Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble sittende og titte på dette programmet i kveld. For noe makkverk!

Synsk meg langt opp i ...! Han satt jo bare og sa en hel haug med ting som enhver idiot (som meg) kunne se. Nå tror ikke jeg noe særlig på synskhet heller, og det hjelper antakelig ikke på innstillingen til programmet, men men...

Videoannonse
Annonse
Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Enig - HELT enig! Dette er bare tullball!

En klassisk drittunge er en klassisk drittunge det kan ALLE se og observere!

Synsk barnevakt :ler:

Jeg er opptatt av det spirituelle, men dette programmet er bare tull.

Edit: skrileif

Endret av Silmarill
Skrevet

Jeg så det forrige uke og det fristet ikke til gjentakelse.

Det må være kremen av søppeltv.

Skrevet
Det må være kremen av søppeltv.

jepp. Og DET kan jeg uttale meg om, så mye søppel-tv som jeg faktisk ser! :ler:

Skrevet
Enig - HELT enig! Dette er bare tullball!

En klassisk drittunge er en klassisk drittunge det kan ALLE se og observere!

Synsk barnevakt :ler:

Jeg er opptatt av det spirituelle, men dette programmet er bare tull.

Edit: skrileif

Jeg så også dette programmet og jeg er IKKE opptatt av det spirituelle. Jeg synes også programmet var tullball.

Men jeg reagerer når du sier "En klassisk drittunge er en klassisk drittunge det kan ALLE se og observere!". Jeg synes faktisk det var helt fryktelig å se hvordan disse barna hadde det. Hvordan sønnen hele tiden ble kjeftet på og klapset til. Søppel som fløt rundt - det så helt jævlig ut der. Ungene gikk hele tiden å drakk brus og søte drikker på tåteflaske. Mora sa ting til ungene som: "Må du være en pest og en plage HELE tiden?". Jeg synes det var et skikkelig trist program og jeg skjønner godt om barnet/barna ble en "klassisk drittunge". Eller kanskje en usikker, forsømt unge er rettere betegnelse??(!!!) :forvirret:

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)
Jeg så også dette programmet og jeg er IKKE opptatt av det spirituelle. Jeg synes også programmet var tullball.

Men jeg reagerer når du sier "En klassisk drittunge er en klassisk drittunge det kan ALLE se og observere!". Jeg synes faktisk det var helt fryktelig å se hvordan disse barna hadde det. Hvordan sønnen hele tiden ble kjeftet på og klapset til. Søppel som fløt rundt - det så helt jævlig ut der. Ungene gikk hele tiden å drakk brus og søte drikker på tåteflaske. Mora sa ting til ungene som: "Må du være en pest og en plage HELE tiden?". Jeg synes det var et skikkelig trist program og jeg skjønner godt om barnet/barna ble en "klassisk drittunge". Eller kanskje en usikker, forsømt unge er rettere betegnelse??(!!!)  :forvirret:

Jeg så ikke på alt, jeg så bare på noe av det! Skrudde over på et annet program etter at jeg så litt - sorry, uttalte meg nok litt feil!

Det var sønnen min som sa at han skulle se ferdig et program før han gikk ut med søppla (typisk svar :sur: ) Samboeren min og jeg satte over for å se hva slags program han så på - vi himla med øynene, sa til hverandre hva vi mente om den slags program og satte over på noe annet!

Skjønner at du syns det var et trist program utfra det du skriver! :tristbla:

Endret av Silmarill
Skrevet

Ja, det var et trist program. Det er ikke ofte jeg snakker med meg selv, men da satt jeg faktisk å munlet iltert med meg selv i sofaen.

Gjest Miss Guided
Skrevet

Helt forferdelig var min oppfatning etter første episode og jeg så ikke denne gangen, makter bare ikke. Nå vet ikke jeg om folk i England har et annet syn på barneoppdragelse enn meg, men dette mener jeg er mer en sak for barnevernet enn for tv. Eller er det bare juks, er det laget? Når program blir for ekstreme som dette, og som i det rengjøringsprogrammet med de to damene (ekstrem rengjøring?) så lurer jeg på om det er juks og at det bare er laget for at det skal bli mest mulig ekstremt, for det kan da umulig finnes sånne folk?!

Men uansett, blir unger behandlet som dritt så må man faktisk regne med at ungene også blir drittunger.

Herregud, :overrasket:

Skrevet

At barn farges av sine foreldre og oppvekst er jo ikke noe nytt, ei heller i tv-sammenheng.

Var mer denne synskheten jeg reagerte på, med denne mannen som kunne få babyer og barns tanker overført til itt eget hode og deretter fortelle foreldrene hva barna syntes var galt og hvorfor de hadde den oppførselen de hadde. Pisspreik.

Gjest Miss Guided
Skrevet
At barn farges av sine foreldre og oppvekst er jo ikke noe nytt, ei heller i tv-sammenheng.

Var mer denne synskheten jeg reagerte på, med denne mannen som kunne få babyer og barns tanker overført til itt eget hode og deretter fortelle foreldrene hva barna syntes var galt og hvorfor de hadde den oppførselen de hadde. Pisspreik.

helt enig, pisspreik, det er jo elementært for oss som ikke er synske også hva som er problemet i sånne familier.........

Skrevet

Har fått MER enn nok av det programmet uten å se på det (men altså sett "reklame" for et mellom andre programmer.) for noe tøv, synsk barnepsykolog liksom?

Og selv uten å ha sett programmet har jeg registrert at de ungene ikke har hatt verdens mest ideele oppvekst, så at de trenger hjelp i familiene ser jeg ikke bort ifra, men av en "synsk" mann på tv? Tror ikke egentlig det er DET de trenger da...

Skrevet

den synske biten er jo bare humbug.

Jeg syntes det rett og slett var hjerteskjærende, særlig den lille gutten, som virket nærmest usynlig i familien, og som moren klapset til for at han ikke kledde på seg... (Hadde ikke fått beskjed om det heller stakkar.) Disse foreldrene burde skamme seg, særlig moren. Faren jobbet som et pisket skinn, mens moren bare ville være i fred og spise. Barna var tydeligvis bare til bry i hennes etegilde av et liv. Og i helgene gikk hun på byen med venninnene. For et kaotisk liv for de stakkars barna.

Blir sinna av sånt jeg :frustrert:

Gjest Miss Guided
Skrevet
la meg gjette... TvNorge?

Nei, TV 3 - og det gjorde vel ikke saken noe bedre egentlig.

:ler:

Skrevet

Tragisk den siste familien. Stakkars mannen var helt rødblå langt under øynene - så helt utslitt ut!

Det virker litt rart ja, at han klarer å få inn slike meldinger fra barna. Men jeg reagerte på det forrige programmet, da sa han at babyen hadde en føflekk på rumpa og det hadde han ikke sett og det stemte da. Kan jo hende at alt bare er skuespill, da.

Skrevet

Hei!

Helt enig i mye av dere skriver, MEN når den synske mannen sa at ungen din ikke vil ha rød brus for det blir hun hypper av og at hun gjerne vil ha frukt som druer kunne jeg ikke se fra den situasjonen de viste. Ellers er jeg helt enig i at det var ikke noe bra kvalitetsprogram.

Skrevet
MEN når den synske mannen sa at ungen din ikke vil ha rød brus for det blir hun hypper av og at hun gjerne vil ha frukt som druer kunne jeg ikke se fra den situasjonen de viste.

Nei, men dette er da ganske elementær kunnskap, at barn kan bli hypre av sukkerbrus og at frukt er sunt og noe som mange barn liker...?

Skrevet

Ja, man trenger verken være psykolog eller synsk for å skjønne at barn blir hyper av sukkerbrus og at de bør spise noe som er sunt.

Skrevet

Helt enig i det dere skriver, men dette kunne jo ikke han vite. Han var jo hos de bare noen timer om gangen og da for bare å prate.

Skrevet
Helt forferdelig var min oppfatning etter første episode og jeg så ikke denne gangen, makter bare ikke. Nå vet ikke jeg om folk i England har et annet syn på barneoppdragelse enn meg, men dette mener jeg er mer en sak for barnevernet enn for tv. Eller er det bare juks, er det laget? Når program blir for ekstreme som dette, og som i det rengjøringsprogrammet med de to damene (ekstrem rengjøring?) så lurer jeg på om det er juks og at det bare er laget for at det skal bli mest mulig ekstremt, for det kan da umulig finnes sånne folk?!

Men uansett, blir unger behandlet som dritt så må man faktisk regne med at ungene også blir drittunger.

Herregud,  :overrasket:

En liten digresjon: Det er helt annerledes i England. Jeg bodde hos en familie der mens jeg gikk på skole. På den tiden trente jeg kampsport, og familien hadde blitt opplyst om dette. Så mens jeg var ute, eller på skolen, fikk ungene i familien ris. Men når jeg var hjemme i huset, så var det ingen irettesettelser. Så jeg syntes barna var bortskjemte som fikk is eller kjærlighet-på-pinne når de hadde gjort noe galt. Men den finske jenta som bodde der, fortalte at ungene fikk bank når jeg var borte, og at alt var i skjønneste orden når jeg var hjemme. Familien der visste godt at jeg ar sterkere enn dem, for jeg ble spurt om å gjøre tunge løft som faren ikke fikk til, og det hendte jeg ble "utlånt" til naboene for å hjelpe til med tunge ting.

Noe av det jeg husker best er reklameplakatene i buss skurene. Det var bilder av barn med blåveiser foran trapper og badekar med teksten "he fell down the stairs - there is no excuses for childabuse" og "she sipped in the bath - there is no excuse for childabuse". Dette var en holdningskampanje for å få slutt på banking av barn. Det er ingen lov mot håndspåleggelse av barn, og det "kjærlige klapset" er akseptert. Det er også enkelte skoler som bruker fysisk avstraffelse av elever som virkemiddel mot uønsket oppførsel.

Jeg har vært i samme by som voksen også, og jeg fikk en støkk en dag jeg gikk nedover gaten og pluteslig hører kvinnen foran meg si til barnet "if you move as much as an inch from me, you will get a slap" til en gutt som så ut til å være i to eller tre års alderen. Hadde hun gjort det, hadde jeg kommet til å slå henne.

Men til tema: Jeg har ikke sett serien siden jeg syntes reklamen var trist nok. Det skulle ikke forundre meg om det er familier i England som bor i søppel og behandler barna som det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...