kitekatt Skrevet 31. januar 2007 #1 Skrevet 31. januar 2007 Jeg sitter her med klump i brystet og kjenner nesten tårene sprenger på. Mulig jeg er overfølsom men slik er saken: Jeg har lenge gått og sagt jeg skal prøve å slanke meg. Idag meldte jeg meg inn i en slankeklubb på nettet og betalte 300 kr. for det. Mannen min målte høyden min og greier så jeg kunne legge inn riktig data. Han dro for å hente sønnen vår i barnehage og lurte på hvordan det ble med mat. Jeg sa vi skal ha fiskegrateng. Ikke pizza sier han (fra gatekjøkkenet her nede) Nei, sier jeg..jeg har jo begynt å skulle slanke meg. Hva kommer han hjem med? 2 stk frossenpizzaer, en stor pose potetgull og en stor melkesjokolade. Jeg ble så lei meg. Jeg er mer eller mindre hekta på godteri også kommer han med dette, dag 1 i slankekuren. Jeg ble helt kald og så lei meg. Jeg sa det var dårlig gjort, da sier han bare at det ikke er noen som tvinger meg til å spise. Merker jeg er helt på gråten nå. Dette handler ikke om godteriet, men at han absolutt ikke er en støttespiller i det hele tatt og kun tenker på seg selv. Kunne han ikke spist sjokoladen i bilen feks? Han kunne trenge en slankekur selv også, men det får være opp til han. Jeg forventer bare at han ikke drar inn snop når jeg virkelig skal prøve å holde meg iunna. Herregud. Jegvil bare gå fra hele fyren når jeg blir så skuffet.....måtte bare lette meg litt. Dette opplevdes faktisk som et kjempesvik, og er karakteristisk for hele mannen faktisk.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 31. januar 2007 #2 Skrevet 31. januar 2007 Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare, men jeg kjenner meg igjen i det du skriver
kitekatt Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 31. januar 2007 Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare, men jeg kjenner meg igjen i det du skriver ← Jeg hadde ikke engang KLART å sitte og spise slikt foran en som prøver å slanke seg
Gjest Bøllefrøet Skrevet 31. januar 2007 #4 Skrevet 31. januar 2007 Jeg hadde ikke engang KLART å sitte og spise slikt foran en som prøver å slanke seg ← Nei, og når det er første dagen så skjønner jeg hvertfall at du reagerer. Du burde si det til han, kan jo hende ha rett og slett bare ikke tenkte seg om, så da kan det jo hvertfall hende at han lar vær å gjøre det framover?
kitekatt Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. januar 2007 Nei, og når det er første dagen så skjønner jeg hvertfall at du reagerer. Du burde si det til han, kan jo hende ha rett og slett bare ikke tenkte seg om, så da kan det jo hvertfall hende at han lar vær å gjøre det framover? ← Jeg sa det. Han bare blåser av det og gidder ikke høre. det er typisk...han bryr seg ikke om at jeg er lei meg og er såret, han bare ignorerer det.
venus* Skrevet 31. januar 2007 #6 Skrevet 31. januar 2007 Dette vil du kanskje ikke like å høre, men det er DU som slanker deg..ikke dere. Greit nok, han trenger ikke å stappe i seg sjokolade rett foran trynet ditt, men han må da få lov til å spise det hjemme?? Dette kan da umulig bare dreie seg om godteriet..? (Ellers synes jeg seriøst du bør tenke på anonymiteten til mannen din. Du bretter ikke bare ut livet ditt her)
Lily Skrevet 31. januar 2007 #7 Skrevet 31. januar 2007 Det var ikke særlig hensynsfullt nei.. Jeg synes du skal fortelle ham det du sier i innlegget her. At du ble fryktelig skuffa og at du ikke vil ha snop i huset når du skal slanke deg. Kanskje han tenker seg bedre om neste gang?
Gjest gjesta Skrevet 31. januar 2007 #8 Skrevet 31. januar 2007 Jeg synes du overreagerer. Å nekte mannen din å spise godterier i huset deres når det er du som slanker deg, synes jeg er for drøyt.
kitekatt Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 31. januar 2007 Dette vil du kanskje ikke like å høre, men det er DU som slanker deg..ikke dere. Greit nok, han trenger ikke å stappe i seg sjokolade rett foran trynet ditt, men han må da få lov til å spise det hjemme?? Dette kan da umulig bare dreie seg om godteriet..? (Ellers synes jeg seriøst du bør tenke på anonymiteten til mannen din. Du bretter ikke bare ut livet ditt her) ← Beklager, jeg tenkte ikke på at det lå bilder i signaturen min. Har tatt de bort. Ja det er vel og greit, men jeg forventer vel at han skal gjøre det samme for meg som jeg ville gjort for han. Og jeg synes det er hensynsløst og BLIR faktisk lei meg. Klart han kan spise det hjemme, men det går an å time det litt annerledes. Han pleier ikke å komme hjem med slikt, men måtte gjøre det nå. Jeg ville ikke ha gjort det.
kitekatt Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 31. januar 2007 Jeg synes du overreagerer. Å nekte mannen din å spise godterier i huset deres når det er du som slanker deg, synes jeg er for drøyt. ← Jeg har ikke nektet han. Jeg bare trodde at han forstod og ville støtte meg. Jeg blir lei meg for sånt, uansett hvor rasjonelt det er eller ikke. Jeg ville ikke ha gjort det selv.
kitekatt Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 31. januar 2007 Dette vil du kanskje ikke like å høre, men det er DU som slanker deg..ikke dere. Greit nok, han trenger ikke å stappe i seg sjokolade rett foran trynet ditt, men han må da få lov til å spise det hjemme?? Dette kan da umulig bare dreie seg om godteriet..? (Ellers synes jeg seriøst du bør tenke på anonymiteten til mannen din. Du bretter ikke bare ut livet ditt her) ← Jeg skrev også at det ikke dreier seg om godteriet.
Gjest gjesta Skrevet 31. januar 2007 #12 Skrevet 31. januar 2007 Jeg har ikke nektet han. Jeg bare trodde at han forstod og ville støtte meg. Jeg blir lei meg for sånt, uansett hvor rasjonelt det er eller ikke. Jeg ville ikke ha gjort det selv. ← Han kan vel støtte deg selv om han ikke slutter å spise sjokolade? At det var dårlig timing kan jeg være enig med deg i, men han tenkte vel rett og slett ikke så langt da. Kvinner og menn tenker ofte anderledes, og selv om du ikke ville gjort det samme, er det ikke dermed sagt at han tok med sjokolade og pizza for å være slem. Jeg hadde ikke laget noen sak ut av dette.
venus* Skrevet 31. januar 2007 #13 Skrevet 31. januar 2007 Jeg har ikke nektet han. Jeg bare trodde at han forstod og ville støtte meg. Jeg blir lei meg for sånt, uansett hvor rasjonelt det er eller ikke. Jeg ville ikke ha gjort det selv. ← Det er så lett å si at man ikke ville gjort noe liknende når man selv er skadelidende.. Han støtter deg jo indirekte ved å spise slankemat til middag. Men uansett, det er DU som har ansvaret for egen slanking. Du må kunne motstå fristelser...
Antoinette Skrevet 31. januar 2007 #14 Skrevet 31. januar 2007 Synes dette var veldig ufølsomt gjort av mannen din.
kitekatt Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #15 Skrevet 31. januar 2007 Han kan vel støtte deg selv om han ikke slutter å spise sjokolade? At det var dårlig timing kan jeg være enig med deg i, men han tenkte vel rett og slett ikke så langt da. Kvinner og menn tenker ofte anderledes, og selv om du ikke ville gjort det samme, er det ikke dermed sagt at han tok med sjokolade og pizza for å være slem. Jeg hadde ikke laget noen sak ut av dette. ← Jeg lager ingen sak av dette, derfor letter jeg meg her inne. Jeg er bare skuffet. Har klump i magen og er lei meg. Det må jeg også få lov til å være. Jeg ser hva dere sier og forstår alt det, men allikevel er jeg lei meg.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 31. januar 2007 #16 Skrevet 31. januar 2007 Jeg syns du har rett til å være lei deg, jeg. Syns selvfølgelig ikke du kan nekte han å spise det han vil, men å være skuffet har du rett til..
Bobeline Skrevet 31. januar 2007 #17 Skrevet 31. januar 2007 Hvorvidt det er feil eller ikke å kjøpe godterier og usunn mat når du skal slanke deg og har bedt om at dette vil du ikke ha i hus, er en ting. Men det er aldri morsomt å føle seg ignorert, og oppleve å ikke bli hørt eller å ikke bli tatt hensyn til. Frem til nå har jeg aldri slanket meg. Men når jeg jobbet som modell under studiene så måtte jeg tenke på hva jeg spiste, og hadde da et godtefritt år. De fleste var støttende i begynnelsen, og etter en stund så slapp jeg å kjenne søthungeren når de dro frem sjokoladen sin eller lignende. Det er klart de ikke kunne følge mitt opplegg hele tiden, som til tider ikke var spesielt sunt heller. Men dette kan ikke sammenlignes med ditt opplegg. Etter min mening er det en selvfølge å støtte noen som prøver å gå ned i vekt. Det er en hard jobb å skulle slanke seg med suksess. Det er klart du ikke behøver å spise godteriet han har kjøpt, men det er jo ikke morsomt å sitte å se på han spise den. Selv om det bare er en som slanker seg, synes jeg resten av familien brude ta hensyn til dette. Det er mye lettere å prøve å gå ned i vekt når en har familiens støtte. Hvis det dreier seg om å spise sunnere mat, så er jo dette noe som alle vil nyte godt av. Ellers kan du gå en tur og la mannen være igjen hjemme med sjokoladen.
Gjest niomi Skrevet 31. januar 2007 #18 Skrevet 31. januar 2007 Han burde i det minste støtte deg så mye at han ikke gjorde slike ting. Dra godteri inn i huset midt i uka når du slanker deg er direkte ufølsomt.
Karianne78 Skrevet 31. januar 2007 #19 Skrevet 31. januar 2007 Jeg skjønner vedig godt at du blir lei deg av at mannen din ikke tar hensyn til dine behov. Han behøver ikke å slanke seg for den sakens skyld, men han kan være en støttespiller Det er ditt behov. Og det virker det som om du noen ganger savner i han, utifra hva du forteller her...
kitekatt Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #20 Skrevet 31. januar 2007 (endret) Jeg skjønner vedig godt at du blir lei deg av at mannen din ikke tar hensyn til dine behov. Han behøver ikke å slanke seg for den sakens skyld, men han kan være en støttespiller Det er ditt behov. Og det virker det som om du noen ganger savner i han, utifra hva du forteller her... ← Det er akkurat det som er poenget.... Til Venus: Fiskegrateng er ikke slankemat. Han elsker det. jeg spiser ikke akkurat salat og serverer det til resten av familien heller, ting skal være så normalt som mulig slik at alle blir fornøyd, men jeg syntes bare det var unødvendig og ufølsomt å dra inn snop idag. Hadde jhan sagt "oi, jeg tenkte faktisk ikke på det" hadde alt vært greit. Men det var den sure holdningen hans og at han ignorerte at jeg ble skuffet, og gjorde det klart at her stod jeg alene og han hadde ikke tenkt å ofre noe selv for å gjøre det litt enklere for meg, som såret. Jeg har ikke snakket mer med han om det, lar det ligge, men jeg er skuffet. Poenget var heller aldri å lage noen stor sak ut av det, men å tømme seg litt her inne så jeg kunne la det ligge i heimen. Og ja, jeg vet at jeg ikke hadde gjort det selv. når han forsøkte å slutte å røyke, røyket jeg ikke foran han. det ligger i min natur å være hjelpsom og omsorgsfull. Men vet det ikke alltid ligger i menns. Dog, kunne han ha beklaget hvis det var uomtenksomhet, men det var nok ikke det heller ifølge reaksjonen jeg fikk. det var ren skjær egoisme at idag ville han spise det (han kjøper sjeldent slik ellers), og da kunne jeg enten se på, eller drite i slankekuren. han vet jeg har problemer med å ligge unna snop når det står foran meg. Takk for støtte og saklige innspill (selv om jeg ikke bestandig er enig) Endret 31. januar 2007 av kitekatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå