Gå til innhold

Valg av antrekk

Gjest **Evergood**

Anbefalte innlegg

Gjest **Evergood**
Skrevet

Vi har ikke bestemt noe bryllupsdato, men vi vet at vi en dag skal gifte oss.

Tankene surrer i hode og jeg vet litt om hvordan jeg vil ha det.

Hun som blir valgt til min forlover, bor 8 - 9 timer med bil herifra. Kan ikke forlange eller regne med at hun kan bidra til så mye. Noe jeg har forståelse for.

Når jeg skal velge kjole, har jeg bestemt meg for at min kommende mann ikke skal være med på det, noe som er helt i orden for han.

Jeg ville ha spurt forloveren, men som sagt, hun bor langt unna.

Derfor tenkte jeg at jeg skulle spørre min kommende svigerinne om hun vil være med. Hun er ei flott voksen dame, som sier det hun mener. Hun er ærlig og er utrolig god og snill.

Hva synes du om at jeg velger henne?

Hvordan ville du ha reagert på å få et slik spørsmål?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde syntes det var bare koselig. Velg den du selv ønsker å ha med og jeg skjønner jo at det at svigerinnen, i motsetning til forloveren din, har mulighet til å stille opp på kjoleprøving på kort varsel er en viktig del av letingen. Selv har jeg ikke begynt å se etter kjole enda, men jeg skal ha med Mamma.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Det er da bare koselig å bli spurt om det, så det ville jeg gjort. Jeg har ikke begynt å se etter kjole enda, men tenkte jeg skulle gå og prøve litt etter hvert. Jeg må innrømme at jeg kommer til å ta med meg noen som har litt lik smak som meg. Hun jeg skal ha som forlover bor også 8 timer unna, men venter til hun kommer på besøk, tror jeg. Har noen andre venninner som har meldt seg til å være med, men særlig hun ene har totalt forskjellige klessmak fra meg. Har handlet med henne før, men det blir som å handle alene, fordi vi har så forskjellige oppfatninger av hva som er fint.

Skrevet

Ja, viktigere å ha med noen som er skikkelig ærlig og har nogenlunde lik smak som meg enn at det er forloveren. Jeg har ikke bestemt meg for forlover ennå, men vet hvem som skal være med å se på kjoler.

Skrevet

Min forlvoer bor også 8 timer unna, men jeg gjennomførte en "mellomting".

Først gikk jeg på tur her sammen med Linn3c som gjerne ble med meg og prøvde utallige kjoler. Jeg er kjempetakknemlig for at hun gjorde det.

Så inviterte jeg mamma og min forlover på besøk i ei uke (begge hadde anledning til å være her ei uke, og det var slik det passet med de rimligte flybilettene, ellers hadde vi klart oss med bare noen dager da) Så dro vi og tittet på de kjolene jeg hadde likt best (og noen "nye")og i løpet av den uka bestemte jeg endelig hvoilken kjole jeg ville ha.

Det er viktig å ha med noen som er ærlig, men likevel har en relativt lik smak som deg, eller klarer å se hva du liker likevel.

Synes fint du kan ta med din svigerinne. Kjoletitting er gøy det :)

Skrevet

Gikk først og tittet i Bergen med mamma, forlover og tante. Bestemte meg for kjole der som jeg kjøpte i Oslo. Spurte Svigerinnen min om hun ville være med og kikke, men det "passet ikke" og det gjorde det heller ikke da jeg skulle prøve den for siste gang og hente den hos brudesalongen. Svigermor ville gjerne være med, dog, så det var koselig likevel.

Skrevet

Jeg gikk alene jeg. Det var veldig godt. Ingen andre enn MEG til å bestemme om kjolen er fin eller ikke :)

På den måten fikk jeg også veldig mye oppmerksomhet fra selgeren som tross alt er proff på å finne snitt som passer og som var veldig flink til å forstå hvilken stil jeg liker.

Men å ha med svigerinna di er jo også en super ide.

Skrevet

Den første gangen jeg var å prøvde så hadde jeg med meg min forlover. Andre gang fikk hun det ikke til så da tok jeg med meg samboeren til broren min. Hun ble veldig glad for å bli spurt og syntes det var stas å være med. I tilegg var hun ærlig om hva hun syntes var fint og ikke.

Jeg skal tilbake der jeg kjøpte kjolen min for tilpassing, da blir nok forloveren min med meg.

Skrevet

Jeg var alene da jeg fant KJOLEN , og det var ganske greit å få prøve uten å tenke på andre enn meg selv! Kusinen min er den eneste som har sett den på meg, og hun syntes den var så fin at hun spyttet i en tusenlapp (jeg var litt i tvil pga prisen, nemlig).

Kunne ikke tenkt meg å ha med mamma eller svigermor, for jeg stoler mer på min egen smak...

Skrevet

Jeg gikk også alene og prøvde kjoler. Fikk god hjelp av spesielt en dame i en salong, hun hadde absolutt øyne for hva som passet meg og plukket frem kjoler som kledde meg, og var dønn ærlig om kjoler som ikke passet, til og med før jeg selv hadde rukket å finne ut hva jeg syntes om kjolen. "Nei, den kjolen kan du ikke ha, du ser stor ut i den!" Etterhvert stod det mellom to kjoler, og da tok jeg med forlover min som hjalp meg å velge mellom de to, og jeg bestillte den ene samme dagen.

Spiller ikke så stor rolle hvem du tar med deg, vel, jeg mener, det spiller ingen rolle hva ditt forhold er til han/henne, om det er din familie eller venn eller din tilkommende familie. Så lenge det er noen du trivs med om som er interessert i å fokusere på bare deg i noen timer.

Skrevet

jeg var å så på kjole flere ganger, en gang med min forlovede, en gang med mamma og tante og da jeg fant kjolen var jeg med ei god venninne.

Så syns ikke det er rart å ha med seg noen, eneste var svigerforeldrene mine og forloveden som ikke var et alternativ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...