Edie Skrevet 18. februar 2003 #1 Del Skrevet 18. februar 2003 Er det noen som vet om en måte å lettere huske drømmer på? Jeg husker nemlig nesten aldri en drøm.. Hadde vært litt gøy og husket noen i alle fall da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wok Skrevet 18. februar 2003 #2 Del Skrevet 18. februar 2003 Jeg har hørt et tips, men jeg er ikke sikker på om det virker, for jeg husker nesten alltid drømmene mine, og har da liksom ikke fått sjekka det helt... Når du har lagt deg, like før du sovner tenker du gjennom dagen din. Du starter med at du ligger der, og tenker gjennom hva du har gjort, helt tilbake til du sto opp. Da skal du visstnok huske drømmen dagen etter. Ikke skadelig å prøve, hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 18. februar 2003 #3 Del Skrevet 18. februar 2003 Vet jo heller ikke om dette virker, men du kan jo prøve. Om morgenen så ligger du litt og tenker på hva du har drømt istedet for å rushe ut av senga. Har hørt at hvis man står opp brått og har det travelt så glemmer med fortere det man har drømt. Husker du hva du har drømt, så skriv det ned. Aner ikke om dette virker. Selv husker jeg som oftest drømmer, men av og til ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 19. februar 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 19. februar 2003 Vet ikke om det var tilfeldig eller hva, men det funka i alle fall det tipset lille my kom med. Takk skal du ha. Har ikke fått prøvd ut å tenke igjennom om morgenen, sånt har jeg jo ikke tid til...... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 19. februar 2003 #5 Del Skrevet 19. februar 2003 Ser du allerede har fått mange gode svar her. Jeg har egentlig ikke noe nytt å tilføye men, om du vil huske drømmene dine er det nok at du bare sier til deg selv at du skal huske dine drømmer. Dette skal du si når du legger deg. Nok med å ha den innstillingen, det har hvertfall hjulpet for meg. En periode skrev jeg også ned drømmene mine for å prøve å tolke dem. Det klarte jeg ikke. Enda jeg lånte en bok som skulle forklare symboler og hva alt betydde. Har lest et sted at det bare er deg selv som kan tolke dine egne drømmer. Da jeg selv ble mer bevisst på mine drømmer, fant jeg ut at jeg hadde flere drømmer i løpet av en natt. Opp til 3-4 faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salina Skrevet 23. februar 2003 #6 Del Skrevet 23. februar 2003 Det er faktisk slik som midnattsol sier, om du har det veldig travelt om morgenen glemmer du hele drømmen... (Gjør i allfall jeg...) Og om du våkner av drømmen om natta kan du skrive ned stikkord. Da husker du drømmen om morgenen når du ser stikkordene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 23. februar 2003 #7 Del Skrevet 23. februar 2003 Selv husker jeg i mange mange år detaljer i drømmer dersom jeg rett og lsett tenker gjennom alt jeg husker, detalj for detajl når jeg våkner. ellers glemmer jeg alt før jeg har kommet ut av senga engang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nivvy Skrevet 23. februar 2003 #8 Del Skrevet 23. februar 2003 Det er vel egentlig ingenting man bevisst kan gjøre for å huske drømmene sine, tror jeg. Jeg husker ofte drømmene mine. Vet ikke om jeg kan si jeg husker dem, er veldig merkelig, hehe. Jeg ligger i sengen, i ørske, i ferd med å våkne. Er ofte jeg er "bevisst" i drømmene mine. At jeg på en måte er våken mens jeg drømmer dem. Det synes jeg er litt spooky. Får slikt støtt og stadig. Så og si hver dag. Det verste er de drømmene som "skjer" i ettertid, hvor en del av drømmen blir virkelig. Når jeg drømmer om steder, situasjoner, mennesker, gjenstander jeg aldri før har sett, som jeg i kort ettertid ( ca 1-3 uker ) støter på. DET er ekkelt. Tror jeg har veldig sterk kvinnelig intuisjon, selv om det kan diskuteres hva det er. Når jeg føler noe er gale, er det i 95% av tilfellene noe gale. Er ofte vondt å vite at man har rett før man har fått noe bekreftet. Man vet det, rett og slett _vet_ det. Er det ikke slik man tror, er det nært relatert. Alltid noe. Er ekkelt. Ja, så har vi de drømmene jeg har drømt gjentatte ganger, samme situasjon, om og om igjen, og plutselig, år etter jeg først drømte dem, går i "oppfyllelse". Ikke alle detaljene fra drømmen, men store deler. Får sånn ekkel Dejavue-følelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 27. februar 2003 #9 Del Skrevet 27. februar 2003 Her er en link til dere som har med drømmer og gjøre. http://www.dreamdoctor.com/index.shtml Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå