Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 1. februar 2007 #1 Skrevet 1. februar 2007 Jeg begynner å synes at forholdet til meg og kjæresten min er litt kipt på en måte... Vi er begge veldig opptatt at vi ikke liker såkalte klisjeer. Det blir teit å ta en picknick på stuegulvet, og alt annet som mange bare synes det er søtt Vi har det med å synes at ting blir falskt og klissete. Ingen av oss er noen særlige romantikere, men nå begynner jeg å bli litt lei av at vi aldri finner på noe spesielt, eller at jeg tenker gjennom alt jeg gjør og ofte tenker at - nei dette blir bare teit. Flere som har det slik?
AlmaCity Skrevet 1. februar 2007 #2 Skrevet 1. februar 2007 Jeg er også livredd for klisjeer og romantikk. Tror alle romantiske komedier har ødelagt litt i så måte Men jeg tror man bare må drite i det, og gjøre koselige småromantiske ting alikevel. Selv om det er "flaut", så kommer man nok over det.
Mischa Skrevet 1. februar 2007 #3 Skrevet 1. februar 2007 Jeg får også angst av klisjeer.. Mitt inntrykk er faktisk at gutter liker klisjeer godt.. sånne typiske romantiske og søte ting de har sett i filmer osv. Det gir meg angst! F.eks. at man baker kaker og kaster mel på hverandre, eller maler en stue og gir hverandre malingsflekker på nesa *spy* Det verste jeg vet er slike konstruerte scenarioer fra de dårlige 'onsdagsfilmene' på TvNorge..blæh...
Gjest Tullebokken Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 Lag picknick på gulvet likevel, og ta det med ett smil. Dvs gjør det bare for gøy. Dere har problemer med å ta det alvorlig, men det trenger ikke være noen hindring for å gjøre det likevel. Dekk opp, og begynn å disse denne "kulturen". "Se her sitter vi og har picknick i stua.. Det er jo bare sååå überteit, he he, herregud.." ..men det var jo god vin da, nydelige baguetter, mmmm. ..ta det derfra.
Nelle Skrevet 1. februar 2007 #5 Skrevet 1. februar 2007 (endret) F.eks. at man baker kaker og kaster mel på hverandre, eller maler en stue og gir hverandre malingsflekker på nesa *spy* Det verste jeg vet er slike konstruerte scenarioer fra de dårlige 'onsdagsfilmene' på TvNorge..blæh... ← Dette har jeg aldri tenkt på. Og har heller aldri gjort disse tingene. Men vi finner på mange superkoselige, og også romantiske ting sammen. F.eks ta med ved, gå ut i skogen, finne et stille vann og fyre bål der. Eller bare koke hjemmelaget kakao en kveld, se på rådyrene utenfor vinduene sammen, tenne masse stearinlys - vel, helt vanlige men veldig koselige ting. Og det beste av alt, dra i svømmehallen sammen, men da velge en hall som har utendørs jacuzzi. DET er deilig det! Vi liker også å pusse opp sammen, men har ikke noe behov for å søle maling på nesa til hverandre. Ellers synes vi det er koselig å sitte på cafe og spille Backgammon. Synes ikke disse tingene er noe spesielt klissete og spy-aktige. Endret 1. februar 2007 av Nelle
Gjest StoreSky Skrevet 1. februar 2007 #6 Skrevet 1. februar 2007 Hehe! Jeg som trodde jeg var den eneste som var redd for klisjeer! Har super problemer med å skrive brev og sånt, føler at det blir så mye kliss... Men er i avstandsforhold, så klisjeene kommer relativt ofte nå. (fax, søte sms, sene telefonkvelder mens man egentlig skal jobbe, sende kort med pussenusse skriving, etc) Så når jeg skulle møte han på bussterminalen ble jeg kjempe hemmet av "åå nå ser ALLE at de der er sånne nyforelskede idioter" hehe! sånn alà løper mot hverandre i slowmotion *spy*. MEN da jeg så han og fikk endelig klemme og kysse så VAR det faktisk liksom bare oss der....hehe.
Nelle Skrevet 1. februar 2007 #7 Skrevet 1. februar 2007 Jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor det er så farlig å vise hverandre at man elsker hverandre. Følelsen av kjærlighet er jo så deilig, hvorfor ikke bare nyte den og drite i om man tilfeldigvis kommer til å gjøre noe man har sett i en film? Er vel bare å være naturlig, la følelsene styre + utfolde seg litt kreativt - være seg selv liksom.
Villemarie Skrevet 2. februar 2007 #8 Skrevet 2. februar 2007 Ikke planlegg romantikken. La den skje av seg selv. Da unngår dere at det føles klisjeaktig! En av mine mest romantiske opplevelser skjedde helt spontant. Jeg og kjæresten bestemte oss for å telte i nordmarka, så vi dro med oss telt og stæsj og rigget oss opp rett ved et av vannene der inne. Vi hadde noen koselig dager i skogen, fisket, badet, gikk turer osv.. På lørdag bestemte vi oss for å ta t-banen ned til Majorstua for å kjøpe inn litt proviant. Vi tuslet litt rundt og kikket. Handlet inn vin og enkel mat, og satte kursen for marka igjen. Og den kvelden ble bare så utrolig bra! Vi badet nakne sammen i skumringen, tørket hverandre, og rigget oss til i teltet. Vi lagde os et provisorisk bord, skar opp baguetten, og spiste ost og baguett og drakk vin, mens vi pratet om alt og ingenting. Vi hadde selvsagt sex underveis, og etterpå spiste vi det som var igjen av maten, og ble liggende nakne (tropenatt!!) og bare koste oss med hverandre og vinen. Vi ble litt småbrisne og kjæresten sang (!!) morsomme viser mens jeg lå med hodet mot brystet hans og bare lyttet til jeg sovnet.. Det høres kanskje ikke så romantisk ut når jeg forklarer det, man måtte liksom være der for å forstå det, men stemningen var bare så god og begge var så tilfreds med å være akkurat der, akkurat da. Og kvelden bare skjedde av seg selv. Mange kjærlighetserklæringer ble det. Og selv om det er begrenset hvor komfortabel man er på tynt liggeunderlag og sovepose, så var sexen både romantisk og intens den også.
Gjest TS - Camilla Skrevet 2. februar 2007 #9 Skrevet 2. februar 2007 Jeg får også angst av klisjeer.. Mitt inntrykk er faktisk at gutter liker klisjeer godt.. sånne typiske romantiske og søte ting de har sett i filmer osv. Det gir meg angst! F.eks. at man baker kaker og kaster mel på hverandre, eller maler en stue og gir hverandre malingsflekker på nesa *spy* Det verste jeg vet er slike konstruerte scenarioer fra de dårlige 'onsdagsfilmene' på TvNorge..blæh... ← TAKK!!! YOU MADE MY DAY!! Er jo ikke noe jeg går og tenker på til daglig, men er akkurat sånne ting jeg får helt "spader" av Tullebokken: du har et godt poeng da. Det er jo egentlig litt sånn vi ender opp - ler av det og så blir det faktisk kjempe koselig
Amalie_85 Skrevet 2. februar 2007 #10 Skrevet 2. februar 2007 Vi er film figurer :D hihi f.eks i går fikk jeg roser av min kjære. Hvorfor måtte jeg jo spørre. Men det var fordi jeg aldri hadde fått blomster i det nye huset. Kjempe bromlemantisk syns jeg liker det jeg!
Gjest Frk Åberg Skrevet 2. februar 2007 #11 Skrevet 2. februar 2007 Jeg rives også innimellom frykten for klisjeer og lysten til å gjøre romantiske ting. Kjæresten er mer romantisk enn meg, men han unngår likevel å gjøre det på en klisje-aktig måte. Han overrasker, vet liksom aldri hva som kan komme fra den kanten. Han gir meg gaver som passer meg, ikke et tilfeldig (og dyrt) gullsmykke og blomster, fordi han har hørt at jenter liker sånt (syns det kan være vel så romantisk å få en ordentlig ryggsekk sånn at man kan dra på tur sammen f.eks). Det er vel kanskje cluet for hvorfor jeg ikke syns det blir klisjefylt. Vi tilpasser det vi gjør og gir ut fra hvordan vi er, og følger ikke oppskrifter for hva andre syns er romantisk.
Nelle Skrevet 2. februar 2007 #12 Skrevet 2. februar 2007 Vi tilpasser det vi gjør og gir ut fra hvordan vi er, og følger ikke oppskrifter for hva andre syns er romantisk. ← Sånn det skal være!
Gjest Bellatrix Skrevet 2. februar 2007 #13 Skrevet 2. februar 2007 Jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor det er så farlig å vise hverandre at man elsker hverandre. Følelsen av kjærlighet er jo så deilig, hvorfor ikke bare nyte den og drite i om man tilfeldigvis kommer til å gjøre noe man har sett i en film? Er vel bare å være naturlig, la følelsene styre + utfolde seg litt kreativt - være seg selv liksom. ← Enig. Hvorfor være redd for å se forelska ut hvis det er det dere er? Jeg skjønner at enkelte ting kan virke krampeaktig, men da er det bare å la være å gjøre det. Jeg er enig med Frk Åberg. Romantikk er hva man gjør det til, og jeg mener hverdagsromantikken er viktigere enn x-antall roser på valentines day.
Gjest Gjest 1 Skrevet 2. februar 2007 #14 Skrevet 2. februar 2007 Jeg tror løsningen ligger i å finne på mer utenfor hjemmet. Finn deg flere aktiviteter og sosiale hendelser uten ham du for tiden er sammen med?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå