'Lilly' Skrevet 18. februar 2003 #1 Skrevet 18. februar 2003 Hei! Nå begynner det å nærme seg for oss! Har dere alt under kontroll? Jeg er bare kjempelykkelig, fordi jeg fant drømmekjolen min i går. Var i brudesalongen i Arendal, og der hang den med en gang jeg kom innenfor døra. Chiffonkjole med høyt liv og lange chiffonermer. Det var også en nydelig broderi på livet. Jeg prøvde, den passet og nå er den holdt av. Har vært flere steder og letet etter en slik kjole før, men uten hell. Nå kan dere tro jeg er glad. Det er liksom så mye lettere nå som jeg vet at kjolen er i boks. Da kan jeg ut å kjøpe slør, sko og alt tilbehør også..... Ellers har vi både kirke, fotograf, lokale, salmer, musikere i kirken, invitasjoner, bordkort, sanghefter, toastmaster, forlovere...etc klart. Resten ligger liksom på vent, da det er litt for tidlig for enkelte ting enda. Det eneste jeg må ordne ganske raskt er en avtale med bandet som skal spille på festen. Jeg gleder meg så veldig!!! Hvordan går det med dere??
Pip Skrevet 18. februar 2003 #2 Skrevet 18. februar 2003 Hei du - en av forskjellene på oss er da iallefall at vi ikke gifter oss i samme måned! Men likevel - bare en uke mellom da... :D Så gøy at du fant drømmekjolen!! Deilig følelse!! :D Tror dere er godt i rute, for å si det sånn... Vi har også ordnet kirke, lokaler, fotograf, kornettist og solist i kirken, salmer, toastmaster, forlovere, gjesteliste... Invitasjonene holder vi på med. Sangheftene kan man vel ikke lage før man vet hvem som skal lage sanger, og de har fått laget dem... ? Men vi vet hvordan det skal se ut og sånt, ja... Bordkortene er også planlagt, men de kan ikke lages før dagen før, sannsynligvis... -Jeg svarte jeg, selv om jeg ikke passer inn i kategorien! Lykke til videre da, du!!
'Lilly' Skrevet 18. februar 2003 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2003 Ja, det er bare omslaget til sangheftet som er ferdiglaget da.... Laget av stiv hvit kartong, slik at sangene etterhvert blir stiftet inni med en stift øverst til venstre. Over stiften limes et eføyblad. Utenpå er det et bilde av meg og min kjære i en hjerteramme av gull-folie. Nede i høyre hjørne står det velkommen + to gullringer, begge deler er gullklistremerker jeg har bestilt på panduro. Fargetemaet vårt på invitasjoner, bordkort og sanghefter er hvitt, gull, + eføy. Bordkortene våre er runde glatte steiner med to gullringer festet i hver sin ende av en gulltråd. Dette danner en slynge (vanskelig å forklare) på venstre side, som limes til stenen med et eføyblad over. Navnene blir skrevet på med gulltusj. Invitasjonene er hvite passepartout-kort med det samme prinsippet (ringer i gulltråd, som festes med eføy..) Gullklistremerke nederst i høyre hjørne hvor det står "innbydelse". Utenpå konvoluttene er det klistremerke hvor det står "bryllup" Høres kanskje rart ut, men det er faktisk fint....
Pip Skrevet 18. februar 2003 #4 Skrevet 18. februar 2003 Det hørtes fint ut!! Temaet vårt er røde roser, da... I tillegg til eføy... :D Så sangheftet vårt blir prydet av et flott bilde av en rød rose. Men det du forklarte om omslag i stiv kartong - det var ikke dumt! Men hvordan gjør man det, sånn rent praktisk...? For jeg har sett det en gang, men da lå sangene bare løst inni, og det var jo ikke særlig praktisk... Vil gjerne høre mer om dette... Eføyblad over stiften blir flott! (Det jeg lurer på er hvordan det blir å bla, med det stive kartongen, hvis alt henger sammen... Forsiden og alt...?) OI!! Vi har tenkt å ha eføyblader som bordkort - skrive navnene på med gullskrift. Da kan vi slå to fluer i en smekk!!!?! Her får man idèer skal jeg si! For det er jo greit også da, å ha navnet på sangene - de forsvinner ofte... Den tanken likte jeg! :D Men det med eføybalder - hvor lenge holder de seg etter at de er plukket? En eller annen anbefalte meg kunstige, men jeg syns nå de ekte er MYE finere, da... Ellers så er invitasjonene våre sorte. Et A5-ark brettet på langs, med en grå rute på. Oppå ruten er det limt et hjerte - stemplet med embossing (som gjør at det glinser og står litt ut, på en måte...). Og ved siden av har vi skrevet navnene til mottakerne med embossingtusj (samme prinsippet som stemplet). Inni blir det også et grått ark limt på, med tekst (utskrift fra printeren). Og et par små røde hjerter ved siden av navnene våre. Konvolutten er sort med et rødt hjerte i embossing utenpå, og forsegling...
Liz Skrevet 18. februar 2003 #5 Skrevet 18. februar 2003 Planleggingen går litt i rykk og napp. Til nå har vi bestilt kirke, lokale, mat, kjole til meg og klær til karen. Fotograf er nesten bestemt, forlover til meg er bestemt, invitasjoenen er klare, kaker er bestemt. Ringer har vi funnet. Nå driver jeg og kikker etter bryllupsreise - er ikke lett å bestemme seg. Er en del som står igjen ja...... men vi lanserte nyheten (bryllupet) til våre familier denne helgen (har vært en hemmelighet inntil nå), så da regner vi med å få litt assistanse i planleggingene
it Skrevet 19. februar 2003 #6 Skrevet 19. februar 2003 Vi gifter oss 21 juni og har ikke kommet så lant i planleggingen ennå. Sted er bestilt, brudekjole og sko er ordnet, forlvoere og toastmaster er ordnet og det er det. Vi har ikke ordnet med vielsen ennå, skal gifte oss borgelig i København og da må man venter til tidligst 4 mnd før man gjør avtale, så på mandag drar vi å ordner det. Ellers jobber vi med å lage innbydelsene og bordkortene. Vi har laget en egen logo og den og fargen limegrønn går igjen både på nettsiden vår, innbydelser, bordbynt , menyer og bordkort. Stresser ikke så veldig mye ennå, kaker og blomster ordner vi litt senere. Alt med middag, vin, dessert osv blir ordnet av hotellet vi har booket, samt pynting av bord og lokaler. Gleder meg veldig til den store dagen, og det blir kjempemorsomt med masse familie og venner som tar turen til Danmark for å feire sammen med oss.
'Lilly' Skrevet 19. februar 2003 Forfatter #7 Skrevet 19. februar 2003 Pip!! Det var kanskje litt vanskelig å skjønne det jeg mente, det gikk liksom litt fort i svingene.... Men jeg prøver igjen: Jeg har tatt en stor hvit A3 kartong og brettet i to. Dette utgjør da en "stiv perm" i str. A4. Denne åpnes opp og alle sangene blir stiftet inne i "permen" med èn stift oppe i det øverste venstre hjørnet. Over stiften festes et eføyblad (plast - selvfølgelig... ) Når man da skal kikke i heftet, åpner man den stive permen og blar lett i alle sangene. Håper det ble litt lettere å forstå. Det er i hvert fall enkelt og greit i utgangspunktet.
'Lilly' Skrevet 19. februar 2003 Forfatter #8 Skrevet 19. februar 2003 Glemte å si: de kunstige eføy-bladene kjøpte jeg via panduro hobby, og disse bruker jeg på invitasjoner, bordkort og sanghefter. Her ville jeg ikke bruke ekte, da kanskje gjestene vil beholde disse i en stund fremover, og da blir det litt kjedelig med et brunt vissent blad på... Her synes jeg ikke det gjør noe om det ikke er ekte vare. Det er for vår del bare ment som en dekor. Men til evt. bordpynt kommer vi til å bruke ekte eføy. Håper det blir bra, i hvertfall... :oops:
Grooo Skrevet 19. februar 2003 #9 Skrevet 19. februar 2003 Vi har også lurt på å bruke eføy, og har tenkt at vi kanskje kan presse og tørke efyøblader på samme måte som man gjør med annet løv og blader. Vi gjorde jo alltid det i barnehagen, må da fungere med eføy også?!? Synes det hadde vært fint med ekte eføy til invitasjonene også jeg, har ikke lyst på kunstige i det hele tatt. Så nå har jeg lagt noen eføyblader i press under noen bøker, så får vi se om noen dager hvordan det blir. Burde jo gå greit å lime dem med decopage-lim på invitasjonene...
Pip Skrevet 19. februar 2003 #10 Skrevet 19. februar 2003 lilleBRURA: Takk skal du ha! Nå ble alt så meget klarere for meg og mitt lille hode... :D Hørtes jo virkelig stilig ut med de omslagene - den idène kan det godt hende at vi stjeler! Og ellers med eføyene så skal jeg jammen meg sjekke på hobby-butikken i byen om de har! Ser de ordentlig ekte ut, liksom? Kunstig eføy - da assosierer jeg til støvete plastblomster i vinduene hos gamle ungkarer... :D Men jeg håper jeg tar feil da, for du har helt rett - æ'kke no trivelig for dem som vil ta vare på ting hvis de visner...! Ellers så har jeg fått skoene mine i dag! Bestilt fra USA - de er kjempelekre! :D
'Lilly' Skrevet 21. februar 2003 Forfatter #11 Skrevet 21. februar 2003 Jeg synes de kunstige eføybladene var lekre, jeg, ser ganske ekte ut. MEN jeg bruker de ikke som en erstatning for ekte, men som en flott dekor i seg selv... Har benyttet de FORDI de er kunstige..... Hvis dere skjønner...
Pip Skrevet 21. februar 2003 #12 Skrevet 21. februar 2003 Hei du! Jeg var på hobbybutikken og kikka i dag, jeg, og må si meg enig med deg! De bladene var ikke sånn som jeg så for meg... :o) Men de hadde sånne der også da - grener med tjukke blader i lysegrønn plast... Hehe... Vi får se hva vi gjør... Kanskje kunstige på sangene, iallefall... Men definitivt ikke på bordene! Bordkortene må vi tenke litt på... Lurte på om det gikk an å presse eføy? Det burde jo kunne bli stilig... (En eller annen som nevnte det her - si gjerne fra om resultatet!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå