Gå til innhold

Irritert på dårlige råvarer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ganske irritert nå. Har akkurat spist "kyllingfilet" til middag. Hadde bare tatt en pose frosne fileter fra frysedisken, men da jeg skulle ha noen til middag, så jeg at de var sprøytet full av saltvann. De smakte ikke noe godt, en litt rar, gummiaktig konsistens, veldig salt, og når man presset gaffelen ned piplet det ut vann. Æsj!

Skjønner ikke hvorfor så mye skal trikses og fikses med, sprøyter man kylling full av saltvann (Bare 80% var kylling) burde man ikke kunne solgt det som filet! Skjønner at man må finlese bakpå alt i butikken, men det burde ærlig talt ikke være nødvendig. Litt sur nå ja. :frustrert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags merke kyllingfilet var dette?

Skrevet

Lønner seg å lese på pakken, ja, min erfaring er at alt som selges av frossen, tilsynelatende "naturell" kyllingfilet faktisk er "marinert" i saltlake, tilsatt sukker og div. konserveringsmidler og smaksforsterkere.

Salte kyllingen min kan jeg selv, vil jeg kjøpe vann tar jeg heller en flaske Imsdal, og det andre tullet vil jeg helst ikke ha i middagen min. :frustrert:

Bedre å kjøpe fersk kylling.

Skrevet

Det høres ut som du har hatt omtrent den samme opplevelsen som jeg hadde etter å ha kjøpt billig kyllingfilet i Sverige. Klarte ikke tanken på kyllingfilet i flere måneder etter å ha spist av dette, for det var uappetittelig og smakte fælt.

Skrevet

De gjør jo det samme med veldig mye annet kjøtt også. Bacon fra Gilde (o.l.) er f.eks. sprøytet fullt av saltvann, og det meste fra Gilde som er "røyket" er bare dyppet i olje med røyksmak... Når det er mulig kjøper jeg kjøtt fra f.eks. Grøstadgris, både fordi de er mye snillere med dyrene, og fordi det smaker 10 ganger bedre.

Skrevet
Hva slags merke kyllingfilet var dette?

Det var en rød og hvit pose, Rose het det visst. Ved nærmere ettersyn viser det seg å faktisk være svensk kylling av dansk opprinnelse, selv om den er kjøpt på Bunnpris... :sur:

Tror jeg holder meg til fersk heretter. Kjipt at man må kjøpe ting i ferskdisken for ikke å bli lurt. Og angående bacon, helt enig der ja! Ordentlig slakterbacon er utrolig mye bedre, men dessverre har jeg ikke funnet en god slakter i Trondheim uten at det blir ekspedisjon med buss.

Skrevet
dessverre har jeg ikke funnet en god slakter i Trondheim uten at det blir ekspedisjon med buss.

Ultra har butikk i Trondheim så vidt jeg vet, og de selger bacon fra Grøstadgris. Det er utrolig godt, er økologisk, kommer fra glade griser, og er ikke injisert med saltvann.

Skrevet

Det er ikke bare frosne produkter som inneholder saltvann, det gjør de fleste ferske også. Spesielt vakumpakkede varer, kyllingfilet, kjøtdeig, pålegg etc.

Skrevet

Vi forbrukere får som fortjent. Så lenge det store flertallet ønsker matvarer som er billigst mulig, må produsentene jukse med produktene for å få dem mest mulig ned i pris.

Du sier at du har kjøpt "juksekyllingen" på Bunnpris. Ordet Bunnpris er da også svaret på spørsmålet ditt.

Gjest Deception
Skrevet

Jeg har fått avsmak på frossen kyllingfilet etter en sånn opplevelse du beskriver. Heretter kommer jeg ikke til å kjøpe frossen kylling, men heller kjøpe når jeg har planer om å bruke den.

Skrevet

Jeg husker det var en heftig debatt her inne da det kom regler mot å gasse kjøttdeigen, slik at den ikke blir så rød i kjøttet lenger. Det var utrolig mange som skrev at de syntes kjøttdeigen nå så uappetittelig ut. Så lenge folk helst kjøper sminket mat, er det det vi får...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...