Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Borghild
Skrevet (endret)

Jeg har prøvd Acnopur og Biopur og de er kjempebra begge to. Biopur er for blandingshud og Acnopur for kviser. Ellers er fuktighetskremene og den lyseblå øyekremen veldig bra. Og dusjsåpene og bodylotionene er helt fantastiske.Love Biotherm! :sminkedokke:

Endret av Borghild
Skrevet (endret)

Biotherm er veldig bra.De passer for alle hudtyper.

Jeg har vart avhenging av biotherm i mange ar.Brukt serien for torr hud.

Har provd litt forskjellige andre luksus produkter oxo.SYnes de er velig bra.Men ikke so droye i bruk.Og de er litt dyr.Men hva betaler man ikke for huden...:)

En dansk side,men lett leselig(hvis du allerede ikke har siden da)

http://www.biotherm.dk/_da/_dk/default.aspx

http://www.biotherm-usa.com/_us/_en/home/index.aspx

Endret av MBelucci
Skrevet
Jeg har prøvd Acnopur og Biopur og de er kjempebra begge to. Biopur er for blandingshud og Acnopur for kviser. Ellers er fuktighetskremene og den lyseblå øyekremen veldig bra. Og dusjsåpene og bodylotionene er helt fantastiske.Love Biotherm!  :sminkedokke:

Det ser ut som Biopur er for tørr hud, mens Biosource er for blandingshud.

Men jeg lurer på den Acnopur: Hvilken hudtype er den beregnet for? Kan ikke se det står noe annet enn kvisete hud, men jeg vil ikke tørke helt ut huden heller.

Og er det noen som vet om Biosource tar kviser? (stoler ikke på de på esthetique, de sier hva som helst for å selge)

Skrevet

Jeg sluttet med Biotherm jeg. Fant ut at de tester sine produkter på forsvarsløse, gnagere, katter og hunder.

Skrevet
Jeg sluttet med Biotherm jeg. Fant ut at de tester sine produkter på forsvarsløse, gnagere, katter og hunder.

Hvordan fant du ut dette ?

Skrevet
Hvordan fant du ut dette ?

Det står på denne siden. Info om kosmetikk

men den ligger nede for tiden. jeg kan bekrefte at det er sant. Jeg ble veldig lei meg fordi jeg likte biotherm veldig godt.

Skrevet
Her er en liste over firmaer som tester på dyr, og L'oréal (Biotherm) tester på dyr, står det der.
Skrevet (endret)

Jeg pleier alltid å sjekke disse listene før jeg kjøper et produkt.. Skulle til å bestille noe fra Helena Rubinstein i går, og sjekket listen.. De tester også på dyr, så jeg får holde meg til de seriene jeg allerede bruker.

Her er den "grønne" listen. Produkter som er ok og bruke

http://www.dyretesting.no/forbruker/liste-gr0nn.html

Og den "røde" listen:

http://www.dyretesting.no/forbruker/liste-r0d.html

Og en liste over de som er i gråsonen:

http://www.dyretesting.no/forbruker/liste-oransje.html

Endret av Ludvig sin mamma :)
Skrevet

Lurer på hvorfor noen tester på dyr, mens andre klarer seg uten. Hmm, betyr jo at de ikke nødvendigvis trenger dyrene å teste på. Eller?

Skrevet

Jeg har lest flere ganger at i mange tilfeller er produkter som er laget av produsenter som IKKE tester på dyr laget av ingrendienser som ER testet på dyr (men altså ingrediensene hver for seg, av leverandøre av disse) så å finne noe som slettikke er testet på dyr i det hele tatt er ofte vanskeligere enn å bare sjekke produsenten...

Men når det gjelder det tråden egentlig handetl om, biotherm, så har jeg prøvd det i en prøvepakke jeg fikk en gang, og likte den kjempegodt, så jeg har mang en gang vurdert om jeg skulle kjøpe det, men bare aldri klart å finne ut hvilken sort jeg skulle velge, til min hud som ikke er tørr (bare om jeg bruker produkter som tørker den ut) og ikke er fet (om jeg ikke bruker produkter som gjør den fet) og som av og til er helt kvisefri, mens den andre ganger har mye kviser (mer syklusrelatert enn i forhold til hvilke produkter jeg bruker da)

Det var vel boisourse jeg prøvde den gangen, men huden min er annerledes nå (for det var før jeg sluttet med p-piller, de påvirket huden min) så jeg vet sannelig ikke...

Skrevet

Jeg beklager til alle dyrelskere, men jeg vil gjerne prøve Biosource selv. Huden min er blandingshud med kviser, så det er vanskelig å finne noe bra uten å bruke tonnevis med penger, derfor jeg spør..

Men er denne riktig for huden min eller må jeg bruke Acnopur? Noen som vet?

Virker i alle fall som om de produktene er bra da, så det er jo verdt å prøve. For som det ble sagt her, så er det vanskelig å finne produkter som ikke er testet på dyr på noen som helst måte..

Skrevet

Rexina: Jeg har samme hudtype som deg og prøvde Biosource. Den gjorde ingenting for huden min. Følte huden bare ble verre :forvirret:

Jeg ville heller prøvd Acnopur hadde jeg vært deg.

Skrevet
Lurer på hvorfor noen tester på dyr, mens andre klarer seg uten. Hmm, betyr jo at de ikke nødvendigvis trenger dyrene å teste på. Eller?

Fint mulig å ikke teste på dyr. Mer om dette her: Dyretesting

Skrevet

Hvordan kan vite at denne listen stemmer ?

Blir den eks jevnlig oppdatert og hvordan sjekker de som lager denne listen at det stemmer og ikke er "falske rykter" ?

Jeg vet at flere/de fleste kosmetikk merker før i tiden testet på dyr, men jeg trodde ingen av dem gjorde det i 2007 !

Om de testet på dyr for 20 år siden, så synes jeg ikke de skal lastes for det den dag i dag så lenge de ikke gjør det nå.

Litt morsomt er at Eukanuba ( hundefor ) står på den røde fy listen. Mye rykter ute og går om dette foret. Men hundefor bør jo testes på hunder da ....( men det er annen diskusjon, men bare for å sette det på spissen )

Skrevet
Det står på denne siden. Info om kosmetikk

men den ligger nede for tiden. jeg kan bekrefte at det er sant. Jeg ble veldig lei meg fordi jeg likte biotherm veldig godt.

Mulig jeg er blind, men fant ikke Biotherm på denne siden .....

Skrevet (endret)
Her er en liste over firmaer som tester på dyr, og L'oréal (Biotherm) tester på dyr, står det der.

Jeg finner ikke noe sted at Biotherm er under L'oreal - ergo derfor ikke på listen

Tar det tilbake, fant ut at Biotherm er under L'oreal likevel.

Endret av LaToya
Skrevet (endret)

Akkurat hva slags tester som blir utført varierer nok litt, man kan jo prøve å finne ut av det selv om det er et merke man er interessert i. F eks Dr Hauschka tester ikke sine produkter (siden 60-tallet), men når de kjøper ingredienser av andre firma krever de "bare" at disse ikke skal ha testet på dyr siden 1998, men det er i hvert fall bra nok for lista. Dessuten tror jeg listingene også kan ha med hvorvidt firmaene er åpne eller ei rundt dette.

(Men det hadde vært interessant å vite mer om virkestoffer i diverse naturprodukter; jeg tror det er endel hormonhermende stoffer der... og hvordan finner de ut at ulike stoffer er miljøskadelige etter hvert..?)

Forresten svarer jeg i tråden mest fordi Celine Dion sto på rødlista - stakkars dyr som utsettes for henne :sjenert:

Endret av sitrus
Skrevet

Jeg synst Biotherm tørket ut huden min! Så jeg var ikke fornøyd med den serien i det hele tatt!

Skrevet

Jeg brukte biotherm for ung hud. (den med kiwi og eple) Følte ikke at den gjorde noe spesielt med huden min. Før hadde jeg litt glans på nesen som skyldtest fet hud, dette forsvant da jeg begynte med dermalogica.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...