Kayli Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Vesla har fått seg nytt rom, med seng under skråtaket. Pappan har selv laga senga - har brukt kjøkkenskap "feil vei" som sokkel. Senga er derfor ganske høy. Vesla er veldig fornøyd med både rommet og senga, men ønsker seg så veldig himmel over senga. Jeg har kjøpt ferdig himmel - sånn med en runding øverst, og så tyll festa til den. Problemet er selvfølgelig at avstanden mellom senga og taket er for liten. Noen som har forslag til løsninger?
Champagnepiken Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Hva med å bruke en vanlig gardin på skinne (som du skrur opp i skråtaket) eller sånn god gammeldags gardinwire (som du fester i skråtaket med skruer)? Det betyr selvsagt at du ikke kan bruke den du har kjøpt, i alle fall...
Kayli Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2007 Kanskje det... Spiller ikke så stor rolle om jeg ikke får brukt den jeg har kjøpt - den var billig... Krever en del forskning dette her... Flere forslag?
Gjest Lea Skrevet 1. februar 2007 #4 Skrevet 1. februar 2007 Jeg har sett flere steder at de har brukt vanlige gardinstenger eller rundstokker og lagt et stykke stoff over disse. Vet ikke hvilken vei senga står under skråtaket, med denne metoden passer i alle fall fint om enten hodeenden eller fotenden står inn mot kneveggen/den laveste delen av rommet. Men den kan også brukes den andre veien (krever litt lengre rundstokker da). Om senga står med langsiden mot kneveggen, så kan det være fint å sette opp skinne eller spiral og henge opp gardiner på hver side og evt. en kappe i samme stoff. Da kan man dra for gardinene også og få en fin liten "hule".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå