Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg skriver, flytter markøren seg plutselig, sånn at jeg begynner å skrive midt inni ordet. Hvordan fikser jeg det?

Eller, som pc-en min vil at jeg skal skrive: vo?ted gej reskksif naH

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråldøst tastatur og mus?

Min musemarkør hopper hvertfall tidvis vilt - om batteriet begynner å blir dårlig.

Skrevet

Har du prøvd å koble til en vanlig mus? Altså ikke buke touchpad'en på laptopen? Problemer med at markøren hopper omkring er nemlig ikke så uvanlig på laptoper når man burker den innebygde musen. Mine problemer ga seg umiddelbart når jeg plugget i vanlig mus og brukte den i stedet.

Skrevet

Det skjer mens jeg skriver, ikke når jeg bruker musa. Plutselig flytter markøren seg til venstre i stedet for til høyre, så jeg fortsetter å skrive midt inni ordet.

Skrevet
Det skjer mens jeg skriver, ikke når jeg bruker musa. Plutselig flytter markøren seg til venstre i stedet for til høyre, så jeg fortsetter å skrive midt inni ordet.

Det var det min også gjorde, akkurat samme problemet. Maskinen min trodde jeg brukte musen uten at jeg var borti musen i det hele tatt. Prøv å koble til en vanlig mus og se om det hjelper. Det løste iallefall problemet for alle på jobben min som hadde det problemet.

Skrevet

Det er ganske vanlig at slike styreplater blir magnetisert (jeg tror det er det, men det kan være andre typer forstyrrelser). Dette blir gjerne verre mens man skriver - kanskje på grunn av fysisk kobling mellom mus og tastatur. De beste tilfellene jeg har sett er muspekere som er ute på tur helt alene, og som regel ender opp i et hjørne hver gang den får stå urørt litt tid.

En kort fiks pleier å være å skru maskinen helt av og ta ut strøm og batteri noen minutter. Vedvarer problemet så feilmeld det til produsent/selger dersom maskinen er innenfor garanti. Er den ikke det, men innenfor reklamasjonstid så pass på å påpeke dette, da service som regel håndteres av en tredjepart som ikke bryr seg filla om dine rettigheter hvis de ikke får betalt av produsenten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...