Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om dette passer inn her.

Men jeg har ei venninne som er så pen, og jeg er såååå misunnelig.

Hun får så mye oppmerksomhet av gutta og går vi til byen blir hun sjekka opp av alle, ja seriøst, alle!

Det er noe dritt, jeg blir så misunnelig.

Men så er hun så gøy å være i lag med, hun er alltid i godt humør, og er en person alle liker.

Jeg prøver å være glad på hennes vegne, men det er ikke alltid så lett.

Selv får jeg jo oppmerksomhet men aldri like mye som henne, og er jeg ilag med henne så får jeg ingen oppmerksomhet, omtrent..:sur:

Avogtil tenker jeg at jeg gjerne kunne vært fattig og hatt det fælt om jeg bare kunne få være så pen.

Det hadde vært herlig det :roll:

Pene mennesker har det mye lettere, de blir behandlet bedre, kan velge og vrake mellom det andre kjønn, trenger ikke å smile og være glad, for en blir likt uannsett...tja kanskje ikke av samme kjønn :ler:

Men altså, jeg tror jeg ser helt vanlig ut, og jeg bør være glad for slik jeg ser ut, men det jeg klarer ikke det... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi går forresten siste året på videregående, så jeg blir hele tiden minnet på at hun ser bedre ut enn meg, men neste år flytter jeg bort for å studere, så da blir det jo ikke noe problem lenger, men hun er jo ei super venninne også, har ikke lyst til å være sjalu

Skrevet
Pene mennesker har det mye lettere

For et latterlig utsagn.

Skrevet

Jeg som skulle til å spørre om du er venninne av meg :sexy:

:ler:

Gjest Bellatrix
Skrevet
Avogtil tenker jeg at jeg gjerne kunne vært fattig og hatt det fælt om jeg bare kunne få være så pen.

Det hadde vært herlig det icon_rolleyes.gif

Men altså, jeg tror jeg ser helt vanlig ut, og jeg bør være glad for slik jeg ser ut, men det jeg klarer ikke det...

Kanskje en psykolog kunne hjulpet deg på bedre tanker?

Skrevet

TS, forstår VELDIG godt hva du mener. Her tror jeg det er bare deg det står på. DU må føle deg bedre. Har ei venninne som er superpen og veltrent. Kjempehyggelig og sosial. Var alltid sjalu på henne, og spesielt når jeg fikk meg kjæreste (som i TILLEGG har vært forelsket i henne tidligere)

Jeg vurderte psykolog en periode, for jeg var så nedfor pga utseende.

Isteden fikk jeg skikkelig stopper en dag. Jeg bestemte meg for å slutte å tenke så mye på hva utseende har å gjøre med en.

Har lært at det som er innvendig er så mye viktigere. Endelig godtok jeg meg selv for den jeg er. Og jeg fant ut at jeg slettes ikke er "mindre" pen enn henne! Dette er utseende! Fasade! Hun har sikekrt noen sider ved seg der du står sterkere enn henne. Men vær så snill.. Gjør noe med selvtilliten. Det hjelper å trene og ta litt vitaminer. Du blir og SER friskere ut, og når DU er glad, så vil det vises. Det vil alltid være pene jenter i verden. Så det må vi komme oss over. Isteden så finn sider ved deg selv, jobb med dem, smil og vær fornøyd med den DU er!

Jeg har begynt å trene , spise bedre, og jeg føler meg mye mer frisk og opplagt.. Sambo kommenterer også hvor fin jeg har blitt.

Selvfølgelig, når jeg føler bedre med meg selv, så synes det.. Og det er DET gutta liker!

Gjest glamourgirl
Skrevet

Kjære deg!

Pene mennesker har det ikke lettere.

Jeg har forøvrig ei venninne som er rasende flott og vellykka. Vi har vært venninner siden vi var 4 år.

En periode med dårlig selvtillit slet jeg veldig med at hun var så pen. Spesielt etter at ei anna venninne sa at hun ikke hadde klart å ha ei så pen venninne...

Men, en dag innrømmer dette vakre mennesket til meg at hun syns det var litt problematisk at jeg var så pen... JEG... Jeg har da tydligvis de atributtene hun savner og dermed mener er pene, og motsatt. Etter det ble vi om mulig enda bedre venninner.... (fordi vi skjønte hverandre litt bedre)

Vennskap sitter inni, og utseende sitter i øynene på den som ser deg.

Skrevet

Jeg er sikker på at de aller fleste har tenkt som dette en gang i blandt. Det er ikke kjekt å være sjalu på venninner og iallefall ikke når det er pga av utseende. Jeg tror som glamourgirl og sier at det er garantert noe ved deg som din vakre venninne er sjalu ved. Slik er vi jenter (nå kommer det sikkert mange kommentarer om at da har jeg ikke ekte venninner osv osv) Vi grubler for masse på alt. Men du kan jo tenke som så at hvis det er så mange som legger ann på henne er det likevel ikke mer enn en av de vi trenger... (som oftest :legrine: )

Det er kanskje som du sier lettere for de pene å komme i kontakt med andre mennesker (les: gutter) men hva er hensikten til disse guttene. Mange pene mennesker føler seg ofte brukt. Guttene tar seg ikke tid til å bli kjent med de pene. De pene blir ofte status blandt gutta. De aller fleste ønsker nok ett forhold som ikke er basert på status men på likeverdighet og respekt.

Skrevet

Altså...vil du ha en mann som kun synest du er PEN eller en som synest du har et godt hjerte og god personlighet?

Av komplimenter på byn er det dummeste jeg hører "ååå du er så fin"...eller "deilig kropp på deg"...etc...men får jeg derimot et kompliment som dette: "endelig traff jeg en jente som det var kjekt å snakke med..." eller "jeg har ikke ledd så mye på lenge"!! Det er det som gleder meg blandt annet!! Tipper de NYDELIGE jentene ikke får mange av de komplimentene...pga guttene er så opptatt av utseende!

Tror jeg ville roet misunnelsen noen hakk, og heller bruke energien på å være deg selv og vise dine gode kvaliteter!! ...for det er sikkert mange!

Skrevet

Av komplimenter på byn er det dummeste jeg hører "ååå du er så fin"...eller "deilig kropp på deg"...etc...men får jeg derimot et kompliment som dette: "endelig traff jeg en jente som det var kjekt å snakke med..." eller "jeg har ikke ledd så mye på lenge"!! Det er det som gleder meg blandt annet!! Tipper de NYDELIGE jentene ikke får mange av de komplimentene...pga guttene er så opptatt av utseende!

true true!

før var jeg den som fikk oppmerksomhet p.g.a personlighet, nå får jeg ofte for utseende (ble eldre og vokste til) og jeg likte bedre det første faktisk!

Skrevet (endret)

En av mine venninner har det drøyeste mannetekket verden har sett, og hun er overhodet ikke den peneste jenta jeg kjenner, ei heller er hun i nærheten av å være tynn - bare så det er sagt. Men hun har en selvsikkerhet og en sjarme som de ikke har opplevd, og alle faller som fluer. Og denne jenta er overhodet ikke like pen som mange av mine mindre populære venninner.

Ikke depp - du har like mange muligheter som henne! Forskjellen er bare at hun må avvise uinteressante folk, mens du har privilegiet av å oppsøke dem for egen maskin, og når du har lyst. (Stol aldri på at den mannen du har sett deg ut vil klare å finne deg helt på egenhånd, det er å overvurdere det mannlige kjønn). Jeg er overbevist om at du kan være mye mer tiltrekkende enn du tør å tro selv!

I det øyeblikk man som jenter slutter å sitte passivt og vente åpner det seg en ny og mye gøyere verden av muligheter. Ta ansvar for egen lykke heller enn en offerrolle. Det fungerer så lenge du hopper i det og tror på at du er bra nok. Plutselig er du mester i flørte og tiltrekker deg minst like mange.

Ettersom hvordan du beskrev venninna di er det nok ikke utseendet som er viktigste årsak til hennes suksess. Jeg tipper at det er en glad og åpen væremåte som gjør henne lett å komme i kontakt med, og at det er derfor gutta tør å sjekke henne opp. Prøv å se deg rundt på byen - det er mange kjempepene jenter som ikke får oppmerksomhet på grunn av de kalde signalene de sender ut. Et bra utseende er ikke synonymt med det å være tiltrekkende etter mine og flere av mine venninners erfaringer.!

Endret av mulle
Skrevet
Vet ikke om dette passer inn her.

Men jeg har ei venninne som er så pen, og jeg er såååå misunnelig.

Hun får så mye oppmerksomhet av gutta og går vi til byen blir hun sjekka opp av alle, ja seriøst, alle!

Det er noe dritt, jeg blir så misunnelig.

Men så er hun så gøy å være i lag med, hun er alltid i godt humør, og er en person alle liker.

Jeg prøver å være glad på hennes vegne, men det er ikke alltid så lett.

Selv får jeg jo oppmerksomhet men aldri like mye som henne, og er jeg ilag med henne så får jeg ingen oppmerksomhet, omtrent..:sur:

Det hadde vært herlig det :roll: 

Pene mennesker har det mye lettere, de blir behandlet bedre, kan velge og vrake mellom det andre kjønn, trenger ikke å smile og være glad, for en blir likt uannsett...tja kanskje ikke av samme kjønn :ler:

Men altså, jeg tror jeg ser helt vanlig ut, og jeg bør være glad for slik jeg ser ut, men det jeg klarer ikke det... :tristbla:

Det er nok ikke bare det at hun er pen som gjør henne populær. Du gir jo grunnen selv i første innlegget ditt. Gutter elsker jenter som er i godt humør, som smiler og ler mye ... Prøv å gi litt mer blaffen - og slipp litt av hemningene dine, så går nok ting mye bedre.

Skrevet

Ble kjent med ei utrolig pen jente i høst som jeg satt og furtet for meg selv var så pen. Så ble jeg mer kjent med henne, og hun ble slått av det som da var hennes kjæreste, banket opp hjemme og kasta på gaten. Pene folk har det lettere, ja?

Skrevet

jeg har en sånn bestevennine! har vært beste venner i 20 år nå :D

hun har en utstråling som gjør henne fantastisk ( i tillegg til flotte pupper og en mage som går innover etter å ha slitt med spiseforstyrelse i 12 år...). Utad er hun perfekt, innad sliter hun...

i dag er deg jeg som får all oppmerksomheten, for jeg har lært meg å leve med meg selv, og det er jeg som stråler, og det er gøy! Masse oppmerksomhet, men på en hyggelig måte! og de fleste jeg snakker med husker nok ikke hvordan jeg ser ut, men de husker personligheten min ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...