voksensoverommet langt unna soverommene til ungene. Da høres ikke sengeaktiviteter så godt. Med full kjeller så regner jeg med at bodplass blir prioritert og da er ikke oppbevaringsplass på soverommene et problem. Kanskje hører det loft med også?
molly83 Skrevet 2. februar 2007 Forfatter #18 Skrevet 2. februar 2007 Hva med huset Karete fra www.mesterhus.no?
Gjest niomi Skrevet 2. februar 2007 #19 Skrevet 2. februar 2007 Likte det bedre, ja. Med avskjermet kjøkken. Men så var det alle disse sære vinklene, da! Men da må dere vel begynne å se etter skråtomt, ellers kan den ikke bygges med denne underetasjon, så vidt jeg forstår.
Gjest niomi Skrevet 2. februar 2007 #20 Skrevet 2. februar 2007 Men hva med dette: Mesterhus Kvalheim lavenergi Litt mindre enn det dere originalt så på, men bra plassutnyttelse. Uff, føler meg fæl som blander meg oppi husvalget deres. Jeg skal jo ikke bo der, og har strengt tatt ingenting med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå