Gå til innhold

går det an å gjøre sånn?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest for øyeblikket
Skrevet

Jeg er en jente på 25 år, for 1 år siden gjorde jeg det slutt med samboeren min gjennom 6 år pga av at jeg falt hodestups for en annen, kort fortalt, jeg flytta ut, han beholdt huset, jeg var dum nok til og ikke be om ny takst når han overtok, bare lot han få huset med gjelda, selv om gjelda var ca 7 hundre tusen mindre enn verdien på huset. Jeg tenkte meg rett og slett ikke om før det var for sent. Var i sammen med han nye i ca 6 mnd, så var det over. Forteller alt i korte trekk.. Hvis ikke sitter jeg til i morgen og skriver. Vi har en datter i sammen på 6 år som bor 1 uke hos hver av oss. dette fungerer utmerket, han er en god far og datteren vår forguder faren. For 3 mnd siden begynte jeg å snakke litt med x`en igjen, og vi begynte å besøke hverandre litt på kveldene og det utviklet seg litt å litt, og jeg følte vi begynte å finne tilbake til hver andre, og han betrodde meg i går kveld at han elsket meg ennå og kom alltid til og gjøre det. Jeg følte meg helt i skyenene og nyforelska igjen, og det endte opp med at vi havna i senga.. Høres kanskje dumt ut, men det var det lykkeligste øyeblikket i mitt liv nå han kysset meg for første gang på 1 år. Rett etter det hadde "gått" for han ba han meg bare kle på meg og pelle meg ut, jeg har aldri følt meg så brukt og skitten før som når jeg satte meg i bilen med klissvåt truse etter sæden hans, prøvde å snakke med ham, men han lå bare naken i senga med ett ondt blikk i øyet og smilte stygt og sa "payback".. Og kom deg til hellvete ut..

Off, eg tror eg hater ham. Føler meg nesten voldtatt.. Men er jo ikke det da. Var høyst frivillig.. Går det an og gjøre noe sånt mot noen. JEG GJORDE DET TROSS ALT SLUTT MED HAM FØR JEG INVIOLVERTE MEG MED HAN NYE. NÅ HAR JEG MISTET BEGGE. GJORDE DET EGENTLIG SLUTT MED HAM PGA AT BARNEFAREN BEGYNTE Å HINTE OM AT HAN ENNÅ SAVNA MEG, OG JEG FØLTE SELV AT DET VAR DET RETTE.. SÅ GJØR HAN DETTE..

OFF, DETTE SÅ ROTETE UT.. MEN VET IKKE HELT HVA JEG SKAL GJØRE..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det mulig å være så j..... dust?! Jeg får lyst til å denge ham!! :frustrert:

Han er ihvertfall IKKE noe å samle på, dette er noe av det slemmeste jeg har hørt!!

Jeg skjønner at du føler deg utnyttet på det sterkeste, for det er du jo.. stakkar!!

Huff, vet ikke helt hva jeg skal si, bare at jeg er dypt sjokkert over denne sinnsykt motbydelige oppførselen.

Hvor gammel er han forresten? Denne oppførselen er utrolig umoden... er han 14 eller? :ler:

Hev deg over han du! Det er mitt beste råd..

Skrevet

Ok, det var vist en tabbe å hanve i senga. Men gjort er gjort, osv.

Hev deg over det og gi en lang f.. i hele fyren. Kan hende det gir ex-en din litt "glede" av å ha såret deg, men den blir nok kortvarig. Hevn smaker sjelden så godt som man tror....

Skrevet

Det gikk vel an å gjøre det siden det skjedde, men hvor voksent og modent gjort det var er en helt annen sak. Med tanke på at dere har et barn sammen og må ha med hverandre og gjøre synes jeg det var utrolig egoistisk gjort av han. Det legger ikke akkurat et godt grunnlag for et godt samarbeid fremover.

Så var det vel ikke så greit gjort det du gjorde heller, men du lurte han jo ikke og gjorde deg ikke til et hespetre når du gikk.

Motivet hans var visst bare hevn, hevn og hevn uten noen videre tanke på verken barnet og hvordan han sårer deg. Og det sier litt om han.

Forstår godt at du føler deg brukt her, håper du klarer å heve deg over den hevngjerrige og sjofle handlingen han har gjort mot deg. Han er nok ikke verdt tanken din gang.

:klem:

Skrevet

TRÅDSTARTER.....

Nei, han er 27 år, og har vel alltid vært en "player".. Både før han traff meg, og etter det ble slutt med meg og han. Snakket med en venninne som er søsteren til en kamerat av ham. Og hun sa at hun hadde hørt de hadde snakket på tlefonen om det som skjedde igår. Og de lo så de gråt nesten sa hun.. Han ville visst ha hevn for at jeg dumpa han som ett lyn nedslag for 1 år siden, for vi hadde det bra. Var vel bare jeg som følte at jeg hadde mista hele ungdoms tida siden jeg ble gravid som 18 åring.. Off, nå har alt rast i sammen..

Skrevet

Det var utrolig dårlig gjort... Og umodent...

Men han må jo ha fått sjokk når du plutselig gjorde det slutt til fordel for en annen, selv om dere har et felles barn. Det unnskylder jo ikke det han har gjort nå, men viser bare at sårede mennesker kan bli forferdelig bitre. Og ondskapsfulle. Han føler vel at han fikk muligheten til å ødelegge ditt liv, sånn som han følte at du ødela hans. Etter min mening trenger han hjelp.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Huff, dette var fælt å lese om. Skjønner godt at du føler deg brukt. Skjønner ikke at han klarte å snu så fort, eller evt. lyve sånn til deg. Forstår heller ikke hvorfor han vil gjøre noe sånt når dere er avhengige av samarbeid om barnet. Nei, skjønner ikke at noen kan være så hevngjerrige så lenge etterpå.

Skrevet

Tjaaa... Kjenner flere jenter som har gjort dette mot eksen, så hvorfor skal ikke gutta..? Å bli dumpet og så finne ut at eksen gikk rett fra ei seng til ei anna ei er helt bedritent, skal jeg si deg. Og ja - jeg syns nok du har fått smake egen medisin...

Og siden du valgte å ligge med han, er du slett ikke voldtatt.

Skrevet

syns du fikk som fortjent, han trenger ikke hjelp fordi hun lot henne smake sin egen medisin

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Tjaaa... Kjenner flere jenter som har gjort dette mot eksen, så hvorfor skal ikke gutta..?

Så fordi noen jenter gjør det, er det greit at gutter synker ned til samme nivå?

Gjest =tentacle=
Skrevet

Forferdelig stygt gjort.

Ett år er ikke så lenge når man har blitt dumpet i et godt, langvarig forhold som også inkluderer barn.

Personlig ville jeg aldri igjen stolt på en fyr som hadde tatt en slik hevn. Å gi etter for en forelskelse er egoistisk når man er i et forhold, men direkte villet ondskap er hakket verre enn det igjen.

Skrevet

til trådstarter: synes dette var vondt å lese, føler VIRKELIG med deg!!!!

hva med huset og økonomien-skal du ikke ha noe??

hva med barnet dere har sammen?

dette virker vanskelig, håper du ikke lar det trykke ned av dette- pust inn og ta en dag om gangen-ikke la han manipulere deg mer! skikkelig ondsinnet er det :frustrert:

han har nok følelser for deg-men til slutt så er det han som blir den store taperen. men jeg vil at du heretter skal være litt kritisk og kynisk til alt han foretar seg-ikke ta alt for god fisk!

Skrevet
Så fordi noen jenter gjør det, er det greit at gutter synker ned til samme nivå?

Tja, hvorfor ikke..? Dersom det er det som skal til for å faktisk komme over eksen?

Skrevet

Kjære vene! Han har åpenbart store problemer i forhold til sitt eget følelsesliv. Vær glad du har et bedre forhold til følelsene dine enn hva han har. Mennesker som er så hevnfikserte synes jeg bare synd på - rett og slett.

Føler med deg. :klem:

Skrevet

Han har vel kommet i den fasen av kjærlighetssorg som er å hate den andre.

Dette var veldig umodent av ham, særlig siden dere har barn sammen og derfor er avhenging av å ha et ok samarbeid.

Du får heve deg over det, om ikke minst for barnets skyld. Det hadde vært trist om dette skal medføre at hun lider pga forverring av samarbeidet og tonen mellom foreldrene. Du får late som at dette ikke betyr noe som helst for deg. Late som ingenting når du møter ham igjen. Dette er vel ikke en fyr du kan tenke deg noe mer med etter dette?

Skrevet

Han måtte nok ha elsket deg veldig, for å føle så stort hevnbehov. Nå har han fått utført hevnen sin, mon tro hvordan han føler seg nå...? Kanskje veldig tom? Dere er kanskje "kvitt" på en sær måte, men vil det egentlig få han til å føle seg bedre?

Hvis han virkelig hadde vært en fyr å samle på, hadde han ikke gjort dette, så du må vel egentlig bare se på det positivt; det ble heldigvis ikke dere igjen!! Da slipper du å bruke tid på en sånn dust.

Men jeg føler virkelig med deg da, og synes ingenting unnskylder dette. Uansett hvem som dro, og hvor kjapt du ble sammen med en ny etterpå. Det er en ærlig sak, og du hadde faktisk ikke noen skjulte motiver. Kanskje kunne det til og med vært bra for dere, siden du fikk barn så tidlig. Noen får kanskje litt panikk, gjør noe dumt, for så å komme tilbake.

Egentlig så må en nesten synes litt synd på stakkaren...Hvor patetisk går det egentlig an å bli? Han har tydeligvis ikke skjønt at det ofte kan være best å heve seg over noe. Gå videre liksom....Lenge leve bitterheten :ironi:

Skrevet

Den fyren høres ut som om han er syk av bitterhet og sjalusi. Han har utnyttet deg grovt for å få sin hevn. Dette er en mann som virker iskald og beregnelig oppi all bitterheten. Jeg fikk frysninger av å lese om ham. Jeg synes synd på deg som har vært utsatt for en slik manns kalde hevn.

Jeg vil råde deg til å så raskt som mulig "komme over" denne episoden, enten det er å rase og gråte ut sammen med venninner, gå i kriseterapi, skrive sinte brev (som du brenner etterpå) eller hva som funker for deg. Du må bygge deg selv opp raskest mulig, denne mannen må ikke få "taket" på deg ved at du nå skal bli bitter og føle deg nedverdiget. Gjør gode ting for deg selv, ikke la en idiot gjøre at du blir et hatefullt menneske.

Skrevet
syns du fikk som fortjent, han trenger ikke hjelp fordi hun lot henne smake sin egen medisin

Så utrolig slemme noen av dere er... hun gjorde det slutt FØR hun fikk noe forhold med han andre. Så hun har vel strengt tatt ikke gjort noe som helst galt??

Jeg syns han virker usannsynlig bitter og har nok veldig kjærlighetssorg ennå... Han kan jo ikke ha kommet over deg, da hadde han aldri gjort noe sånt.

Kom deg opp jenta, hev hodet og glem den idioten så godt du kan (kanskje ikke helt siden han er faren til barnet ditt, men...)!

:klem::klem::klem:

Skrevet

Jeg kan til dels forstå hevnbehovet og biterheten etter et brudd, men det er forskjell på å tenke på det og å gjøre det. Ved å hevne seg synker man temmelig dypt. Og det var lite gjennomtenkt; Det er viktig at dere kommuniserer bra med tanke på barnet. Jeg ville spurt om det jeg, om han ikke er eing i det (bra kommunikasjon iht. barnet, altså), og hva han så for seg at utfallet av hevnen ville bli. For hadde det vært meg hadde jeg holdt kontakten til et minimum - ikke noe annen kontakt enn praktiske ting ang barnet.

Skrevet

Det er nesten så jeg skjønner fyren til TS her. Klart at dette var hevn. Men han var sikkert utrolig skuffet den gangen trådstarter dumpet ham til fordel for en annen.

To råtne egg blir aldri en bra omelett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...